به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 213
بازدید دیروز: 2,852
بازدید هفته: 11,252
بازدید ماه: 17,042
بازدید کل: 23,505,414
افراد آنلاین: 5
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
جمعه ، ۱۰ فروردین ۱٤۰۳
Friday , 29 March 2024
الجمعة ، ۱۹ رمضان ۱٤٤۵
فروردین 1403
جپچسدیش
321
10987654
17161514131211
24232221201918
31302928272625
آخرین اخبار
حزب‌الله لبنان: معادله واضح است در میدان کاریش نفت و گاز خود را می‌خواهیم ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
خطاب به صهیونیست‌ها
 
حزب‌الله لبنان: معادله واضح است
 
در میدان کاریش نفت و گاز خود را می‌خواهیم 
 
  ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
مقام حزب الله: لبنان نفت و گاز خود را بی کم و کاست می‌خواهد - ایرناحزب الله: نفت و حقوق لبنان را کامل و بدون نقص می‌خواهیم | خبرگزاری فارس
در پی مناقشات بر سر میدان گازی-نفتی «کاریش» بین لبنان و رژیم آپارتاید اسرائیل معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان تأکید کرد: «معادله کاملا واضح است، ما نفت و حقوق خود را به صورت کامل می‌خواهیم، بدون کم و کاست.»
میدان گازی-نفتی «کاریش» به وسعت ۱۴۳۰ کیلومتر مربع در منطقه ۲۹ مرزی میان آب‌های لبنان و اراضی اشغالی قرار دارد. لبنان تأکید دارد که بخش بزرگی از این میدان نفتی درون مرزهای این کشور قرار دارد و در مقابل رژیم آپارتاید اسرائیل نیز مدعی است که سراسر این منطقه تحت حاکمیت این رژیم است. چندی پیش دبیرکل حزب‌الله به مسئله غارت گاز و نفت لبنان توسط رژیم موقت صهیونیستی از میدان «کاریش» اشاره کرد و گفت مقاومت اجازه نخواهد داد این رژیم بتواند منابع لبنان را غارت کند. او با اعلام اینکه «همه گزینه‌ها روی میز است» تاکید کرد رژیم صهیونیستی هر اشتباهی کند نتیجه آن موجودیتی خواهد بود، نه راهبردی! اوایل همین هفته نیز حزب‌الله سه پهپاد غیر مسلح و در ‌اندازه‌های مختلف به سمت منطقه مورد مناقشه میدان «کاریش» به پرواز درآورد. حزب‌الله تأکید کرد، مأموریت این پهپادهای شناسایی بوده و «مأموریت مورد نظر انجام شد. پیام نیز [به صهیونیست‌ها] رسید». این مأموریت ولوله‌ای در اسرائیل به پا کرد.
در ادامه همین مناقشات «نعیم قاسم»، معاون «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان، بعد از ظهر روز سه‌شنبه تأکید کرد که باید مطالبات این کشور درخصوص نفت و گاز مد نظر قرار گیرد. به گزارش فارس، قاسم گفت: «ما امروز در برابر یک مطالبه به‌حق قرار داریم که با پس گرفتن منافع نفتی و گازی لبنان در آب‌های مختص به آن، ارتباط دارد.» وی ادامه داد: «وعده‌هایی که برخی می‌دهند، در به تعویق‌انداختن راهکار، مفید نیست و نمی‌توان با نظاره‌گری، زمان را گذراند تا اسرائیلی‌ها، استخراج [گاز] را به عنوان یک امر مسلم تحمیل کنند. معادله واضح است، ما نفت و حقوق خود را به صورت کامل می‌خواهیم، بدون کم و کاست.»

 

تاریخ خبر: ۱٤۰۱/۰٤/۱۶، ۱۰:۱۳:۳۵       بازدیدها: 111