به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 2,766
بازدید دیروز: 2,464
بازدید هفته: 9,364
بازدید ماه: 9,364
بازدید کل: 23,671,192
افراد آنلاین: 7
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
چهارشنبه ، ۰۵ اردیبهشت ۱٤۰۳
Wednesday , 24 April 2024
الأربعاء ، ۱۵ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
آیت‌الله نوری همدانی: اتحاد دشمنان در فتنه امروز کاری از پیش نخواهد برد  ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
آیت‌الله نوری همدانی:
اتحاد دشمنان در فتنه امروز کاری از پیش نخواهد برد 
  ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
خبر مهم درباره وضعیت جسمانی آیت الله نوری همدانی
 
جمعی از اساتید انقلابی و نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با حضور در دفتر آیت‌الله نوری همدانی، با وی دیدار و گفت‌وگو کردند.
به گزارش فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر آیت‌الله نوری همدانی، این مرجع تقلید در این دیدار با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) بیان داشت: حضرت در این روایت مهم فرمودند «عُلَماءُ شیعَتِنا مُرابِطونَ فِی الثَّغرِ الّذی یَلی إبلیسَ و عَفاریتَهُ، یَمنَعونَهُم عَنِ الخُروجِ عَلی ضُعَفاءِ شیعَتِنا، و عَن أن یَتَسَلَّطَ عَلَیهِم إبلیسُ و شیعَتُهُ» «علمای شیعه ما، نگهبانان مرزی هستند که در آن سویش ابلیس و دیوهایش قرار دارند و [این علما] جلوی یورش آنها به شیعیان ناتوان ما و تسلّط یافتن ابلیس و پیروان او بر ایشان را می‌گیرند.»
وی ابراز داشت: آنچه که در جنگ مهم است، مرزبانی است و مرزهای دریایی، هوایی و زمینی از مرزهای بسیار مهمی است که اسلام بر آن تأکید داشته و باید از نفوذ دشمن جلوگیری کرد.
استاد دروس خارج فقه حوزه خاطرنشان کرد: دشمنان ایران اسلامی بسیار فعال بوده و برنامه‌ریزی کرده‌اند، ما هم باید مرزها را شناخته و به مرزبانی از ورود و نفوذ آنان بپردازیم.
آیت‌الله نوری همدانی گفت: شناسایی مرزها بر ما لازم است و باید بدانیم که دشمن از چه راه‌هایی وارد شده و بدانیم با چه اشخاصی در ارتباط است تا بتوانیم اقدام فوری و مؤثر داشته باشیم.
وی اظهار داشت: در یک جامعه، رهبر یک نفر است و ما باید راهنما باشیم و به خوبی نقش خود را ایفا‌نماییم. اسلام دینی است که تمام ابعاد را روشن نموده و ما باید به عنوان راهنما، این مسائل را برای مردم تبیین کنیم.
تمام آنچه امام راحل در نظر گرفته بودند در وجود حضرت آیت‌الله خامنه‌ای هست
این مرجع تقلید در ادامه به ویژگی‌های رهبر انقلاب اشاره و خاطرنشان کرد: باید ویژگی‌های حضرت آیت‌الله خامنه‌ای برای مردم بیان شود؛ تمام آنچه امام راحل در نظر گرفته بودند، در وجود ایشان هست و ما باید در ابتدا ایشان را شناخته و در مرحله بعد، رهبر انقلاب را به مردم بشناسانیم.
وی با بیان اهمیت مردم در جامعه، بیان داشت: امام علی‌(ع)، مردم را عمود دین اسلام عنوان کرده‌اند و ما شاهد بوده ایم که مردم در هشت سال جنگ تحمیلی، سپر این کشور بوده و جانانه جنگیدند.
آیت‌الله نوری همدانی اظهار داشت: برخی دشمنان با هم اتحاد دارند تا بتوانند ایران اسلامی را به زمین بزنند؛ اما به فضل خدا کاری از پیش نخواهند برد.
این مرجع تقلید خطاب به حوزویان خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) در صحیفه نور عنایت دارند که ظلم، جهل و فقر باید برداشته شود و باید برای تحقق آن قدم برداشت، همه حوزویان باید در مسیر انقلاب قدم برداشته و وحدت و اتحاد داشته باشند.

 

تاریخ خبر: ۱٤۰۱/۰۹/۱۵، ۱۹:۲۱:٤۷       بازدیدها: 85