به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 297
بازدید دیروز: 2,852
بازدید هفته: 11,336
بازدید ماه: 17,126
بازدید کل: 23,505,498
افراد آنلاین: 6
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
جمعه ، ۱۰ فروردین ۱٤۰۳
Friday , 29 March 2024
الجمعة ، ۱۹ رمضان ۱٤٤۵
فروردین 1403
جپچسدیش
321
10987654
17161514131211
24232221201918
31302928272625
آخرین اخبار
انفجار خونین در مسجد پیشاور پاکستان 36 نماز‌گزار به شهادت رسیدند   ۱۴۰۱/۱۱/۱۰

انفجار خونین در مسجد پیشاور پاکستان

36 نماز‌گزار به شهادت رسیدند  

۱۴۰۱/۱۱/۱۰

انفجار خونین در مسجد شیعیان پیشاور پاکستان با بیش از 250 کشته و زخمی+  تصاویر | خبرگزاری بین المللی شفقناپاکستان؛ انفجار مرگبار در مسجد پیشاور دست کم ۴۷ کشته به جا گذاشت - سرخط
 
خبرگزاری رویترز از شهادت دست کم ۳۶ نفر و زخمی شدن ۱۵۰ نفر در انفجار مسجدِ داخل یک مقر پلیس، در شهر پیشاور پاکستان خبر داده است. احتمال افزایش تعداد شهدا زیاد است.
در ادامه حملات تروریستی در پاکستان منابع خبری دیروز گزارش دادند که یک بمب گذار انتحاری انفجاری را در مسجدی در پیشاور پاکستان، مرکز استان «خیبر پختونخوا» در مرز افغانستان انجام داد که به نوشته رویترز منجر به شهادت حداقل 36تن شده است. در نتیجه این انفجار دست کم ۱۵۰ تن نیز مجروح شده و به بیمارستانی در پیشاور منتقل شده‌اند که وضعیت ۱۳ نفر از آنها وخیم است. براساس این گزارش، سخنگوی بیمارستان شهر پیشاور اعلام کرده در میان مجروحان ۲۰ نفر از نیروهای پلیس نیز به چشم می‌خورند.
انفجار تروریستی دیروز واقع در مسجدی صورت گرفت که در منطقه قرمز شهر پیشاور مرکز ایالت خیبرپختونخوا قرار گرفته است، جایی که ساختمان‌های مهم دولتی، مرکز پلیس و اداره قضایی این استان قرار دارد. بمب‌گذار جلیقه انتحاری خود را در حالی منفجر کرد که نمازگزاران- از جمله بسیاری از پلیس‌های دفاتر پلیس مجاور- در حال نماز خواندن بودند. به گفته «ظفرخان»، یک افسر پلیس محلی، ضربه انفجار سقف مسجد را فرو ریخت و بسیاری را مجروح کرد.شهباز شریف نخست‌وزیر پاکستان این انفجار را بشدت محکوم کرده و گفته است استراتژی جامعی را برای برقراری نظم و قانون در « خیبر پختونخوا» اتخاذ خواهد کرد.او گفت همه ارکان کشور در برابر تروریسم «متحد هستند و کسانی که علیه پاکستان می‌جنگند نابود خواهند شد.» او به وزیر کشور دستور داده است برای افزایش ظرفیت مبارزه با تروریسم به ویژه به ایالت «خیبر پختونخوا» کمک کند.این مسجد در بزرگراه منطقه حساس شهر موسوم به «خط پلیس» است که مقر نیروهای امنیتی و محل سکونت افسران پلیس و زندان مرکزی پیشاور نیز در این منطقه واقع شده است. سفارت ایران در پاکستان نیز با صدور بیانیه‌ای حادثه تروریستی در مسجد شهر پیشاور را محکوم و به خانواده‌های شهدای این حادثه تسلیت گفت.در این بیانیه آمده است: سفارت ایران ضمن ابراز همدردی با مردم و دولت پاکستان به ویژه آسیب دیدگان، برای بهبودی سریع زخمی‌ها آرزوی سلامتی می‌کند. گفتنی است سیزدهم اسفند سال گذشته نیز درپی عملیات انتحاری در حین اقامه نماز جمعه در مسجد شیعیان شهر پیشاور در منطقه «کوچه رسالدار» دست کم یکصد نمازگزار به شهادت رسیدند. گروه تروریستی داعش مسئولیت این حمله را برعهده گرفت. حوادث تروریستی طی ماه‌های اخیر در مناطق مختلف پاکستان از جمله ایالت «خیبرپختونخوا» به عنوان استان همجوار مرزی با افغانستان افزایش داشته است و گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان مسئولیت اکثر این حملات را برعهده می‌گیرد.


 

 

تاریخ خبر: ۱٤۰۱/۱۱/۱۱، ۱۷:۳۰:۱۹       بازدیدها: 101