به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 11,420
بازدید دیروز: 23,157
بازدید هفته: 118,919
بازدید ماه: 166,106
بازدید کل: 23,654,508
افراد آنلاین: 78
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
جمعه ، ۳۱ فروردین ۱٤۰۳
Friday , 19 April 2024
الجمعة ، ۱۰ شوّال ۱٤٤۵
فروردین 1403
جپچسدیش
321
10987654
17161514131211
24232221201918
31302928272625
آخرین اخبار
سفر دو روزه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به چهارمحال و بختیاری      ۱۴۰۲/۰۳/۱۵

سفر دو روزه وزیر بهداشت،

درمان و آموزش پزشکی به چهارمحال و بختیاری 

    ۱۴۰۲/۰۳/۱۵

خبرهای خوش وزیر بهداشت برای چهارمحال و بختیاری | بهداشت نیوز

بهرام عین اللهی که در دیدارخود با نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد سخن می‌گفت با گرامیداشت یاد و خاطر امام راحل(ره) مهم‌ترین اولویت در آغاز دولت سیزدهم را مقابله با کرونا عنوان کرد و اظهار داشت: به همت دولت انقلابی و جهادی روزانه حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار دوز واکسن در کشور تزریق می‌شد که قبل از آن این میزان ۶۰ تا ۷۰ دوز در روز بود.
وی افزود: به دنبال اقدامات صورت گرفته، اخیراً سازمان بهداشت جهانی، ایران را به عنوان کشوری موفق در کنترل کرونا معرفی کرد که نشان از قدرت مردم است
عین اللهی ادامه داد: در دولت سیزدهم با تصویب ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار از سوی مجلس شورای اسلامی، 6 میلیون نفر در سه دهک پایین جامعه بیمه شدند.
وی یکی از مشکلات کنونی جامعه را جوانی جمعیت عنوان کرد و اظهارداشت: انجام رایگان زایمان، بیمه کودکان شیرخوار تا ۵ سالگی، ارائه داروهای تقویتی برای بانوان، راه‌اندازی مراکز درمان ناباروری، برخورد قاطع با متخلفان سقط جنین و فضا‌سازی محیطی برای تشویق و ترغیب به فرزندآوری از مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته است. عین اللهی تصریح کرد: در ابتدای دولت سیزدهم ۵۵۰۰ طرح نیمه تمام در کشور وجود داشت که تاکنون ۱۴۰۰ مورد از این طرح‌ها تکمیل شده است. شهرکرد جزو مراکز موفق در جذب تجهیزات و امکانات تخصصی پزشکی و درمانی بوده و اولویت اصلی رسیدگی به مناطق محروم است. عین‌اللهی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در دولت سیزدهم ۱۵ هزار تخت بیمارستانی جدید به مجموعه درمانی کشور اضافه شد. در این دولت به ۱۵۰هزار تخت فعال بیمارستانی، ۱۰ درصد افزوده شده است. همچنین در آیینی با حضور عین‌‌اللهی و جمعی از مسئولان استان‌، دانشکده‌ پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد به طور رسمی افتتاح شد.
در این آیین ارسلان خالدی‌فر رئیس‌دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: عملیات ساخت این دانشکده از سال ۱۳۹۵ با زیربنای ۳۶۰۰ مترمربع در مجتمع آموزشی پردیس رحمتیه شهرکرد آغاز شده بود. وی با اظهار این مطلب که برای ساخت این دانشکده، حدود ۱۱ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است ادامه داد: هم اکنون این بنا در سه طبقه با تجهیزات آموزشی، شامل ۱۲ کلاس درس، یک سالن آمفی تئاتر و ۵ دپارتمان مجزا میزبان دانشجویان است. وزیر بهداشت از روند طرح احداث ساختمان ستاد شبکه بهداشت و درمان شهرستان کوهرنگ هم دیدن کرد. در این دیدار رئیس‌دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اظهارکرد: عملیات ساخت این طرح در ۳ هزار مترمربع زیربنا از سال ۱۳۹۶ آغاز شده است. خالدی‌فر افزود: تاکنون ۹ میلیارد تومان اعتبار برای احداث این طرح هزینه شده و برای اتمام آن ۴ میلیارد تومان دیگر نیاز است با این توضیح که هم اکنون این طرح۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. گزارش خبرنگار کیهان از شهرکرد همچنین حاکی است که وزیر بهداشت، درمان وآموزش پزشکی در دومین روز از سفرخود به چهارمحال وبختیاری به شهرستان لردگان رفت و در آیینی با حضورنماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و مسئولان این شهرستان کلنگ ساخت دانشکده‌ پرستاری را در قسمتی از فضای بیمارستان لردگان به زمین زد.


 

 

تاریخ خبر: ۱٤۰۲/۰۳/۱۶، ۱۶:۰۵:۳۰       بازدیدها: 71