به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 547
بازدید دیروز: 1,526
بازدید هفته: 4,681
بازدید ماه: 4,681
بازدید کل: 23,666,509
افراد آنلاین: 6
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
سه‌شنبه ، ۰٤ اردیبهشت ۱٤۰۳
Tuesday , 23 April 2024
الثلاثاء ، ۱٤ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
رئیس‌جمهور: تبیین خدمات نظام و انقلاب اسلامی از تریبون‌های مختلف از ضرورت‌ها است   ۱۴۰۲/۰۳/۱۵1
رئیس‌جمهور:
تبیین خدمات نظام و انقلاب اسلامی
از تریبون‌های مختلف از ضرورت‌ها است  

۱۴۰۲/۰۳/۱۵

تاکید رئیس‌جمهور بر تبیین خدمات نظام و انقلاب اسلامی از تریبون‌های مختلف -  خبرگزاری شبستان ، رسانه حوزه دین ، فرهنگ و اندیشه

 

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در دیدار اعضای کنگره ملی بزرگداشت شصتمین سالروز قیام تاریخی ۱۵ خرداد، یکی از کارکردهای مهم این کنگره را یادآوری ظلم و جنایات رژیم پهلوی و همچنین بیان خدمات و دستاوردهای انقلاب اسلامی برای مردم دانست و بر ضرورت تبیین خدمات و اقدامات صورت گرفته به نام نظام و انقلاب اسلامی، از تریبون‌های مختلف تاکید کرد.
رئیس‌جمهور انگیزه حضور مردم ورامین در واقعه تاریخی ۱۵ خرداد را امید به تغییر به نفع اسلام و مردم ایران دانست و افزود: آن روزی که مردم ورامین حرکت خود را آغاز کردند، در مقابل خود، رژیم تا بن دندان مسلح پهلوی را می‌دیدند، اما با امید و امیدواری به تغییر حاضر به جانفشانی در این راه شدند.
رئیسی عمق و فحوای پیام امام خمینی(ره) درباره ۱۵ خرداد و فلسفه اعلام عزای عمومی این روز برای همیشه تاریخ را معطوف کردن توجهات به این حرکت تاریخی در نهضت اسلامی عنوان کرد و اظهار داشت: مبنا و اصل پیام امام(ره)نماد‌سازی از این روز تاریخی و زنده نگهداشتن آن به عنوان نقطه تحول و حرکت به سمت تغییر و وقوع انقلاب اسلامی بوده است که باید هماره مورد توجه باقی بماند.
رئیس‌جمهور توجه دادن مردم و افکار عمومی به ویژه نسل جوان به این نقطه تحول و کانونی را یکی دیگر از وظایف ستاد کنگره ملی بزرگداشت ۱۵ خرداد عنوان کرد و اظهار داشت: برگزاری کنگره برای این روز تاریخی مهم است، اما بخش اصلی آن آگاهی دادن مردم نسبت به اصل واقعه ۱۵ خرداد است که باید با استفاده از ظرفیت دانش‌آموزان، دانشجویان و فرهیختگان ورامین برای ماندگار کردن این روز تاریخی و زنده نگهداشتن راه و یاد شهدای این روز محتوا‌سازی صورت گیرد. رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود به مطالبات مردم پیشوا، ورامین و قرچک به ویژه در زمینه احداث مترو، رفع مشکلات شهرک آژند و سبحان در این منطقه و مشکل آب کشاورزی دشت ورامین ‌اشاره و بر ضرورت تسریع در اجرای مصوبات سفر استانی دولت به این منطقه تاکید کرد.
پیش از سخنان رئیس‌جمهور، فرماندار ورامین گزارشی از اقدامات و دستاوردهای دولت مردمی در شهرستان ورامین طی قریب به ۲ سال گذشته از جمله تکمیل و به سرانجام رساندن بسیاری از پروژه‌های عمرانی و زیربنایی بر زمین مانده و توجه ویژه به روستاها و نقاط کم‌برخوردار این منطقه با تخصیص بودجه مناسب به شهرداری‌ها ارائه کرد.
کسانی که دل در گروی نظام دارند اجازه یک‌جانشینی و ناامید کردن جامعه را ندارند
آیت‌الله رئیسی همچنین شامگاه شنبه در شب سی و چهارمین سالگرد رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی، در جمع عاشقان و ارادتمندان امام خمینی(ره) در حرم مطهر، با گرامیداشت یاد امام راحل و شهیدان انقلاب اسلامی و به ویژه شهدای 15 خرداد سال 42 گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری لازم است شخصیت امام راحل، کلام، سیره و انقلاب شکوهمندی را که بنیان گذاشت، بشناسیم. رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه با وجود گذشت 34 سال از رحلت امام، اما ایشان زنده هستند، چرا که میراث، راه و کلام امام زنده است، افزود: امروز راه، سیره و کلام راهگشای امام خمینی(ره) برای ملت ایران و دیگر ملل آزاده جهان، بیش از هر زمان دیگری در جهان رونق و رواج دارد.
رئیسی با ‌اشاره به اینکه اصالت انقلاب اسلامی نشأت گرفته از نام و یاد امام خمینی(ره) است، اظهار داشت: نباید بگذاریم یاد و نام امام راحل در جامعه کمرنگ شود. عده‌ای تلاش می‌کنند از یاد، نام و انقلاب امام هویت‌زدایی و در مسیر، خط و راه امام انحراف ایجاد کنند؛ نباید اجازه داد این راه نورانی که همه را به سعادت فرا می‌خواند تحریف شود. رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه امام خمینی(ره) مردم را امیدوار کردند، اظهار داشت: شیاطین در این سال‌ها بسیار برای مأیوس کردن مردم تلاش کردند، اما مردم با امید در تمام صحنه‌ها حضور یافتند و ایستادگی کردند.
رئیس‌قوه مجریه تصریح کرد: راهبرد جمهوری اسلامی ایجاد امید در دل مردم و فعالیت در مسیر پیشرفت است و کسانی که القای یأس و ناامیدی می‌کنند خلاف راهبرد نظام حرکت می‌کنند. رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه کارها باید با مطالعه و سرعت و انقلابی انجام شود، اما نباید شتاب‌زده عمل کرد، متذکر شد: تحریم‌ها برای ایجاد کُندی و توقف در کشور اعمال شده و پاسخ به تحریم‌ها تلاش و فعالیت شبانه‌روزی همه خدمتگزاران در نظام اسلامی است.
رئیسی افزود: باید با همدلی و بی‌وقفه همچون دوران هشت سال جنگ برای پیشرفت و اعتلای کشور کار کنیم. کسانی که دل در گروی نظام دارند، اجازه سکون و یک‌جانشینی و غر زدن و ناامید کردن جامعه را ندارند.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه ایران اسلامی با مجاهدت جوانان در عرصه‌های علمی و فناوری در حوزه‌های صنعتی و نظامی پیشرفت‌های بزرگی داشته، تاکید کرد: در حوزه سیاسی هم در منطقه برترین و موثرترین نقش را داریم که نتیجه تولید قدرت به همت مردم عزیز کشورمان است.
آیت‌الله رئیسی رشد تولید را موجب افزایش هر چه بیشتر اقتدار کشور دانست و گفت: رشد اقتصادی، قطع وابستگی به نفت، تامین عدالت اجتماعی و اقتصادی، توجه به خانواده و جمعیت و ایستادگی مقابل دشمن از ضرورت‌های امروز است که در دستور کار دولت سیزدهم قرار دارد.رئیس‌جمهور انسجام و وحدت و یکپارچگی را از دیگر پیام‌ها و آموزه‌های امام(ره)عنوان کرد و گفت: کسی حق ندارد کسی دیگر را طرد کند و کسانی که دل در گرو نظام و انقلاب و ولایت دارند، با وجود اختلاف سلیقه نیروهای انقلابند. رئیسی بر همین اساس متذکر شد که نباید با مسائل اساسی همچون اقتصاد برخورد سیاسی شود و کاستی‌ها و کم‌کاری‌های گذشته نبش قبر شود، بلکه همه باید با همت مضاعف و با همه وجود در مسیر پیشرفت کشور حرکت کنند.
رئیس‌جمهور به تحلیل مقام معظم رهبری از اغتشاشات اخیر ‌اشاره کرد و گفت: دشمن وقتی دید که به رغم همه تحریم‌ها و تهدیدها در حال پیشرفت هستیم و اعتراف کردند که فشار حداکثری بر ملت ایران شکست مفتضحانه خورده، توطئه جدیدی را رقم زد. آیت‌الله رئیسی گفت: تلاش دشمن برای اغتشاش و التها‌ب‌‌آفرینی در کشور هم با حضور مردم به ویژه جوانان عزیز در صحنه شکست خورد و قطعا جنگ ترکیبی دشمنان بلااثر شده و جنگ شناختی و روانی آنها نیز نقش بر آب می‌شود.
رئیس‌ قوه مجریه شکست و خنثی‌‌سازی تحریم‌ها را نتیجه ایستادگی مردم برشمرد و گفت:
52 میلیارد دلار تجارت جمهوری اسلامی ایران رکوردی بی‌نظیر بوده که به دست مردم حاصل شده است. آنها تصور کردند می‌توانند ما را متوقف کنند، اما مشاهده کردند که تولید برقرار است و صدها کارخانه به راه افتاده‌اند و کشور در حال‌اشتغال‌آفرینی است.
رئیس‌جمهور به دیدگاه‌های امام(ره)درخصوص جایگاه زن و جوانان ‌اشاره کرد و گفت: امام راحل همواره به کرامت زن و اعتلای جوانان توجه داشتند و نه تنها در سخن که در عمل هم این اعتقاد و باور را تحقق بخشیدند و انسانی صادق‌الوعد بودند.

 

تاریخ خبر: ۱٤۰۲/۰۳/۱۶، ۱۶:۰۶:۰۵       بازدیدها: 71