به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 34
بازدید دیروز: 901
بازدید هفته: 7,103
بازدید ماه: 34
بازدید کل: 23,784,403
افراد آنلاین: 2
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
سه‌شنبه ، ۰۱ خرداد ۱٤۰۳
Tuesday , 21 May 2024
الثلاثاء ، ۱۳ ذو القعدة ۱٤٤۵
خرداد 1403
جپچسدیش
4321
111098765
18171615141312
25242322212019
313029282726
آخرین اخبار
امیرعبداللهیان در دمشق: اقدام نظامی در خاک سوریه را عامل ناامنی بیشتر در منطقه می‌دانیم ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
امیرعبداللهیان در دمشق:
 
 اقدام نظامی در خاک سوریه را
 
عامل ناامنی بیشتر در منطقه می‌دانیم
 
  ۱۴۰۱/۰۴/۱۲

وزیر امور خارجه با بیان این‌که نگرانی‌های ترکیه را درخصوص مسائل امنیت مرزی این کشور درک می‌کنیم، تصریح کرد: اقدام نظامی در خاک سوریه را عامل ناامنی بیشتر در منطقه و پیچیدگی بیشتر اوضاع می‌دانیم.
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز شنبه ۱۱ تیرماه برای چهارمین‌بار پس از تصدی وزارت خارجه راهی دمشق شد. سفری ناگهانی و چند روز بعد از سفرش به آنکارا و دیدار و گفت‌وگو با مقامات ترکیه که تحولات سوریه نیز بخشی از این گفت‌وگوها را دربر می‌گرفت
امیرعبداللهیان ظهر شنبه ۱۱ تیرماه وارد فرودگاه دمشق شد و مورد استقبال فیصل المقداد همتای سوریه‌ای خود قرار گرفت.
  وی در بدو ورود به دمشق در جمع خبرنگاران گفت: ما نگرانی‌های کشور همسایه خود ترکیه را درک می‌کنیم. قویا مخالف هرگونه اقدام نظامی با هر توجیهی هستیم و برای حل سوءتفاهمات موجود بین سوریه و ترکیه از مسیر دیپلماسی و گفت‌وگوی سیاسی تلاش می‌کنیم.
وی همچنین شنبه شب ۱۱ تیرماه
در نشست خبری مشترک با فیصل المقداد همتای سوری اظهار داشت: به سفر هفته گذشته‌اش به آنکارا و دیدار با مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه و رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه اشاره کرد و گفت: چند روز پیش با مقامات عالی جمهوری ترکیه کشور همسایه ایران و سوریه در آنکارا گفت‌وگو داشتم. تأکید کردم که راه‌حل گفت‌وگو بین مقامات امنیتی ترکیه و سوریه است. رئیس دستگاه دیپلماسی بیان کرد: در گفت‌وگوها با مقامات ترکیه دریافتم که ترکیه نیز راه‌حل سیاسی را راه‌حل دارای اولویت می‌داند. وزیر خارجه خاطرنشان کرد: در دمشق به مقامات عالی‌رتبه سوریه منتقل کردم که ایران آمادگی دارد مساعی جمیله خود را برای جلوگیری از وقوع درگیری نظامی و تمرکز بر راه‌حل سیاسی به‌کار بگیرد.
سوریه در خط مقدم مبارزه با رژیم جعلی و اشغالگر اسرائیل قرار دارد
به گزارش فارس، رئیس دستگاه دیپلماسی در بخش دیگری از این نشست خبری اظهار داشت: ما بر تمامیت ارضی سوریه قویا تأکید می‌کنیم. سوریه در خط مقدم مبارزه با رژیم جعلی و اشغالگر اسرائیل قرار دارد. دولت، رهبری و مردم سوریه اجازه نخواهند داد صهیونیست‌ها امنیت منطقه و امنیت سوریه را به بازی بگیرند.
وی ادامه داد: ما به حمایت‌های قاطع خودمان از مقاومت برای تضمین وجود امنیت پایدار در منطقه در مقابل تهدیدات رژیم جعلی اسرائیل ادامه می‌دهیم. امیرعبداللهیان گفت: جمهوری اسلامی ایران هرگونه دخالت خارجی را در سوریه نادرست و عاملی برای پیچیده‌تر شدن اوضاع می‌داند. ما نگرانی‌های ترکیه را درخصوص مسائل امنیت مرزی این کشور درک می‌کنیم. اقدام نظامی در خاک سوریه را عامل ناامنی بیشتر در منطقه و پیچیدگی بیشتر اوضاع می‌دانیم.
با قدرت در کنار سوریه در مبارزه با تروریسم و صهیونیسم می‌ایستیم
وی همچنین اظهار داشت: خون‌های ایرانی و سوریه‌ای در سال‌های مبارزه با تروریسم درهم‌ آمیخته است. ما با قدرت در کنار سوریه در مبارزه با تروریسم و صهیونیسم می‌ایستیم. یاد و خاطره همه شهدای مقاوم سوری و شهدای ایرانی و مدافع حرم را گرامی‌ می‌داریم. به همه شهدای سوری و شهدای ایرانی و به ویژه شهید بزرگ مبارزه با تروریسم، شهید سردار سلیمانی ادای احترام می‌کنیم.
امیرعبداللهیان همچنین به دیدارهای خود با بشار اسد و علی مملوک و همچنین فیصل المقداد پرداخت و گفت: بیش از دو ساعت با بشار اسد درباره موضوعات دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو داشتم. آقای بشار اسد دیدگاه‌های مهمی را درخصوص ضرورت صلح و برقراری ثبات، آرامش و امنیت در منطقه بیان کرد. علاوه‌بر مناسبات دوجانبه درخصوص چگونگی استقرار امنیت هر چه بیشتر در منطقه از مسیر گفت‌وگو و دیپلماسی صحبت کردیم.
هیچ‌گاه دوستان و متحدان خود را در روزهای سخت تنها نگذاشته و نخواهیم گذاشت
وی در این نشست خبری اظهار داشت: درباره اوضاع منطقه و همچنین لیبی به گفت‌وگو پرداختیم و ابعاد مختلف همکاری‌های دوجانبه را مورد گفت‌وگو قرار داده و درخصوص موانع احتمالی موجود در مسیر همکاری‌ها نیز راهکارهایی را مورد توافق و مشورت قرار دادیم. وزیر خارجه بیان کرد: تردیدی نیست که روابط ایران و سوریه روابطی استراتژیک و راهبردی است. با افتخار اعلام می‌کنیم که جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه دوستان و متحدان خود را در روزهای سخت تنها نگذاشته و نخواهد گذاشت.

 

تاریخ خبر: ۱٤۰۱/۰٤/۱۳، ۱۶:۰۸:۰۰       بازدیدها: 82