به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 818
بازدید دیروز: 4,231
بازدید هفته: 6,986
بازدید ماه: 120,713
بازدید کل: 23,784,286
افراد آنلاین: 3
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
دوشنبه ، ۳۱ اردیبهشت ۱٤۰۳
Monday , 20 May 2024
الاثنين ، ۱۲ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
 بیست و هفتمین سفر استانی دولت مردمی؛      ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
 بیست و هفتمین سفر استانی دولت مردمی؛
 
   ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
 
کردستان در تاریخ انقلاب اسلامی استانی مقاوم شناخته می‌شود/
بازدید رئیسی از روستای قلعه جی کردستان/
باید از نزدیک مشکلات مردم را لمس کرد

کردستان در کشور ما به عنوان استانی با فرهنگ و تمدن شناخته می‌شود. جای جای این استان نشان از مدنیت و پیشینه تاریخی افتخارآمیز دارد.
 
کردستان در تاریخ انقلاب اسلامی استانی مقاوم شناخته می‌شود/ بازدید  رئیسی از روستای قلعه جی کردستان/ باید از نزدیک مشکلات مردم را لمس کرد

سید ابراهیم رئیسی صبح امروز جمعه به منظور برگزاری بیست و هفتمین سفر استانی دولت مردمی، با استقبال نماینده ولی فقیه، استاندار و جمعی از مسئولین استانی وارد استان کردستان شد.

دیدار با اقشار مختلف مردم، ایثارگران، جانبازان و خانواده شهدا، برگزاری شورای اداری، دیدار با علما،‌ بازدید از برخی پروژه‌ها و طرح‌های عمرانی و خدماتی و برگزاری نشست خبری در پایان سفر از مهمترین برنامه‌های سفر یک‌روزه رئیس‌جمهور به کردستان هستند.

دکتر رئیسی را در این سفر وزرای کشور، جهادکشاورزی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آموزش و پرورش، گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی، صنعت، معدن و تجارت، سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رئیس سازمان برنامه و بودجه، معاون امور زنان و خانواده، معاون اجرایی و رئیس دفتر رئیس جمهور همراهی می‌کنند.
 

کردستان در تاریخ انقلاب اسلامی استانی مقاوم شناخته می‌شود/ اهالی کردستان مردمانی با غیرت و دارای فرهنگ و تمدنی غنی هستند
سید ابراهیم رئیسی صبح امروز جمعه در آغاز بیست و هفتمین سفر دولت مردمی که به مقصد استان کردستان انجام شده است، در گفتگو با خبرنگاران، درباره برنامه‌ها و اهداف این سفر، با ابراز خشنودی از اینکه در آستانه روز بسیار شریف عرفه و در آستانه عید سعید قربان خدمت مردم غیرتمند، پرتلاش، مجاهد و مقاوم استان کردستان رسیده است،‌ گفت: استان کردستان از ظرفیت‌های بسیاری در زمینه‌های کشاورزی و دامداری، گردشگری و معادن برخوردار است.

رئیس جمهور مهمترین ظرفیت کردستان را نیروی انسانی کارآمد، جوان و تحصیل‌کرده استان عنوان کرد و افزود: کردستان در تاریخ انقلاب اسلامی استانی مقاوم شناخته می‌شود که بیش از ۵ هزار شهید و ۹ هزار جانباز تقدیم انقلاب کرده و حقیقتا در میدان دفاع از انقلاب و ایستادگی برای آرمان‌های انقلاب اسلامی خوش درخشیده است. سرداران بزرگی همچون آقای شیخ‌الاسلام و دیگر چهره‌های کردستان، نه فقط برای این استان بلکه برای همه کشور مایه افتخار هستند.

دکتر رئیسی اهالی کردستان را مردمانی بسیار با غیرت و دارای فرهنگ و تمدن غنی توصیف کرد و اظهار داشت: کردستان در کشور ما به عنوان استانی با فرهنگ و تمدن شناخته می‌شود. جای جای این استان نشان از مدنیت و پیشینه تاریخی افتخارآمیز دارد.

 رئیس جمهور با اشاره به بررسی‌هایی که پیش از انجام سفر برای شناسایی مشکلات و نیازهای استان انجام شده است، تصریح کرد: مسائل استان در مشورت با نماینده محترم ولی فقیه، استاندار و دیگر مسئولان استانی احصا شده و پیشنهاداتی نیز برای رفع مشکلات و تامین نیازهای استان ارائه شده است.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه در کردستان نیز مانند دیگر استان‌ها شاهد وجود پروژه‌های نیمه‌تمام هستیم، خاطرنشان کرد: مردم از دولت انتظار دارند که این پروژه‌ها هر چه سریع‌تر به سرانجام برسد. لذا دولت مردمی علاوه بر توجه به دیگر نیازهای استان، تکمیل این پروژه‌ها را در اولویت کاری خود قرار داده است.

رئیس جمهور گفت: در پایان سفر و در جلسه شورای اداری، مصوبات سفر در حضور مسئولان استان، مردم و اصحاب رسانه اعلام می‌شود تا همه در جریان این تصمیمات دولت برای تسریع در پیشرفت استان قرار گیرند و هر کس به سهم خود پیگیر اجرای آنها باشد.
 


رئیسی از روستای قلعه جی کردستان بازدید کرد
سید ابراهیم رئیسی صبح امروز جمعه در اولین بخش از برنامه‌های سفر دولت مردمی به استان کردستان با حضور در روستای قلعه‌جی از توابع شهرستان سروآباد این استان، به شکل رو در رو با مردم این روستا دیدار و گفتگو کرد.

روستای قلعه‌جی در ماه‌های پایانی دوران دفاع مقدس، در فاصله اسفند سال ۱۳۶۶ تا فروردین ۱۳۶۷ چندین بار و در مجموع با ۱۱ بمب هدف حمله شیمیایی رژیم بعث عراق قرار گرفت که باعث شهادت بیش از ۲۵ نفر و جانبازی حدود ۳۰۰ نفر شد.

در زمان بمباران شیمیایی روستای قلعه‌جی، عده زیادی از مردم از روستاهای نزدیک‌تر به مرز و حتی از کردستان عراق به این روستا پناه آورده بودند که در اینجا مورد حمله شیمیایی قرار می‌گیرند.

علاوه بر آثار و جراحات جانبازان حملات سال‌های ۶۶ و ۶۷، وجود آثار این حملات در جای‌جای روستا همچنان باعث بروز مشکلات پوستی و تنفسی برای مردم این روستا و مناطق اطراف می‌شود که به شکلی گسترده از سوی نیروهای رژیم بعث عراق مورد حمله شیمیایی قرار گرفته بود.

مردم روستای قلعه‌جی که در ۲۵ سال گذشته با مشکلات زیادی از ناحیه آثار این حملات شیمیایی مواجه بودند، با مشاهده حضور رئیس جمهور در این روستا به بیان مشکلات و دغدغه‌های خود پرداختند و رئیس جمهور نیز پس از شنیدن سخنان آنها، دستوراتی برای پیگیری درخواست‌ها و رفع مشکلات اهالی این روستا و مناطق اطراف که مورد حمله شیمیایی قرار گرفته بودند، صادر کرد.
 

بازدید رئیس جمهور از یکی از بزرگترین مزارع پرورش قارچ کشور
سید ابراهیم رئیسی صبح امروز جمعه در ادامه برنامه‌های سفر دولت مردمی به استان کردستان، با حضور در شهرستان سروآباد از یکی از بزرگترین و مدرن‌ترین مزارع پرورش قارچ در کشور با ظرفیت تولید سالانه ۱۵۰۰ تن قارچ بازدید کرد.

این مزرعه که از سال ۱۳۹۶ و با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی فعالیت خود را با تولید سالیانه ۱۲۰۰ تن قارچ آغاز کرده بود، در حال حاضر با ۲۰ سالن فعال، روزانه ۵ تن قارچ تولید می‌کند. ۱۱۰ نفر به شکل مستقیم در این واحد تولیدی مشغول کار هستند که نیمی از این تعداد را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

با تکمیل فازهای دوم و سوم این واحد علاوه بر افزایش ظرفیت روزانه تولید قارچ تا ۲۵ تن، سالانه ۳۵ هزار تن کمپوست نیز تولید خواهد شد و تعداد افراد شاغل در این واحد تولیدی نیز به ۵۰۰ نفر خواهد رسید.

قارچ تولیدی در این واحد از کیفیت و مرغوبیت بالایی برخوردار بوده و به کشورهای عراق، کویت‌ و امارات صادر می‌شود.

تعداد قابل توجهی از شاغلان در این واحد تولیدی پیش از راه‌اندازی این واحد تولیدی مجبور به امرار معاش از طریق کولبری بوده‌اند.
 

رئیسی در دیدار با خانواده تعدادی از شهدا و جانبازان روستای قلعه‌جی:
مردم روستای قلعه‌جی قهرمانانه مقابل دشمن ایستادند و افتخارآفرینی کردند/ قدردان ایستادگی مردم قلعه‌جی در مقابل دشمن هستیم/ دستور رئیس جمهور برای رسیدگی به مشکلات ناشی از بمباران شیمیایی منطقه
سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر امروز جمعه در ادامه برنامه‌های سفر دولت مردمی به استان کردستان در جریان حضور میان اهالی روستای قلعه‌جی با حضور در منزل شهید شمیران میرزایی از شهدای حملات شیمیایی رژیم بعث عراق به این روستا گفت: شما مردم روستای قلعه‌جی و مناطق اطراف در روزهای سخت جنگ، مقاومتی مثال‌زدنی از خود نشان دادید و با رشادت، شهامت و شجاعت خود برای کشور افتخارآفرینی کردید.

رئیس جمهور افزود: مردم این مناطق می‌توانستند در همان روزهای آغاز جنگ منطقه را تخلیه کنند، اما قهرمانانه ایستادگی کردند و این ایستادگی و مقاومت آنان بسیار ارزشمند است.
دکتر رئیسی با تاکید بر اینکه همواره قدردان این از خودگذشتگی‌ها هستیم، اظهار داشت: اگر در رسیدگی به وضعیت جانبازی و مشکلات ناشی از بمباران شیمیایی این مناطق کوتاهی شده است، به معنای بی‌توجهی به شما مردم نیست.

رئیس جمهور از استاندار خواست که مسئول بنیاد شهید شهرستان را مامور کند تا با حضور در روستای قلعه‌جی مناطق مشابه حضور یافته و به مشکلات و جراحات ناشی از بمباران شیمیایی مردم رسیدگی کنند و تصریح کرد: امیدوارم بتوانیم در دوره مسئولیت خود به وظیفه‌مان نسبت به شما مردم به شکل مطلوب عمل کنیم.

خانواده شهیدان جمال کریمی، سبحان فتح‌اللهی، فریده کهربایی به عنوان خانواده شهدای حملات شیمیایی رژیم بعث عراق به روستای قلعه‌جی و محمد حیدری، سید حبیب حسینی پدر شهید حمید حسینی، دلسوز میرزایی و مادح عزیزنژاد نیز به عنوان جانبازان این حملات شیمیایی در این دیدار حضور داشتند.

 

 

 

تاریخ خبر: ۱٤۰۱/۰٤/۱۷، ۱۵:۵۷:٤۶       بازدیدها: 124