به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 737
بازدید دیروز: 4,231
بازدید هفته: 6,905
بازدید ماه: 120,860
بازدید کل: 23,784,206
افراد آنلاین: 5
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
دوشنبه ، ۳۱ اردیبهشت ۱٤۰۳
Monday , 20 May 2024
الاثنين ، ۱۲ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
رئیس‌جمهور در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا: ورود مسافر از تمامی مرزهای کشور باید همراه با انجام تست تشخیص کرونا باشد ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
رئیس‌جمهور در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا:
 
 ورود مسافر از تمامی مرزهای کشور
 
باید همراه با انجام تست تشخیص کرونا باشد
 
   ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی روز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا ضمن گرامیداشت روز عرفه و تبریک به مناسبت فرا رسیدن عید سعید قربان، در مورد شرایط کرونا در کشور گفت: با وجود مشارکت مردم و زحمات کادر درمان باید دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت شود تا با سویه جدیدی از بیماری مواجه نشویم و یا اگر سویه جدیدی نیز ایجاد شد، گسترش و فراگیری در کشورمان پیدا نکند.
رئیس‌جمهور با اشاره به تاثیرگذار بودن رعایت اصول بهداشتی برای مقابله با ویروس کرونا، اظهار داشت: لازم است افرادی که دارای بیماری زمینه‌ای هستند نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و زدن دُز یادآور واکسن اهتمام بیشتری داشته باشند.
رئیسی نقش رسانه‌ها در ارتقا و استمرار رعایت دستورالعمل‌های پیشگیری از کرونا را مهم برشمرد و گفت: رسانه‌ها با کمک وزارت بهداشت موضوع آموزش مبارزه با کرونا را در جامعه ادامه داده و تقویت کنند.
رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به ضرورت افزایش آزمایش تشخیص ویروس کرونا برای تقویت بیماریابی در سراسر کشور، بر ضرورت توسعه واکسیناسیون دُز یادآور برای پیشگیری از بیماری تأکید کرد.
رئیسی نظارت بر ورود مسافران از مرزهای کشور را ضروری خواند و گفت: ورود مسافر از تمامی مرزهای زمینی، هوایی و دریایی باید همراه با رعایت پروتکل‌های 
بهداشتی و انجام تست تشخیص کرونا باشد.
رئیس‌جمهور در مورد برگزاری مراسم اربعین حسینی و اهمیت برنامه‌ریزی برای هرچه بهتر برگزار شدن این مراسم، گفت: یقین داریم امسال در مراسم اربعین با حجم بسیار زیادی از علاقه‌مندان برای زیارت اباعبدالله‌الحسین‌(ع) مواجه خواهیم شد. در واقع این مراسم از اواخر ماه محرم آغاز و تا انتهای ماه صفر ادامه خواهد داشت؛ هر چند مردم خودشان زمان سفر به عتبات عالیات را مدیریت می‌کنند اما ستاد مرکزی اربعین حسینی(ع) نیز باید برنامه‌ریزی‌های لازم را تدوین و به صورت فعالانه اقدامات لازم را انجام دهد.
رئیسی با اشاره به اینکه در ماه‌های آینده شاهد بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها در کشور هستیم، تصریح کرد: از همین امروز باید نسبت به آنچه لازم است در مدارس و دانشگاه‌ها برای مقابله با کرونا، انجام شود برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گیرد.
رئیس‌جمهور با تقدیر از سازندگان واکسن کرونا در کشور، گفت: امیدوارم با این تعداد واکسن ساخته شده ایرانی و واکسن‌های تامین شده خارجی دیگر نیازمند واردات واکسن کرونا نباشیم و با همین شیب تولید واکسن در کشور نیازهایمان تأمین خواهد شد.
حمایت ایران از محور مقاومت و به ویژه سوریه تداوم خواهد داشت
رئیس‌جمهور شامگاه شنبه در تماس تلفنی با «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه با تبریک فرارسیدن عید سعید قربان به دولت و ملت دوست و برادر سوریه گفت: امیدوارم خداوند به برکت این عید سعید، رحمت و نعمات خود را بر ملت‌های مسلمان و به ویژه ملت‌های مقاوم ایران و سوریه نازل کند.
رئیسی ضمن اشاره به لزوم اجرایی شدن توافقات سابق میان دو کشور، سفر چندی قبل رئیس‌جمهور سوریه به تهران را موفق توصیف و تاکید کرد: در این سفر توافقات خوبی حاصل شد که اجرای آنها باید به شکل جدی دنبال شود.
رئیس‌جمهور کشورمان با بیان اینکه حمایت جمهوری اسلامی ایران از محور مقاومت و به ویژه سوریه تداوم خواهد داشت، اظهار داشت: ایران حامی استقرار صلح و ثبات و مخالف هرگونه مداخله خارجی در سوریه است.
«بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه نیز در این گفت‌وگوی تلفنی با تبریک فرارسیدن عید سعید قربان به رئیس‌جمهور، دولت و ملت ایران، از آیت‌الله رئیسی درخواست کرد که صمیمانه‌ترین تبریکات و تهنیات وی را به امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی برساند.
رئیس‌جمهور سوریه با بیان اینکه دشمنان ما نه سال به سال، که روزبه‌روز در برابر محور مقاومت ضعیف‌تر می‌شوند، گفت: ایران و سوریه در یک سنگر واحد قرار دارند و امیدوارم عید سال آینده را در حالی جشن بگیریم که ملت‌های ایران و سوریه شاهد موفقیت‌های روزافزون داخلی و خارجی باشند.
ایران مانع و محدودیتی
برای گسترش روابط با پاکستان ندارد
آیت‌الله رئیسی در پاسخ به تماس تلفنی «شهباز شریف» نخست‌وزیر پاکستان با تبریک فرارسیدن عید سعید قربان به دولت و ملت دوست و برادر این کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران اهمیت زیادی برای روابط خود با پاکستان قائل است.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه سطح فعلی روابط تهران-اسلام‌آباد متناسب با ظرفیت‌های متنوع دو کشور نیست، افزود: آماده گسترش روابط و افزاش تبادلات و همکاری‌های دو کشور به ویژه در عرصه‌های انرژی و کشاورزی هستیم.
رئیسی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران مانع و محدودیتی برای گسترش روابط با پاکستان ندارد، اظهار داشت: برگزاری منظم کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی مسیر ارتقای سطح روابط دو کشور را هموار خواهد کرد.
رئیس‌جمهور با ابراز خشنودی از امکان ‌پذیرایی کشورمان از زائران پاکستانی بارگاه مقدس امام هشتم‌(ع)‌ تصریح کرد: ایران بهترین دوست کشورهای همسایه در شرایط مختلف است.
«شهباز شریف» نخست‌وزیر پاکستان نیز در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن تبریک فرا رسیدن عید سعید قربان به رئیس‌جمهور، دولت و ملت ایران و نیز رهبر معظم انقلاب اسلامی، از کمک‌های جمهوری اسلامی ایران برای خاموش کردن آتش‌سوزی در بخشی از جنگل‌های این کشور و نیز پذیرایی مطلوب از زائران پاکستانی حرم امام رضا‌(ع) از سوی کشورمان قدردانی کرد.
نخست‌وزیر پاکستان با بیان اینکه روابط پاکستان و ایران فراتر از روابط همسایگی، قرن‌ها به عنوان روابطی برادرانه تداوم داشته و هر دو کشور از یک کیش و دین و جزو یک خانواده هستند، گفت: از توجه و تلاش ایران برای گسترش روابط با کشورهای همسایه از جمله پاکستان سپاسگزاری می‌کنم.
شهباز شریف با تاکید بر لزوم برگزاری هرچه سریع‌تر نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور افزود: پاکستان علاقه‌مند به گسترش انواع روابط تجاری و اقتصادی و نیز همکاری در زمینه انرژی با ایران است.
نخست‌وزیر پاکستان تاکید کرد: خواهان بازگشت صلح و ثبات به افغانستان و بهبود وضعیت زندگی مردم این کشور و نیز فراهم شدن زمینه بازگشت آوارگان افغانستانی به کشور خودشان هستیم.

 

تاریخ خبر: ۱٤۰۱/۰٤/۲۰، ۱۷:۰۸:۱۰       بازدیدها: 93