به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 789
بازدید دیروز: 4,231
بازدید هفته: 6,957
بازدید ماه: 120,789
بازدید کل: 23,784,257
افراد آنلاین: 9
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
دوشنبه ، ۳۱ اردیبهشت ۱٤۰۳
Monday , 20 May 2024
الاثنين ، ۱۲ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
رئیس‌جمهور در جلسه هیئت دولت: ایران از مواضع بحق و منطقی خود عقب‌نشینی نمی‌کند ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
رئیس‌جمهور در جلسه هیئت دولت:
 
ایران از مواضع بحق و منطقی خود عقب‌نشینی نمی‌کند  
 
   ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه دیروز چهارشنبه هیئت دولت در واکنش به ادعاهای اخیر آمریکایی‌ها درخصوص برجام گفت: آمریکایی‌ها گفته‌اند ایران باید به برجام برگردد، در حالی که جمهوری اسلامی هرگز از برجام خارج نشده و این آمریکا بوده که نقض پیمان کرده است.
رئیس‌جمهور افزود: امروز نه تنها برای اروپایی‌ها به عنوان متحد آمریکایی‌ها در مذاکرات، بلکه برای همه ملت‌های جهان سؤال شده است که چرا آمریکا به تعهدات خود در برجام پایبند نماند و از آن خارج شد؟
رئیسی با اشاره به تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران اظهار داشت: آمریکایی‌ها بارها گفته‌اند فشاری که به ملت ایران تحمیل کردند بی‌سابقه و حداکثری بوده اما سخنگوی وزارت خارجه این کشور رسماً اعلام کرد این فشارها به هیچ‌وجه کارساز نبوده و مفتضحانه شکست خورده است.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه جمهوری اسلامی از مواضع به‌حق و منطقی خود عقب‌نشینی نمی‌کند، به آمریکایی‌ها توصیه کرد که به‌جای تکرار تجربه شکست‌خورده فشار حداکثری به ملت ایران، واقعیت‌ها را ببینند و از گذشته درس عبرت بگیرند.
رئیسی افزود: آمریکایی‌ها باید در طول ۴۳ سال اخیر متوجه شده باشند که نمی‌شود با زبان زور با ملت ایران سخن گفت؛ این عجیب است که آنها باز هم می‌خواهند با همان ادبیاتی سخن بگویند که حتماً نتیجه‌‌ای برای آنها نخواهد داشت.
رئیس‌جمهور گفت: جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات با ۱+۵ و ۱+۴ همواره کاملاً عقلانی عمل کرده و خواسته‌های منطقی خود را مطرح کرده است. امروز هم تیم مذاکره‌کننده خواسته‌ای خارج از چارچوب‌ها مطرح نکرده و در تداوم مسیری که تاکنون طی شده، بر اساس موازین عمل می‌کند.
رئیسی در ادامه با اشاره به سفر مسئولان آمریکایی به منطقه تأکید کرد: اگر رفت‌و‌آمدهای مقامات ‌آمریکایی به کشورهای منطقه برای تحکیم موقعیت رژیم صهیونیستی و عادی‌‌سازی روابط این رژیم با برخی کشورهاست، تلاش‌های آنها به هیچ عنوان برای صهیونیست‌ها امنیت‌ساز نخواهد بود.
رئیس‌جمهور خطاب به آمریکایی‌ها گفت: اگر می‌خواهید بدانید که عملکرد و رفت‌وآمدهای شما در منطقه چه اثری داشته، با چشم باز موضع ملت‌ها را نگاه کنید که نفرت از صهیونیست‌ها و جنایات این رژیم در دل آنها افزایش یافته است.
رئیسی همچنین با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران تمام تحولات منطقه را به دقت زیر نظر دارد و از هیچ تحرکی غافل نیست، خاطرنشان کرد: بارها به کسانی که از سوی آمریکایی‌ها پیام آورده‌اند گفته‌ایم که اگر کوچک‌ترین حرکتی علیه تمامیت ارضی ایران انجام شود، با عکس‌العمل قاطع ما مواجه خواهد شد.
افزایش سرمایه اجتماعی و امید در دل مردم  اَبَرپروژه دولت سیزدهم است
رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود، به موضوع ارتقای زیرساخت‌های رفاهی در حوزه آموزش عالی اشاره کرد و با تاکید بر ضرورت توسعه، نو‌سازی و تجهیز خوابگاه‌های دانشجویی، به‌ویژه خوابگاه‌های دانشجویی متاهلی، خواستار برنامه‌ریزی دقیق برای مشارکت اقشار مردمی و خَیّرین و همچنین همکاری بنیادها و مؤسسات در احداث این خوابگاه‌ها شد.
رئیسی همچنین توجه دستگاه‌ها به خدمت‌رسانی شایسته به مردم و مطالبات آنها را مورد تأکید قرار داد و با بیان اینکه هیچ کاری مهم‌تر از خدمت به مردم و حفظ آرامش و امید در جامعه نیست، از افزایش سرمایه اجتماعی و امید در دل مردم به عنوان اَبَرپروژه دولت سیزدهم یاد کرد.
رئیس‌جمهور متذکر شد: همه کارگزاران دولت باید خود را موظف به امیدآفرینی در جامعه بدانند و هرکس نسبت به امور مردم بی‌توجه باشد و آگاهانه یا ناآگاهانه مردم را ناامید کند، خلاف راهبرد نظام و دولت حرکت می‌کند.
آیت‌الله رئیسی همچنین با اشاره به ضرورت اقدامات تبیینی و اقناعی با موضوع عفاف و حجاب، جامعه ایرانی را جامعه‌ای عفیف و علاقه‌مند به حجاب دانست و گفت: امروز عمده بانوان و دختران ما در جامعه بسیار مقید به حفظ حجاب و عفاف هستند و باید از آنها تشکر کرد.
رئیس‌جمهور با تاکید بر ضرورت اجرای قانون حجاب و عفاف از سوی همه دستگاه‌های اجرایی، ملاک عمل در این زمینه را مُرِّ قانون و آموزه‌های روشن دینی دانست و با رد هر گونه اقدام سلیقه‌ای یا خارج از چارچوب‌های قانونی در این زمینه گفت: قانون حجاب و عفاف، تکلیف همه دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی و حاکمیتی را در زمینه ترویج و حفظ حجاب، مشخص کرده است.
رئیسی جامعه ایران را جامعه‌ای دینی و علاقه‌مند به رعایت احکام و قواعد شرعی خواند و با قدردانی از منش و روحیات مردم در این حوزه، گفت: ترویج فرهنگ حجاب و عفاف به نوعی علاقه قلبی عمده مردم است. دستگاه‌های مسئول باید تلاش کنند، ضمن رعایت قواعد و موازین قانونی، در این مسیر گام بردارند.
اجرای موفق سیاست‌های دولت برای مدیریت رشد نقدینگی و پایه پولی کشور
همچنین در جلسه سه‌شنبه شب ستاد هماهنگی اقتصادی دولت که به ریاست آیت‌الله رئیسی تشکیل شد، بانک مرکزی از تأثیرات مثبت و سازنده اجرای سیاست‌های دولت برای مدیریت رشد نقدینگی و پایه پولی کشور گزارشی ارائه و اعلام کرد.
آمارها نشان می‌دهد از اواخر سال گذشته تا کنون سیاست مدیریت رشد نقدینگی و پایه پولی مدیریت شده است.
ستاد هماهنگی اقتصادی دولت بر ادامه اجرای این سیاست‌ها با هدف کنترل رشد نقدینگی و مراقبت و نظارت بر ترازنامه بانک‌ها تأکید کرد. در این جلسه همچنین پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در زمینه روند کاهش فقر و نابرابری‌ها مطرح شد. در این برنامه پیشنهادی تجمیع و هماهنگ‌‌سازی اطلاعات دقیق از وضعیت خانواده‌ها و ایجاد پنجره واحد برای خدمات‌رسانی بهتر و نظام یافته‌تر به اقشار آسیب‌پذیر مورد توجه و تأکید قرار گرفته است.
بر اساس این پیشنهاد مقرر شد نهادهای مسئول و دست‌اندرکار خدمات‌رسانی به قشرهای ضعیف و آسیب‌پذیر اطلاعات خود را درباره این گروه از جامعه در اختیار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار دهند تا از منابع دولت در این زمینه استفاده حداکثری و از پراکندگی و موازی‌کاری جلوگیری و خدمات با اطلاعات منسجم از طریق پنجره واحد و توسط دستگاه‌های ذی‌ربط ارائه شود.
تاکید بر گسترش شبکه فیبرنوری در کشور
در جلسه شورای‌عالی فضای مجازی نیز که به ریاست رئیسی تشکیل شد وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گزارشی از آخرین وضعیت شبکه ملی اطلاعات ارائه کرد که بر اساس آن مشخص شد این شبکه تا کنون ۴۳ درصد پیشرفت داشته است. پس از بحث و بررسی مفصل این گزارش مقرر شد پیشرفت این شبکه تا پایان سال، حداقل به ۶۶ درصد برسد.
در ادامه اعضا به بررسی موضوع گسترش شبکه فیبرنوری در کشور پرداختند و بر افزایش سطح تحت پوشش این شبکه به شکلی که همه منازل بتوانند از خدمات آن بهره‌مند شوند، تاکید کردند.
اعضای شورای‌عالی فضای مجازی در بررسی سومین دستور جلسه امروز، موضوع تمرکز شبکه اطلاعاتی کشور در استان تهران را مورد بحث و بررسی قرار دادند. بر این اساس اعضا تاکید کردند با توجه به اینکه در حال حاضر تمام اطلاعات کشور با مرکزیت استان تهران مبادله می‌شود، برای تمرکززدایی از شبکه، مراکز اطلاعاتی کشور حداقل به ۸ واحد افزایش یابد.
شورای ‌عالی فضای مجازی همچنین تصویب کرد که اولین قطب مرکز داده کشور تا پایان سال در منطقه پیام در استان البرز افتتاح شده و در سال‌های بعد ۳ قطب دیگر مرکز داده کشور در بخش‌های دیگر راه‌اندازی شود.
در بخش پایانی جلسه نیز اعضای شورای‌عالی فضای مجازی در بررسی حوزه‌های زیرساختی، تصمیم گرفتند که ارائه خدمات دولت بر روی شبکه‌های پیام‌رسان داخلی افزایش یابد. بر این اساس با توجه به افزایش کاربران شبکه‌های پیام‌رسان داخلی در ماه‌های اخیر، مقرر شد ارائه خدمات دیجیتال دولتی بر روی این شبکه‌ها افزایش یابد و خدماتی از قبیل مرورگرهای داخلی و موتورهای جست‌وجوی داخلی نیز راه‌اندازی شوند.

 

تاریخ خبر: ۱٤۰۱/۰٤/۲۳، ۱۷:۲۷:۵۳       بازدیدها: 112