به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 837
بازدید دیروز: 4,231
بازدید هفته: 7,005
بازدید ماه: 120,696
بازدید کل: 23,784,305
افراد آنلاین: 3
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
دوشنبه ، ۳۱ اردیبهشت ۱٤۰۳
Monday , 20 May 2024
الاثنين ، ۱۲ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
خرازی: توانایی ساخت بمب هسته‌ای را داریم اما تصمیم به چنین کاری نداریم ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
خرازی: توانایی ساخت بمب هسته‌ای را داریم اما تصمیم به چنین کاری نداریم -
 
آشفتگی صهیونیست‌ها از توانایی فنی ایران در صنعت هسته‌ای   
 
۱۴۰۱/۰۴/۲۷

بازتاب – توان فنی ساخت بمب اتم را داریم

کمال خرازی، رئیس ‌شورای راهبردی روابط خارجی در مصاحبه با شبکه «الجزیره» گفت: ما توانایی فنی ساخت بمب هسته‌ای را داریم اما تصمیم به انجام چنین کاری نداریم.
وی در این مصاحبه گفت: رژیم اسرائیل در مرحله ضعف است و حمایت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، آن را به صدر برنمی‌گرداند.
خرازی تأکید کرد: هدف گرفتن امنیت ما از کشورهای همسایه با پاسخ به این کشورها و پاسخ مستقیم به اسرائیل رو‌به‌رو خواهد شد. رزمایش‌های گسترده‌ای با هدف زدن عمق اسرائیل در صورت هدف گرفته شدن تأسیسات حساسمان برگزار کرده‌ایم.
وی همچنین گفت: تضمین‌های آمریکایی مربوط به حفظ توافق هسته‌ای وجود ندارد و این هر گونه توافق احتمالی را به دام می‌اندازد. اگر آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای منصف و مستقل بود حل اختلافات آسان بود.
ایران درباره برنامه موشکی و منطقه‌ای خود با احدی مذاکره نمی‌کند
وی ضمن اعلام اینکه ایران با احدی درباره برنامه موشکی و سیاست‌های منطقه‌ای خود مذاکره نمی‌کند افزود، قبول این موضوع به معنای تسلیم شدن است.
توانایی ساخت بمب هسته‌ای را داریم اما تصمیم به چنین کاری نداریم
خرازی افزود: گفت‌وگوی مستقیم با واشنگتن با توجه به دیوار ضخیم بی‌اعتمادی و سیاست‌های آمریکا سخت است. برکسی پوشیده نیست که ما توانایی فنی ساخت بمب هسته‌ای را داریم اما تصمیم به انجام چنین کاری نداریم. فقط در عرض چند روز غنی‌‌سازی اورانیوم را از ۲۰ درصد به ۶۰ درصد رساندیم و به راحتی می‌توانیم آن را تا ۹۰ درصد برسانیم.
اظهارات خرازی صهیونیست‌ها را به جان هم ‌انداخت
گفت‌وگوی کمال خرازی رئیس ‌شورای راهبردی سیاست خارجی ایران با شبکه الجزیره بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های عبری زبان پیدا کرده و باعث درگیری جناح‌های مختلف صهیونیست با یکدیگر شده است.
علاوه‌بر بازتاب وسیع این مصاحبه در تمامی رسانه‌های عبری زبان، برخی از شخصیت‌های اسرائیلی نیز اظهارات کمال خرازی را به عنوان نماد ضعف اسرائیل در قبال جمهوری اسلامی ایران و ناکارآمدی یائیر لاپید درگرفتن قول‌های قوی از جو بایدن علیه ایران توصیف کردند.
پایگاه عبری زبان 0404 در خبری در این رابطه اعلام کرد، دانی دانون رئیس‌حزب جهانی لیکود سخنان کمال خرازی را نماد شکست یائیرلاپید در استفاده از سفر رئیس‌جمهور آمریکا توصیف کرد.
دانون در حساب توئیتری خود نوشت که سفر «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا به اسرائیل شکست خورد و نخستین نشانه‌های این شکست نیز افتخار ایران به توان نظامی خود است.
به نوشته این رسانه صهیونیست، دانون که سفیر سابق رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد هم بود، لاپید را فاجعه‌ای برای اسرائیل توصیف و تاکید کرد وقتی ایران اعلام می‌کند که توانمندی تولید بمب هسته‌ای را دارد، معنایی جز اعلام شکست مهیب لاپید در استفاده از سفر بایدن نیست، این به معنای فروپاشی توان بازدارندگی اسرائیل است.
واکنش فرمانده ارتش رژیم صهیونیستی
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تایمز اسرائیل، چند ساعت پس از اظهارات دکتر «کمال خرازی» رئیس‌شورای راهبردی روابط خارجی، «آویو کوخاوی» فرمانده ارتش رژیم صهیونیستی در ادعاهایی بی‌اساس به سخنان وی واکنش نشان داد.
کوخاوی در سخنان خود که در مراسم تغییر فرماندهی جبهه داخلی ارتش رژیم صهیونیستی ایراد می‌شد، ادعا کرد: این تعهد اخلاقی اسرائیل است که برای پاسخ نظامی علیه برنامه هسته‌ای ایران آماده شود.
فرمانده ارتش رژیم صهیونیستی همچنین مدعی شد: «با توجه به عدم اطمینان در مورد بازگشت ایران به توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ به دلیل مذاکرات طولانی مدت با قدرت‌های جهانی، نیروهای اسرائیلی از سال گذشته تلاش‌های خود را برای آماده‌‌سازی یک تهدید نظامی معتبر علیه تأسیسات هسته‌ای تهران افزایش دادند.»
کوخاوی در ادامه ادعاهای خود افزود: «آماده‌‌سازی جبهه داخلی برای جنگ کاری است که باید در سال‌های آینده تسریع شود، به ویژه با توجه به این احتمال که این جنگ برای اقدام علیه تهدید هسته‌ای الزامی‌شود.»
این مقام جنگ طلب صهیونیستی همچنین گفت: «ارتش اسرائیل به شدت برای حمله به ایران و برای هر تحول و هر سناریویی باید آماده شود.»
«آویو کوخاوی» همچنین با ادعای اینکه «تهیه گزینه نظامی علیه برنامه هسته‌ای ایران یک تعهد اخلاقی و یک دستور امنیت ملی است»، گفت: «این آمادگی از اهداف اصلی ارتش است و شامل انواع طرح‌های عملیاتی، تخصیص بسیاری از منابع، دستیابی به سلاح‌های مناسب، اطلاعات و آموزش است.»
فرمانده ارتش رژیم صهیونیستی در ادامه ادعا کرد: «ممانعت از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای با دیپلماسی ارجحیت دارد، اما تاریخ بارها ثابت کرده است که دیپلماسی شاید در کوتاه‌مدت شکست بخورد یا موفق شود و یا نقض شود.»
به ادعای کوخاوی، ارتش به دو دلیل برای حمله به برنامه هسته‌ای ایران آماده می‌شود. او در این ارتباط گفت: «اولاً اگر توافقی وجود نداشته باشد و برنامه هسته‌ای ایران به گسترش خود ادامه دهد و دوم، در صورت وجود توافقی مشابه یا مشابه با توافق قبلی که به معنای توافق بد است و شرایط را برای تبدیل شدن به یک کشور هسته‌ای به ایران مدت کوتاهی پس از تاریخ انقضای آن خواهد داد و ارتش اسرائیل برای روزی که مقامات سیاسی تصمیم بگیرند، توانایی‌های نظامی را آماده می‌کند.»
واکنش اولیانوف به اظهارات خرازی
میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین در واکنش به توئیت خبرنگاری که اظهارات سید کمال خرازی،‌ رئیس ‌شورای راهبردی روابط خارجی درباره برنامه هسته‌ای ایران را بازنشر داده بود، در صفحه توئیترش نوشت: داشتن توانایی [انجام دادن این کار] به معنای تمایل یا برنامه‌ریزی برای انجام دادن آن نیست. در هر صورت، وضع فعلی برنامه هسته‌ای ایران، حاصل سیاست فشار حداکثری ترامپ بایدن است.
اولیانوف در پیام دیگری نوشت: ایران مدت زیادی است که در واکنش به سیاست فشار حداکثری که توسط ترامپ شروع شد و توسط بایدن ادامه پیدا کرد، اورانیوم غنی ‌شده در سطح ۶۰ درصد تولید می‌کند. اما عالی‌رتبه‌ترین مقامات ایران از مدت‌ها پیش گفته‌اند که تهران تولید تسلیحات هسته‌ای را رد می‌کند.
لاریجانی: بخواهیم سلاح هسته‌ای بسازیم کسی نمی‌تواند جلوی ما را بگیرد
همزمان با اظهارات «کمال خرازی» مبنی بر توانایی جمهوری اسلامی ایران رد ساخت بمب هسته‌ای، «محمدجواد لاریجانی» دبیر سابق ستاد حقوق بشر با حضور در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری گفت که «بخواهیم سلاح هسته‌ای بسازیم، کسی نمی‌تواند جلوی ما را بگیرد.»
لاریجانی در پاسخ به پرسشی مبنی بر علت تغییر راهبرد نظامی آمریکا در برابر ایران گفت: سیاست‌های آمریکا مانند سن بایدن فرتوت است و آنها در مقابل ما ناتوان هستند.
دبیر سابق ستاد حقوق بشر در ادامه گفت که عربستان سعودی هر چقدر که سلاح بخواهد اروپا و آمریکا در اختیار سعودی‌ها می‌گذارند اما سلاح‌های پیش پا افتاده‌ای که در یمن آنها را بیچاره کرده است.
این کارشناس مسائل سیاسی همچنین گفت که دنیای این تسلیحات و ژست‌های تسلیحاتی کاملاً عوض شده و ظهور مسئله مقاومت در اینجا مطرح است؛ مقاومت فقط بازوی نظامی نیست، مقاومت یک ایده است که در آن مقاومت نظامی است نه تروریسم و حمله.
محمدجواد لاریجانی معتقد است که ایران قدرت تاثیرگذار معنوی، سیاسی است و در ذهن دشمنان به عنوان یک عنصر قوی در منطقه ظاهر شده چراکه آنها در نقشه امنیت ملی خود سه کشور را برای منافع ملی خطرناک می‌بینند که این سه کشور شامل چین، روسیه و ایران است.
دبیر سابق ستاد حقوق بشر در ادامه می‌گوید که مقاومت به دنبال فساد و سیطره نیست و تقابل با سیطره است اما در مقابل غرب مرتب طرح‌ها و ایده‌هایی را که فرتوت است دنبال می‌کند لذا آنها کاملاً با فهم درست از واقعیت و شرایط فاصله دارند.
محمدجواد لاریجانی در میانه برنامه در پاسخ به این پرسش که سفر بایدن به رژیم صهیونیستی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ گفت: در سفر بایدن به رژیم صهیونیستی آنها هم‌قسم شدند تا نگذارند ایران به سلاح هسته‌ای دست پیدا کندو طبیعتاً ما مطابق فتوای رهبر انقلاب و شرع اجازه نداریم تا به دنبال تولید سلاح‌های کشتار جمعی از جمله ‌اتم پیش برویم اما اگر بخواهیم این کار را انجام دهیم کسی نمی‌تواند جلوی ما را بگیرد.
به گفته این کارشناس مسائل سیاسی کندی که در جریان برجام اتفاق افتاد به سرعت باز‌سازی می‌شود و توان هسته‌ای ایران چیزی نیست که با بمباران از بین برود چراکه تحلیلگران نظامی می‌گویند که توانمندی جمهوری اسلامی ایران محصور نیست.

 

تاریخ خبر: ۱٤۰۱/۰٤/۲۸، ۱۱:۰۳:۳۲       بازدیدها: 100