به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 864
بازدید دیروز: 4,231
بازدید هفته: 7,032
بازدید ماه: 120,697
بازدید کل: 23,784,332
افراد آنلاین: 3
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
دوشنبه ، ۳۱ اردیبهشت ۱٤۰۳
Monday , 20 May 2024
الاثنين ، ۱۲ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
در دیدار با امیرعبداللهیان : نوه ماندلا ، رژیم صهیونیستی نماد آپارتاید است / سفیر آفریقای جنوبی در تهران: ۱۴۰۱/۰۵/۱۲
در دیدار با امیرعبداللهیان :
 
نوه ماندلا ، رژیم صهیونیستی نماد آپارتاید است
 
  ۱۴۰۱/۰۵/۱۲

دیدار نوه ماندلا با امیرعبداللهیان - خبرآنلاین

«مندلا ماندلا» نوه نلسون ماندلا که برای دریافت جایزه خود در مراسم برندگان جایزه حقوق بشر اسلامی به تهران سفر کرده است، بعدازظهر دیروز با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار کرد. امیرعبداللهیان در این دیدار ضمن خیرمقدم به وی و ابراز خرسندی از سفرش به تهران، از تلاش‌ها و مساعی وی در راستای تقویت همکاری بین دو کشور و حمایت‌های بی‌دریغ از مردم مظلوم فلسطین تقدیر و تشکر کرد. وزیر امور خارجه کشورمان افزود: برای ما، مواضع نلسون ماندلا و رویکرد حزب حاکم کنگره ملی آفریقا در قبال فلسطین قابل توجه است. امیرعبداللهیان همچنین بر اهمیت تشکیل گروه دوستی پارلمانی بین دو کشور که دارای مجالسی قوی هستند، تأکید کرد.  مندلا ماندلا نوه قهرمان مبارزه با آپارتاید نیز در این دیدار از برخورد گرم و صمیمانه مقامات ایرانی تشکر و قدردانی کرد و با الهام‌بخش دانستن انقلاب اسلامی برای مردم آفریقای جنوبی، افزود:  پیروزی انقلاب اسلامی باعث خوشحالی نلسون ماندلا در زندان رژیم آپارتاید در آفریقای جنوبی بود. مندلا ماندلا افزود: ما در پنجاه و دومین کنگره سراسری حزب ANC، خواستار کاهش سطح روابط با رژیم صهیونیستی شدیم و در این راستا به همراه الجزایر و تعدادی دیگر از کشورهای آفریقایی با عضویت ناظر رژیم صهیونیستی در اتحادیه آفریقا مخالفت کردیم.  وی اتخاذ تصمیم جمعی و قاطع از سوی همه گروه‌ها و سازمان‌های مردمی در فلسطین در مواجهه با رژیم صهیونیستی که نماد آپارتاید است را واجد اهمیت خواند.
 
سفیر آفریقای جنوبی در تهران:
 
 حمایت‌های امام خمینی(ره) به ما جسارت سرنگونی دولت آپارتاید را داد
 
اذعان سفیر آفریقای جنوبی به توانمندی "علمی، فنی و مهندسی" ایرانی‌‌ها/ به  سرمایه‌گذاری امیدوار شدیم- اخبار بوشهر - اخبار استانها تسنیم | Tasnim
 
«ویکا مازوی کومالو» سفیر آفریقای جنوبی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر، درخصوص نقش انقلاب اسلامی ایران و حضرت امام خمینی(ره) در پیروزی مبارزات مردم آفریقای جنوبی در مسیر مبارزه با تبعیض نژادی و نظام آپارتاید وقت حاکم و این کشور، گفت: امام خمینی(ره) با قطع رابطه ایران با دولت آپارتاید وقت آفریقای جنوبی و حمایت و آموزش مبارزان آزادی طلب آفریقای جنوبی کمک زیادی به پیروزی انقلاب مردم آفریقای جنوبی کردند.
وی افزود: اقدامات امام خمینی(ره) در آن زمان نقطه عطفی در روابط ما با ایران به وجود آورد که این روابط خوب تا الان ادامه داشته است.
سفیر آفریقای جنوبی همچنین به روابط خوب محمدرضا پهلوی با رژیم آپارتاید وقت کشورش پرداخت و گفت: شاه ایران روابط نسبتاً خوبی با دولت آپارتاید داشت و هر چند وقت یک‌بار سفری به آفریقای جنوبی انجام می‌داد؛ شاه وقت ایران دارای اموالی در این کشور بود!
سفیر آفریقای جنوبی در کشورمان گفت: انقلاب مردم آفریقای جنوبی نه‌تنها مورد حمایت امام خمینی(ره) قرار گرفت بلکه به انقلابیون ما جرأت و جسارت سرنگونی رژیم آپارتاید را داد.


 

 

تاریخ خبر: ۱٤۰۱/۰۵/۱۳، ۲۲:۱۲:۱۵       بازدیدها: 111