به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 21
بازدید دیروز: 901
بازدید هفته: 7,090
بازدید ماه: 21
بازدید کل: 23,784,390
افراد آنلاین: 3
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
دوشنبه ، ۳۱ اردیبهشت ۱٤۰۳
Tuesday , 21 May 2024
الثلاثاء ، ۱۳ ذو القعدة ۱٤٤۵
خرداد 1403
جپچسدیش
4321
111098765
18171615141312
25242322212019
313029282726
آخرین اخبار
هادی عامری ابتکار عمل را برای حل بحران سیاسی عراق به دست گرفت    ۱۴۰۱/۰۵/۲۳

هادی عامری ابتکار عمل را برای

حل بحران سیاسی عراق به دست گرفت

   ۱۴۰۱/۰۵/۲۳

العامری از ابتکار عمل تازه ای برای حل بحران سیاسی عراق خبر داد

منابع عراقی از دیدارهای اخیر «هادی العامری» با کسانی از جمله رئیس‌پارلمان عراق و سفرش به کردستان خبر دادند و آن را ابتکار عمل او برای حل بحران سیاسی عراق توصیف کردند.
یک منبع سیاسی آگاه روز یکشنبه از سفر‌هادی العامری، رئیس‌ائتلاف الفتح عراق و معاون حشد‌الشعبی به شهر اربیل به منظور دیدار با احزاب کُرد خبر داد. این منبع گفت،‌‌هادی العامری عراق به شهر اربیل و سپس به منظور دیدار و رایزنی با احزاب کُردی عازم سلیمانیه خواهد شد. منبع مذکور همچنین اعلام کرد،‌هادی العامری درصدد آغاز اجرای ابتکارعملی برای دعوت از تمامی طرف‌های سیاسی برای نشستن بر سر میز مذاکره است. این منبع در ادامه تاکید کرد،این طرح مذاکره بر تشکیل دولت آتی و رایزنی درخصوص برگزاری انتخابات زودهنگام متمرکز است.
به گزارش ایسنا، پیشتر نیز رئیس‌ائتلاف الفتح عراق با «محمد الحلبوسی»، رئیس‌پارلمان و از رؤسای احزاب اهل سنت و «مثنی عبد الصمد السامرائی»، رئیس‌ائتلاف العزم این کشور به صورت جداگانه دیدار کرد و با آنها وضعیت سیاسی کشور را مورد بررسی قرار داد.
از حدود ۱۰ ماه گذشته یعنی پس از اعلام نتایج انتخابات زودهنگام پارلمانی در عراق، بحران سیاسی در این کشور ادامه دارد و روند تشکیل دولت متوقف شده و شاهد بن بست سیاسی است. حالا به نظر می‌رسد که العامری این عضو بیت شیعی کوشش‌های جدیدی را برای حل این بحرانِ زمین‌گیرکننده آغاز کرده است.
دعوتی دیگر برای برگزاری تظاهرات
خبر دیگر آن‌که در این وضع پیچیده «صالح محمد العراقی» چهره نزدیک به سید «مقتدی الصدر» رهبر جریان صدر شامگاه روز شنبه با انتشار بیانیه‌ای، باز هم خواستار تظاهرات حامیان این جریان شد. به نظر نمی‌رسد که با به خیابان کشیدن بحران سیاسی عراق این بحران زودتر حل شود؛ باید توجه داشت که این دسته از اردوکشی‌های خیابانی می‌تواند جریان مقابل را نیز تحریک به این کار کند، چنان‌که تا کنون کرده است و در مجموع این کنش‌ها و واکنش‌ها شاید اوضاع را پیچیده‌تر کند.
شورای عالی قضایی: صلاحیت انحلال پارلمان را نداریم
همچنین شورای عالی قضایی عراق روز یک‌شنبه بعد از جلسه‌ای درباره بررسی وضعیت سیاسی بغداد و رسیدگی به درخواست رهبر جریان صدر اعلام کرد که این نهاد صلاحیت انحلال پارلمان را ندارد. خبرگزاری رسمی دولت عراق «واع» گزارش داد: «شورای عالی قضایی امروز تاکید کرد که قدرت انحلال مجلس نمایندگان را ندارد و از همه احزاب خواست که قوه قضائیه را وارد خصومت‌ها و رقابت‌های سیاسی خود نکنند.»

 

تاریخ خبر: ۱٤۰۱/۰۵/۲٤، ۱۵:۳۲:٤۹       بازدیدها: 88