به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 890
بازدید دیروز: 4,231
بازدید هفته: 7,058
بازدید ماه: 120,693
بازدید کل: 23,784,358
افراد آنلاین: 2
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
دوشنبه ، ۳۱ اردیبهشت ۱٤۰۳
Monday , 20 May 2024
الاثنين ، ۱۲ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
دکتر رئیسی در دهمین گفت‌وگوی زنده تلویزیونی با مردم: امروز بیش از 90 درصد سامانه جامع تجارت در حال اجرائی شدن است ۱۴۰۳/۰۲/۱۹ ‫فرارو | دهمین گفت‌وگوی زنده تلویزیونی رئیسی با مردم‬‎
دکتر رئیسی در دهمین گفت‌وگوی زنده تلویزیونی با مردم:
امروز بیش از 90 درصد سامانه جامع تجارت در حال اجرائی شدن است 
۱۴۰۳/۰۲/۱۹

‫فرارو | دهمین گفت‌وگوی زنده تلویزیونی رئیسی با مردم‬‎

دکتر سید ابراهیم رئیسی شامگاه سه‌شنبه در «دهمین گفت‌وگوی زنده تلویزیونی با مردم» تصریح کرد: عملیات وعده صادق جلوه‌ای بسیار روشن از عقلانیت انقلابی و جلوه‌ای زیبا از همکاری میدان و دیپلماسی و رسانه بود و ثابت کرد، این ایران قوی است که می‌تواند سایه جنگ را از سر کشور رفع و گزینه نظامی را از روی میز حذف کند.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه عملیات وعده صادق نشان داد که باید با قوت وارد میدان شد، گفت: همواره اعلام کرده‌ایم که این گفتمان عقلانیت انقلابی است که جواب داده و کار را به پیش می‌برد نه دیپلماسی التماسی.
 حل مشکل کرونا،‌ عضویت در بریکس و شانگهای و اجرای عملیات وعده صادق نتیجه عقلانیت انقلابی
آیت‌الله رئیسی خاطرنشان کرد: یکی از جلوه‌های عقلانیت انقلابی، رفع مشکل واکسن برای کرونا بود، یکی عضویت در بریکس و شانگهای و یکی هم اجرای عملیات وعده صادق و ان‌شاءالله یکی از جلوه‌های آن هم حتما رونق اقتصادی در کشور خواهد بود.
وی بیان داشت: امروز به لطف خدا، با جلوه‌ای که جمهوری اسلامی ایران با عملیات بزرگ وعده صادق خلق کرد، سایه جنگ از کشور برداشته شده و برخلاف برخی که فکر می‌کردند با موشک می‌شود معامله کرد، ثابت شد که نه با همین قدرت، سایه جنگ برداشته شد.
 هم مذاکره می‌تواند مشکلات را حل کند و هم در جایی که لازم باشد موشک
رئیس‌جمهور با اشاره به 15 بار تایید صلح‌آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان از سوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خاطرنشان کرد: با این وجود گوش شنوایی برای این گزارش‌ها وجود ندارد، لذا آیا فقط مذاکره می‌تواند مسئله را حل کند، نه؛ هم مذاکره می‌تواند و هم در جایی که لازم باشد موشک، یعنی در واقع می‌شود گفت موشک جواب موشک.
دکتر رئیسی در ادامه این گفت‌وگوی تلویزیونی در پاسخ به سؤالی درباره اجرای وعده دولت در زمینه ساخت و تامین مسکن با بیان اینکه این مسئله نیاز کشور، قانون مصوب و وعده دولت بوده و هست، ریشه مشکل مسکن را عدم اجرای مسئولیت‌های دولت در این زمینه در گذشته عنوان کرد و گفت: اگر در زمینه ساخت مسکن روستایی، شهری، نوسازی بافت‌های فرسوده و امثال آن در زمان خودش اقدامات لازم انجام شده و سالی حداقل یک میلیون مسکن ساخته می‌شد، امروز به این نقطه نمی‌رسیدیم که کمبود مسکن کاملا در کشور احساس شود.
رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه دولت مردمی تا امروز توانسته عملیات احداث بیش از 2 میلیون و 400 هزار واحد مسکونی را در مراحل مختلف آغاز یا ساخت آنها را تکمیل کند، افزود: در برخی بخش‌ها حتی از برنامه جلوتر هستیم و در بخش مسکن روستایی که ساخت 250 هزار مسکن برای این مدت برنامه‌ریزی شده بود، به عدد 260 هزار واحد مسکونی رسیده‌ایم. یا در حوزه مددجویان کمیته امداد امام 100 هزار مسکن تحویل مددجویان عزیزمان شده است.
وی با تاکید بر اینکه معتقدیم این نگاه جواب می‌دهد، گفت: آنچه در این دولت اتفاق افتاد یک تغییر و رویکرد متفاوت بود که در مقابل نگاه دیپلماسی التماسی اتفاق افتاد؛ معتقدیم این نگاه می‌تواند ما را بر مبنای گفتمان امام و رهبری و آنچه مورد انتظار مردم است به پیش ببرد. ما کشور قدرتمندی هستیم و داشته‌های بسیاری داریم. امروز به لطف خدا، با جلوه‌ای که جمهوری اسلامی ایران با عملیات بزرگ وعده صادق خلق کرد، سایه جنگ از کشور برداشته شده و برخلاف برخی که فکر می‌کردند با موشک می‌شود معامله کرد، ثابت شد که نه با همین قدرت، سایه جنگ برداشته شد.
 تلاش برای رفع ریشه‌های ایجاد تورم
رئیس‌جمهور در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه دولت برای مهار جدی تورم چه برنامه‌ای دارد؟ گفت: برای مهار و کاهش تورم، باید علل آن را از بین ببریم. اولین چیزی که تورم ایجاد می‌کند «کسری بودجه» است و ما با تورم حدود 60 درصدی کار را آغاز کردیم. دولت از ابتدا تلاش کرد تا کسری بودجه نداشته باشد؛ ابتدای کار که دولت را تحویل گرفتیم حدود 480 هزار میلیارد تومان کسری بودجه وجود داشت که ما آن را نه با استقراض و چاپ پول بلکه با تولید و ایجاد منابع درآمدی جدید پشت سر گذاشتیم.
دکتر رئیسی با اشاره به همخوانی منابع و مصارف در بودجه 1401 اظهار داشت: این موضوع در بودجه سال 1402 نیز وجود داشت که گزارش آن به مردم ارائه خواهد شد.
رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه افزایش هزینه‌ها موجب کسری بودجه و تورم خواهد شد، گفت: ما از دوستان خود در مجلس شورای اسلامی خواهش کردیم که در بودجه سنواتی، هزینه‌ها را افزایش ندهند تا کشور دچار کسری بودجه نشود.
 رشد نقدینگی براساس آخرین گزارشی که بنده از بانک مرکزی گرفتم وارد کانال 23 درصدی شده است
دکتر رئیسی، «رشد نقدینگی» را از دیگر عوامل ایجاد تورم دانست و خاطرنشان کرد: از ابتدای دولت هدف‌گذاری کردیم تا بتوانیم رشد نقدینگی را کنترل کنیم و امروز به اذعان و اعتراف همه، دولت موفق به مهار رشد نقدینگی شده است. رشد نقدینگی براساس آخرین گزارشی که بنده از بانک مرکزی گرفتم، وارد کانال 23 درصدی شده است درحالی که این عدد در پایان سال گذشته، 25 درصد بود.
رئیس‌جمهور با تاکید بر «ناترازی بانک‌ها و اضافه برداشت‌ها از بانک مرکزی» به عنوان یکی دیگر از عوامل تورم‌زا، گفت: ما خیلی از مؤسساتی را که سال گذشته اضافه برداشت داشتند منحل کردیم. به چند مؤسسه دیگر هم تذکر دادیم و اگر لازم باشد آنها را نیز منحل می‌کنیم. ما باید انضباط مالی در کشور داشته باشیم.
دکتر رئیسی با بیان اینکه سعی خواهیم کرد علل تورم را کنترل کنیم، گفت: این مسئله زمان می‌برد، اما باید آمارهای مثبت اقتصادی در سفره مردم دیده شود. من روزانه از وضعیت معیشتی مردم آمار می‌گیرم. روزی نیست که من از سفره مردم اطلاع نداشته باشم. این مبالغه نیست، من بشخصه این موضوع را روزانه دنبال می‌کنم و نسبت به این موضوع حساس هستم.
 روز به روز تورم در حال کاهش است
رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه امروز تورم وارد کانال 30 درصدی شده است، گفت: روز به روز تورم در حال کاهش است.
دکتر رئیسی با اشاره به مسئله فقرزدایی خاطرنشان کرد: در این خصوص تلاش کردیم آب، برق، گاز و بیمه سلامتِ خانواده‌های نیازمند رایگان باشد. امروز شاهد توانمندسازی مددجویان کمیته امداد و بهزیستی هستیم. در مراسم جشنی که اخیراً برگزار شد، 10 هزار مددجو به دلیل توانمندسازی، از پوشش کمیته امداد خارج شدند و در مجموع تاکنون 100 هزار نفر به همین شکل از پوشش کمیته امداد خارج شده‌اند.
 در وزارت رفاه سامانه‌ای جهت شناسایی نیازمندان فعال شده است  و دولت مستقیما این افراد را شناسایی و تحت پوشش قرار می‌دهد
رئیس‌جمهور گفت: امروز در وزارت رفاه سامانه‌ای جهت شناسایی نیازمندان فعال شده است و دولت مستقیما این افراد را شناسایی و تحت پوشش قرار می‌دهد.
دکتر رئیسی با بیان اینکه در حدود سه سال اخیر، تنش آبی 5 هزار روستا حل شده است، افزود: عدد روستاهایی که به شبکه فیبر نوری متصل شده‌اند، بیشتر از مناطق شهری است. 
وعده گشت‌ ارشاد مدیران را عملیاتی کردیم
وی با اشاره به برخورد با افراد فاسد گفت: بنده برای اولین بار در دولت، بعد از 45 سال، به بازرسی ویژه ریاست جمهوری طبق اصل 127 قانون اساسی ماموریت دادم تا در حوزه مبارزه با فساد اقدام کند.
رئیس‌جمهور اظهار داشت: ما نزدیک به 100 نفر از کسانی را که در بخش‌های مختلف مسئولیت داشتند و آدم‌های خوبی هم بودند، اما ناکارآمدی داشتند، جابه‌جا کردیم؛ این کارهایی است که مستقیما توسط نهاد ریاست جمهوری انجام می‌شود و جدای از اقدامات دستگاه‌های نظارتی است.
دکتر رئیسی با اشاره به گزارش‌های مردمی با مرکز ارتباطات ریاست جمهوری گفت: مردم از طریق شماره 2777 گزارش‌های خود را به اطلاع مرکز ارتباطات مردمی می‌رسانند و دستگاه‌های نظارتی نیز در این راستا وظایف خود را انجام می‌دهند. رئیس‌جمهور با بیان اینکه امروز دولت در امر مبارزه با فساد مدعی است، گفت: ما وعده گشت‌ ارشاد مدیران را عملیاتی کردیم. این گشت ارشاد هم در تهران و هم در سطح کشور در حال کار است. دکتر رئیسی در ادامه حضور بیش از 25 میلیون نفر از مردم کشورمان در رویدادهای فرهنگی و اماکن تفریحی و زیارتی در سال گذشته و به رغم وجود برخی مشکلات را از جلوه‌های نشاط اجتماعی جامعه برشمرد و افزود: دولت فراهم کردن زمینه برای ایجاد نشاط اجتماعی بیشتر در جامعه به ویژه در میان نسل جوان کشور را وظیفه خود می‌داند و در این رابطه گام‌هایی برداشته شده که به ثمر رسیدن آنها بخش قابل توجهی از نیازها در این رابطه را مرتفع خواهد کرد.
 بی‌تردید مردم بافرهنگ ما دشمن را در رسیدن به هدف حیازدایی در جامعه ناکام خواهند گذاشت
دکتر رئیسی با بیان اینکه موضوع عفاف و حجاب هم وظیفه‌ای شرعی و هم قانونی است، تصریح کرد: ممکن است برخی به مسائل شرعی تقید نداشته باشند، اما پایبندی به قانون قطعاً لازم و مورد تأکید است و اهتمام دولت در این زمینه نیز اجرای قانون است. رئیس‌جمهور حیازدایی از جامعه ایرانی-اسلامی را از جمله توطئه‌های دشمن بر علیه ملت ایران عنوان کرد و افزود: بی‌تردید مردم بافرهنگ و متدین ما دشمن را در رسیدن به این هدف ناکام خواهند گذاشت. دکتر رئیسی در ادامه وظیفه دستگاه‌های مختلف نسبت به موضوع عفاف و حجاب را یادآور شد و گفت: اگر همه دستگاه‌ها به وظایف خود در این زمینه عمل کنند، قطعاً بخش قابل توجهی از مشکلات مرتفع خواهد شد. رئیس‌جمهور در بخش دیگری از این گفت‌وگوی زنده تلویزیونی در پاسخ به سؤالی درباره اقدامات دولت در زمینه ایجاد اشتغال در کشور، گفت: در ابتدای آغاز به کار دولت همانند موضوع مسکن وعده ایجاد یک میلیون شغل در سال به عنوان نیاز کشور به مردم داده شد و امروز مفتخریم که به مردم عزیزمان اعلام کنیم که دولت به این وعده خود عمل کرده و براساس آمارها در 3 سال گذشته قریب 3 میلیون شغل در کشور ایجاد شده است. وی خاطرنشان کرد: با همت تولیدکنندگان و کارآفرینان تولید محصولات کشاورزی ما از منفی 5 درصد به رشد مطلوبی رسیده است.
 خوشبختانه در سومین سال فعالیت دولت مردمی شاهد رشد اقتصادی 6 درصدی هستیم
رئیس‌جمهور بیان داشت: طی 10 سال گذشته رشد اقتصادی کشور به طور متوسط کمتر از یک درصد بوده، اما خوشبختانه در سومین سال فعالیت دولت مردمی شاهد رشد اقتصادی 6 درصدی هستیم.

 

تاریخ خبر: ۱٤۰۳/۰۲/۲۰، ۰۶:۱۷:۱۷       بازدیدها: 67