به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 327
بازدید دیروز: 4,943
بازدید هفته: 30,929
بازدید ماه: 51,899
بازدید کل: 23,713,720
افراد آنلاین: 9
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
پنج‌شنبه ، ۱۳ اردیبهشت ۱٤۰۳
Thursday , 2 May 2024
الخميس ، ۲۳ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
1 ۰۳/۰۲/۱۲
(0 بازدید)


1 ۰۳/۰۲/۱۲
(0 بازدید)


خادمان سلطه : تشکیلات قلمی فراماسونرها ( ۳۷)

خادمان سلطه :

تشکیلات قلمی فراماسونرها

Image result for ‫تشکیلات فراماسون ها‬‎
 

در جريان طرفداري و وابستگي به افراد مختلف‌، مطبوعات نيز به شاخه‌هاي مختلف تقسيم مي‌شدند و با طرفداري از شخصيت‌هاي حقوقي و حقيقي به صورت غيرمستقيم در دعواهاي استعماري شركت داشتند. حتي افشاگري‌هاي سياسي افراد در مجله‌ها و روزنامه‌ها يا چاپ كتاب‌هاي افشاگرانه نظير آنچه توسط اسماعيل رائين روزنامه‌نگار آن دوران انجام شد، نيز خارج از اين دعواهاي استعماري نبود.
كتاب فراماسونري رائين نقاب از چهره بسياري از فراماسونرهاي وابسته به انگليس برداشت و راه را براي فراماسونرهاي آمريكايي باز كرد تا سياست پيشه‌هاي وابسته به خود را به جاي افراد قديمي انگليسي وارد عرصه قدرت كنند.
در تشكيلات ماسونري نام روزنامه‌نگاراني همچون علي بهزادي (مدير مجله سپيد و سياه‌)، نعمت‌الله جهانبانويي (مدير مجله فردوسي‌)، عبدالله والا (مدير مجله تهران مصور)، عبدالكريم طباطبايي (مدير سالنامه دنيا)، اسماعيل پوروالي (مدير بامشاد)، عباس مسعودي (مدير اطلاعات‌)، مصباح‌زاده‌(۱) (مدير روزنامه كيهان‌) و بسياري ديگر از مديران نشريات عصر پهلوي ديده مي‌شود.
فراماسونري به‌عنوان تشكيلاتي منسجم‌، مرموز و درهم پيوسته با مراكز جهاني قدرت سياسي‌، پديده‌اي است كه از قرن هجدهم به بعد و در پيوند با رويكرد استعماري تمدن غرب و مراحل تاريخي شكل‌گيري آن به‌وجود آمده است‌.
اين تشكيلات در سازگاري با نقش تاريخي ويژه‌اي كه در لواي شعار «برادري‌، برابري‌، آزادي‌»، «نوع‌دوستي‌»، و مراحل بعدي «ايجاد حكومت واحد جهاني‌» ايفاگر آن بود، گام‌به‌گام با نفوذ استعماري دول‌غربي در عالم توسعه يافته و به سازماني جهاني بدل شده است‌.
عضويت تعداد زيادي از مديران‌، سردبيران و نويسندگان مطبوعات در عصر پهلوي‌، در تشكيلات فراماسونري‌، عرصه فرهنگ و قلم كشور را در اختيار اين تشكيلات قرار داد.
در اين زمینه مي‌توان به اسامي بسياري از روزنامه‌نگاران اشاره كرد كه در لژهاي فراماسونري و كلوپ‌هاي لاينز و روتاري عضويت داشتند(۲).  ـــــــــــــــــــــــــ
-۱ مصطفي مصباح‌زاده در خانه قوام‌الملك شيرازي رشد كرد و باليد زيرا پدرش آشپز قوام بود. وي نيز به‌عنوان پيشخدمت با احمد قوام به مدرسه مي‌رفت‌. پس‌از اخذ مدرك ديپلم از آنجا كه پسر قوام نياز داشت تا در خارج از كشور، يك نفر وي را به‌عنوان مستخدم همراهي كند قرعه فال به نام مصطفي افتاد زيرا از يك سو همكلاس بودند از سوي ديگر نازپرورده خانه قوام احساس تنهايي نمي‌كرد.
مصباح‌زاده پس از اخذ مدرك ليسانس در لبنان به پاريس رفت و مدرك دكتراي خود را در رشته حقوق بين‌الملل اخذ كرد. احمد قوام نيز به تهران فراخوانده شد تا با اشرف پهلوي ازدواج كند. ازدواجي كه در زير سايه وحشت از رضاخان انجام شد.
مصباح‌زاده پس از ورود به ايران با فردوست مشاور نزديك محمدرضا ملاقات كرد و ادعا نمود اگر وامي به مبلغ چهار ميليون ريال به وي داده شود  مؤسسه‌اي بهتر از مسعودي (اطلاعات‌) به وجود خواهد آورد. در اين ميان محمدرضا كه مسعودي‌ها را ابن‌الوقت مي‌خواند،اين مبلغ را به مصباح‌زاده هديه كرد.
مصباح‌زاده كه مي‌دانست بدون حمايت بيگانگان و رژيم به جايي نخواهد رسيد، به اتفاق عبدالرحمن فرامرزي به شبكه جاسوسي «بدامن‌» پيوست و با مؤسسه كيهان به مقام‌هايي چون نمايندگي مجلس شوراي ملي و «سنا» رسيد. وي در دوران مديريت خود با جذب چهره‌هاي لائيك و چپگرا چون احمد شاملو، نجف دريابندري‌، جلال سرفراز، رحمان هاتفي‌، مجيد دوامي كوشيد تا مجري محض فرامين اربابان خويش در راه بيگانه ساختن جوانان با آموزه‌هاي ديني و حتي ارزش‌هاي عرفي در جامعه ايران باشد.
وي در سال 1357 به اروپا رفت و در آنجا نشريه كيهان سلطنت‌طلبان چاپ لندن را با هزينه اشرف پهلوي و شيوخ مرتجع منطقه منتشر كرد و هر سال وعده داد كه نوروز آينده را در تهران جشن خواهم گرفت اما وي اين آرزو را به گور برد. براي آشنايي بيشتر با مصباح‌زاده ر.ك «نيمه پنهان‌» سيماي كارگزاران فرهنگ و سياست‌، جلد چهارم‌، انتشارات موسسه‌كيهان‌.
-۲ براي اطلاع بيشتر رجوع كنيد به مجموعه كتاب‌هاي معماران تباهي (سيماي كارگزاران كلوپ‌هاي روتاري در ايران‌)انتشارات مؤسسه كيهان‌.

پاورقي كيهان  -  ۱۲/ ۰۶ / ۱۳۹۵