به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 651
بازدید دیروز: 18,753
بازدید هفته: 651
بازدید ماه: 651
بازدید کل: 23,662,482
افراد آنلاین: 4
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
شنبه ، ۰۱ اردیبهشت ۱٤۰۳
Saturday , 20 April 2024
السبت ، ۱۱ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
7 - بررسی کارنامه محمد حسین میمندی‌نژاد : انتشار مقاله‌ای موهن دربارة انتظار ظهور در مجله رنگین‌کمان ۰۸/ ۱۱ / ۱۳۹۵
بررسی کارنامه محمدحسین میمندی‌نژاد
 
 انتشار مقاله‌ای موهن دربارة انتظار ظهور در مجله رنگین‌کمان
 

Image result for ‫توهین به نهج‌البلاغه و عید غدیر در مجلة میمندی‌نژاد‬‎


نویسنده: فاطمه فرد

ميمندي‌نژاد در همين شماره، در حالي كه مردم انقلابي در فضاي كشتارهاي خونين ارتش و به خصوص كشتار خونين 17 شهريور ميدان شهداي تهران ]ژاله سابق[ قرار دارند و با تمام امكانات جاني و مالي پا به عرصه مبارزه با طاغوت به رهبري الهي امام خميني گذاشته‌اند، در مقاله ديگري به امام توهين كرده است. هتاکی و تهمت‌های محمدحسین میمندی‌نژاد به اسلام و علمای اسلام در مجله رنگین‌کمان آن‌قدر واضح و آشکار بود که حتی خودش پیش‌بینی سرنوشتی مانند احمد کسروی برای خودش داشت. اين مطالب، در آن فضا، ساواك را به تكاپو مي‌اندازد تا از بروز عصبانیت مردم و دردسر بیشتر برای رژیم پهلوی جلوگیری کند.
دادستاني جهت آرامش افكار عمومي در57/6/27 اعلام جرم و حكم توقيف و جمع‌آوري رنگين كمان و تعقيب ميمندي‌نژاد را صادر مي‌كند، هرچند به دستور ارتشبد فردوست، ميمندي‌نژاد نه تنها همچنان تحت حمايت ساواك قرار داشت، بلكه نسبت به حكم دادستان اعتراض و از تمام تريبون‌ها جهت اعتراض به اين امر استفاده كرد.
در سند ساواك پيرامون علت تعقيب مدير مجله رنگين‌كمان و سرنوشت اين تعقيب آمده است:
«محترما به عرض مي‌رساند:
سابقه: مجله رنگين‌‌كمان نو به صاحب‌امتيازي و مديريت دكتر محمدحسين ميمندي‌نژاد در شماره مورخ 57/7/23 (2537 شاهنشاهي) مقاله‌اي درباره واهي بودن اعتقاد شيعيان به ظهور امام زمان(ع) و نيز مقاله ديگري مبني بر استفاده سياست‌هاي استعماري از وجود جاسوسان و ابليس‌زادگان در كسوت معلم و روحاني در كشورهاي عقب‌افتاده درج و با ذكر اسامي سيد جمال‌الدين اسدآبادي، محمد محيط طباطبائي به عنوان عوامل خارجي،‌ در مورد روح‌الله‌ خميني يادآور شده است كه قبلا نظر خود را درباره اين شخص اظهار داشته (نشريه مزبور قبلا روح‌الله خميني را جاسوس انگلستان و هندي‌زاده معرفي كرده است). به علت درج اين مطالب وزارت اطلاعات و جهانگردي قبل از انتشار از توزيع اين شماره مجله مذكور جلوگيري نموده و سپس دادستان تهران دستور توقيف و جمع‌آوري مجله رنگين‌كمان نو و تعقيب مدير آن‌ را به اتهام توهين به مقام مقدس اسلام و جامعه روحانيت صادر و متذكر گرديده است كه محاكمه وي پس از صدور قرار مجرميت و كيفرخواست در دادگاه عالي جنایي انجام خواهد شد و به موجب قانون، مجازات انتشار مطالب خلاف دين مقدس اسلام و مقام روحانيت بين يك تا سه سال زندان مي‌باشد.
نظريه: با عرض مراتب فوق و اينكه قبلا نيز چنين مطالبي در نشريه مذكور درج گرديده چنين به نظر مي‌رسد كه دولت در شرايط حاضر با تعقيب جريان امر از طريق دادستان تهران در نظر دارد به تحبيب و جلب رضايت روحانيون شيعه بپردازد، در حالي كه مندرجات فوق،‌ صرف نظر از مطالب مربوط به خميني، ‌بيان اعتقادات اهل تسنن بوده و كشيدن اين موضوع به دادگاه و محكوم ساختن دكتر محمدحسين ميمندي‌نژاد نارضایي اهل تسنن را از اين اقدام موجب خواهد شد. از اين رو اصلح است كه دولت به جلوگيري از انتشار و توزيع اين شماره مجله اكتفاء و براي تحبيب روحانيون، مسئولين يا نويسندگان مجله‌هاي زن‌روز و اطلاعات ‌بانوان را كه بعضا مطالبي خلاف عفت عمومي منتشر مي‌سازند مورد تعقيب قرار دهد.
به عرض تيمسار رياست ساواك رسيد تاريخ 57/7/1
محترما به دستور تيمسار ارتشبد فردوست براي حفاظت از وي توجه لازم به شهرباني داده شده و ضمنا با دادگستري نيز مذاكره خواهد شد كه او را دائما به كاخ دادگستري احضار نكنند و از زمان‌هاي احضار او ديگران اطلاعي نداشته باشند چون خود وي به عرض تيمسار فردوست رسانيده كه ممكن است وضع كسروي37 درباره او تكرار شود. ملاحظه شد. 31/6 »38
ميمندي‌نژاد جهت مظلوم‌نمايي و خالي نبودن عريضه در 6 مهر 1357، متن بلند بالايي جهت اعتراض به بازپرس خود نوشت که در تناقضی کامل با مواضع ضددینی قبلی او قرارداشت که در آن منکر امام زمان (عج) شده بود:
«... چه ظلم و فشاري بالاتر از اين‌كه قوه مجريه رأسا مجله‌اي كه مدير آن هميشه از اين‌كه متدين به دين اسلام است[!!] مفتخر و مباهي بوده و ساليان متمادي جامعه را دعوت به اجراء احكام واقعي دين اسلام نموده است، توقيف كرده...
آخرين شماره مجله رنگين‌كمان... توقيف شد و مراتب ضمن صدور اطلاعيه‌اي از طريق مطبوعات و راديو تلويزيون باستحضار عامه رسيد،...