به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 638
بازدید دیروز: 4,231
بازدید هفته: 6,806
بازدید ماه: 120,956
بازدید کل: 23,784,108
افراد آنلاین: 3
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
دوشنبه ، ۳۱ اردیبهشت ۱٤۰۳
Monday , 20 May 2024
الاثنين ، ۱۲ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
3 - «خوان کول» مورخ سرشناس آمریکایی: آیت‌الله خامنه‌ای درباره غیرقابل اعتماد بودن آمریکا درست می‌گفت۱۳۹۶/۰۷/۱۶
«خوان کول» مورخ سرشناس آمریکایی:

آیت‌الله خامنه‌ای درباره غیرقابل اعتماد بودن آمریکا درست می‌گفت

مورخ سرشناس آمریکایی در مطلبی نوشت: آیت‌الله خامنه‌ای درباره غیرقابل اعتماد بودن آمریکا درست می‌گفت.

«خوان کول» مورخ سرشناس آمریکایی در تازه‌ترین یادداشت پیرامون برجام، با اشاره به تلاش‌های «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در برهم زدن  توافق و سخنان آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب که دولت آمریکا را «غیر قابل اعتماد» و «اهل دبه» نامیده بودند، نوشت: آیت‌الله خامنه‌‌ای در این زمینه درست می‌گفت. در واقع آمریکا عامل اصلی آوارگی و فقر چهار میلیون فلسطینی در سرزمین‌های اشغالی در زیر پای چکمه‌های نظامی اسرائیلی‌های راست افراطی است. این تجاوز آمریکا به عراق و اشغال این کشور بود که منطقه را بی‌ثبات ساخت. عملیات مخفیانه آمریکا از کودتا گرفته تا حمله با هواپیماهای بدون سرنشین همگی آشفتگی و ناامنی را در منطقه گسترش داده‌اند.
 خوان کول در بخش دیگر این یادداشت عنوان داشت: ایران با این شرط وارد مذاکرات شد که تحریم‌ها لغو خواهند شد.
 نویسنده ادامه داد: اینک بسیاری از شرکت‌های اروپایی از تحریم‌های آمریکا می‌ترسند و در ایران سرمایه‌گذاری نمی‌کنند. ایران نیز در جریان مذاکره یک ابزار بازدارنده بزرگ را کنار گذاشت (برنامه هسته‌ای به منظور جلوگیری از تهاجم دشمنان را کنار گذاشت در حالی‌که هیچ بمبی نیز ساخته نشد) و تقریبا در این زمینه چیزی ندارد.اینک ترامپ و افراد جنگ‌طلبی چون سناتور «تام کاتن» قصد دارند ببینند آیا آمریکا می‌تواند به‌طور کامل با دبه کردن از توافق عقب‌نشینی کرده تا در تعهدهای خود تجدید نظر کنند.
خوان کول در خاتمه ضمن اشاره به یکی از بیانات رهبر ایران پس از توافق و ذکر عدم پایبندی آمریکا به وعده‌های داده شده نوشت: با این تفاصیل، شگفت‌آور نیست که آیت‌الله خامنه‌ای چنین احساسی به ترامپ داشته باشد. جهان نیز نظاره‌گر فردی خطرناک چون ترامپ در راس امور است و با چنین رئیس‌جمهوری امنیت ملی آمریکا بیشتر لطمه می‌بیند.
لازم به ذکر است که رهبر معظم انقلاب در سال‌های گذشته بارها بر غیرقابل اعتماد بودن آمریکا تاکید کرده بودند. در این خصوص تفاوتی میان اوباما و ترامپ وجود ندارد. در دولت سابق آمریکا نیز برجام بارها و بارها به صورت فاحش نقض شد.
کارشناسان معتقدند که ترامپ تصویر بدون روتوش آمریکاست.
برجام به نفع آمریکاست
روزنامه آمریکایی «لس‌آنجلس تایمز»  در گزارشی نوشت: حقیقت این است که توافق هسته‌ای(برجام) با وجود نقایص‌اش به وضوح به نفع آمریکا است.
لس‌آنجلس تایمز افزود: آمریکا و متحدان آن باید احتمال تعامل‌(چانه‌زنی) با ایران در مذاکرات بابت تمدید زمان توافق یا اعمال محدودیت در برنامه موشکی بالستیک را نیز در نظر گیرند. در هر حال با عدم قبول پیروی ایران از توافق و کشاندن این موضوع به کنگره وضعیت توافق کنونی سردرگم می‌شود.
اظهارات ضد ایرانی تیلرسون
گزارشگر مجله نیویورکر در یادداشتی، روایتی ادعایی درباره اظهارات وزیر خارجه آمریکا در حضور همتای ایرانی او در نشست وزرای خارجه 1+5 در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل منتشر کرد.
در این گزارش آمده است: رکس تیلرسون در جلسه وزرای خارجه 1+5 و ایران(در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک) ابتدا اجازه داد وزرای 6 کشور از جمله محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران صحبت کنند؛ ظریف در سخنانش با عصبانیت درباره تحریم‌های آمریکا اعتراض کرد.
وزیر خارجه آمریکا سپس به آرامی سخنانی به شدت انتقادی و تند درباره ایران مطرح کرد و گفت هیچ کس نمی‌تواند مستندا ادعا کند که ایران به صورت مثبتی به صلح و امنیت منطقه کمک کرده است.
او ادامه داد: برداشتن تحریم‌ها که بر اساس مفاد برجام لازم است، سبب تشدید رفتار غیرقابل قبول ایران شده است.
به گزارش فارس، تیلرسون، یک بار دیگر هم اعتراض ظریف مبنی بر اینکه رفع تحریم‌ها با سرعت کافی انجام نشده، را رد کرد و گفت: روابط آمریکا- ایران در دوره معاصر تقریبا 40 ساله شده و از دل یک انقلاب بیرون آمد و سفارت ما در محاصره قرار گرفت و با ما به نحو بسیار بدی رفتار شد.
تیلرسون در ادامه افزود که روابط(آمریکا-ایران) با خشونت علیه ما تعریف شده است.