به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 2,113
بازدید دیروز: 6,132
بازدید هفته: 2,113
بازدید ماه: 92,976
بازدید کل: 23,754,781
افراد آنلاین: 10
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
شنبه ، ۲۲ اردیبهشت ۱٤۰۳
Saturday , 11 May 2024
السبت ، ۳ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۳۴ - سرلشکر باقری در مجلس: برای توسعه قدرت دفاعی خود منتظر مجوز یا لبخند هیچ قدرتی نیستیم ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
سرلشکر باقری در مجلس:
 
 برای توسعه قدرت دفاعی خود منتظر مجوز یا لبخند هیچ قدرتی نیستیم
 
  ۱۳۹۷/۰۳/۰۲
 
 
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به مناسبت سالروز آزادی خرمشهر در مجلس حاضر شد و گفت که در همان ابتدای انقلاب که ملت ایران تجهیزات و امکانات لازم را نداشت دشمنان با همه قوا به ایران هجوم آوردند و پیروز نشدند امروز که میهن در اوج قدرت به سر می‌برد و سربازانش برای افزودن بر توان نظامی منتظر لبخند کسی نیستند.
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست علنی دیروز، اظهار داشت: در آستانه سوم خرداد ماه، سالروز فتح خرمشهر در عملیات بیت‌المقدس سال 61 هستیم. با رشادت‌های نیروهای مسلح سلحشور و حمایت‌های ملت، این افتخار بزرگ نصیب ملت ایران شد که فتح الفتوحی در دفاع مقدس ایران بود.
رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: به مناسبت سالروز فتح خرمشهر از برادر عزیزمان سرلشکر باقری رئیس ستاد فرماندهی کل دفاع که خود از فرماندهان رشید در این عملیات بودند، دعوت کردیم تا از توضیحات ایشان به مناسبت فتح خرمشهر استفاده کنیم.
منتظر لبخند کسی نیستیم
سرلشکر محمد باقری در آغاز نشست علنی دیروز و در آستانه سالروز فتح خرمشهر گفت: از همه تلاش و زحمات ایثارگران و ملت بزرگ ایران و بویژه مردم خوزستان قدردانی می‌کنیم و با وجود تمام تلاش‌های موثری که برای توسعه این سرزمین و پیشرفت آن اتفاق افتاده امیدواریم با تلاش و اولویت‌دهی مجلس و دولت مابقی مشکلات مردم صبور این منطقه بهتر از گذشته حل شود.
رئیس ستادکل نیروهای مسلح اظهار داشت: در 9 ماهه ابتدای جنگ تحمیلی دو تفکر در کشور وجود داشت که تاثیرات آن بر دفاع مقدس قابل مطالعه است تفکری که در ذهن و عملکرد فرمانده کل قوای وقت بود که باید با نگاه به دست بیگانه و امید به تصمیمات قدرت‌های بزرگ برای متوقف کردن متجاوز منتظر شرایط بود، تفکری که اعتماد به جوانان و نهادهای انقلابی نداشت، اعتماد به قدرت ملی نداشت و نتیجه آن شکست‌های بزرگ غرب دزفول، هویزه و شکست جاده ماهشهر آبادان در پاییز 59 خود را نشان داد و نهایتا با عزل وی این تفکر کنار گذاشته شد.
وی افزود: در کنار این تفکر، تفکر انقلاب اسلامی بود که در جوانان این مرز و بوم وجود داشت که با اعتماد به قدرت ملی با تکیه بر جوانان ارزشمند این سرزمین با وحدت ملی با انسجام نیروهای مسلح و با ابتداع و ابتکار و خلاقیت می‌توان دشمن را شکست و سرزمین را نجات داد و این تفکر بود که توانست دفاع مقدس را به نتیجه برساند.
رئیس ستادکل نیروهای مسلح تاکید کرد: اگر این ملت در روزی که دشمنانش در اوج قدرت بودند و این ملت در ابتدای انقلاب توانایی و تجهیزات لازم را نداشت امروز در اوج قدرت خود به سر می‌برد و دشمنی که در آن روز شکست خورده، دشمنی‌ که در همه برهه‌ها و در مسئله پیش‌برد فعالیت‌های نظامی در خلیج فارس و تنگه هرمز، در مسئله حاکم کردن و تقویت داعش در سوریه و عراق، در مسئله مقابله با توان حزب‌الله و محور مقاومت در یمن و سایر جبهه‌ها شکست خورده چگونه می‌خواهد با ملت بزرگ ایران اینگونه دربیفتند.
باقری در پایان خاطرنشان کرد: امروز نیروهای مسلح ما به حمدالله بیش از هر زمان دیگری از نظر قدرت دفاعی و آمادگی‌های نظامی و رزمی در اوج به سر می‌برند و در توسعه قدرت دفاعی خود منتظر مجوز یا لبخند هیچ قدرتی نیستند و با عنوان حامی ملت ایران مدافع مرزهای میهن اسلامی و مدافع منافع ملی کشور ایران شبانه‌روز در حال انجام وظیفه هستند و در کنار عبور از این پیچ تاریخی در تمام مسائل به عنوان حامی و در کنار ملت ایران قرار خواهند داشت. انشاءالله عبور از این مرحله نیز بیت‌المقدس دیگری را برای ملت ایران رقم خواهد زد.
ثبت سفارش‌های صوری در عدم نظارت
امیر خجسته نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی پیش از پایان نشست علنی دیروز در تذکری شفاهی خطاب به وزیر اقتصاد و رئیس‌جمهور اظهار داشت: در یک ماه گذشته 10 میلیارد دلار LC باز شده که باعث می‌شود دلار از کشور خارج شود.
وی افزود: به نظر می‌رسد با این اتفاق طی سه الی چهار ماه آینده دلارهایمان از طریق LC از کشور خارج شود، به نظر می‌رسد این ثبت سفارش‌ها صوری هستند، ورود کالاها نیز صوری هستند، به نظر می‌رسد دلال‌ها برای خروج دلار از کشور به LCها رجوع کردند، درحالی‌که ما خودمان نیازمند دلار هستیم.
خجسته تصریح کرد: پیش از این چند ماه طول می‌کشید تا 10 میلیارد دلار LC در کشور باز شود اما اینکه ظرف یک ماه 10 میلیارد دلار LC باز شده، جای تعجب است، این چه وضعیتی است، وزیر اقتصاد باید کنترل کند و پاسخگوی مجلس باشد.
معرفی 4 نهاد دولتی به دادگاه
محمدرضا امیرحسنخانی نماینده مردم طبس در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، گفت: برخی از دستگاه‌ها پاسخ نامه‌های کمیسیون اصل نود را نمی‌دهند و بر اساس قانون کمیسیون می‌تواند این دستگاه را به قوه قضائیه معرفی کند.
بر همین اساس وزارتخانه‌های کشاورزی،‌ تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی، سازمان هواپیمایی کشوری و استانداری البرز به قوه قضائیه معرفی شدند.
نائب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس اظهار داشت: تا به حال کمیسیون اصل نود اقدام به معرفی دستگاه‌های اجرایی به خاطر این موضوع به قوه قضائیه نکرده اما با توجه به عدم همکاری بعضی از دستگاه‌ها این اقدام برای اولین بار صورت گرفته است.
به جوانان میدان دهیم
زهرا سعیدی نماینده مردم مبارکه دیروز در موافقت با کلیات طرح یک فوریتی اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان، اظهار داشت: تمامی معاونان استاندار دولت‌های گذشته به عنوان معاون وزیر در سیستم می‌چرخند. باید به جوانان نشان دهیم که مجلس تمام تلاش خود را برای اشتغال آنها انجام می‌دهد.
نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: ضعف و ناتوانی ما است که نتوانسته‌ایم چرخه مدیریتی را ایجاد کنیم.
سعیدی با بیان اینکه پیشکسوتان برای ما قطعا از اهمیت برخوردارند، افزود: ما می‌توانیم در هیئت‌های اندیشه‌ورز از آنها استفاده کنیم تا گره‌های اقتصادی را باز کنند.
طراح طرح اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان در ادامه یادآور شد: همه بازنشستگان در هر پست و جایگاهی که هستند باید استعفا دهند تا جوانان جایگزین آنها شوند. ما باید به جوانان نشان دهیم مجلس قصد حمایت از آنها را دارد و نگاه‌ آنها امروز به رأی ما است.