به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 97
بازدید دیروز: 3,866
بازدید هفته: 17,832
بازدید ماه: 108,695
بازدید کل: 23,770,496
افراد آنلاین: 13
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
سه‌شنبه ، ۲۵ اردیبهشت ۱٤۰۳
Wednesday , 15 May 2024
الأربعاء ، ۷ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۹ - آیت‌الله مکارم شیرازی: نظام آموزشی و دانشگاهی نباید رنگ و بوی غربی داشته باشد ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
 
آیت‌الله مکارم شیرازی:
 
 نظام آموزشی و دانشگاهی نباید رنگ و بوی غربی داشته باشد
 
۱۳۹۷/۰۳/۱۱
 
 
استاد برجسته درس خارج حوزه با بیان اینکه مشکلات دانشگاهی که رنگ غربی داشته باشد حل نمی‌شود، گفت: یکی از مشکلات فرار مغزها است و افرادی که تربیت می‌شوند نوکری خارج را می‌کنند، چرا به کشور هموطنان خود خدمت نمی‌کنند چون نظام آموزشی تنها منحصر در آموزش بوده و به پرورش اخلاق توجه نداشته است.
 
این مرجع تقلید با بیان اینکه از نظر اسلام همه علوم محترم و مهم هستند، ابراز داشت: ما برای تمام علومی که مفید برای جامعه هستند ارزش قائل هستیم و باید وجود داشته باشند. وی گفت: متأسفانه دانشگاه فعلی ما مشکلاتی دارد و نظام دانشگاهی مشکلاتی مانند داشتن آب و رنگ نظام دانشگاهی غربی را دارد؛ برنامه‌ها، کتاب‌ها و آموزش‌ها رنگ غربی دارد و تنها مسائل مادی در آن مطرح است اما به مسائل معنوی توجه نمی‌شود.
به گزارش رسا، آیت‌الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: دانشجو باید به گونه‌ای تربیت شود که امین، راستگو، خدمتگزار و رعایت‌کننده منافع جامعه باشد، این مسائل در فرهنگ غربی وجود ندارد و فارغ‌التحصیلان غربی به دنبال به دست آوردن دلار بیشتر هستند و به دست آوردن ثروت بیشتر را از هر وسیله‌ای قبول دارند.
استاد برجسته درس خارج حوزه تأکید کرد: باید مراقب باشیم که روح دانشگاه غربی به کشور منتقل نشود، در کنار آموزش‌های دانشگاهی باید آموزش‌های اسلامی داشته باشد تا علم و عمل با یکدیگر باشد و الا نمی‌توانیم استفاده کنیم، یکی از مشکلات فرار مغزها است و افرادی که تربیت می‌شوند نوکری خارج را می‌کنند، چرا به کشور هم وطنان خود خدمت نمی‌کنند چون نظام آموزشی تنها منحصر در آموزش بوده و به پرورش اخلاق توجه نداشته است.
وی گفت: اگر بتوانیم معلمان اخلاق را به دانشگاه هدایت کنیم که خود اسوه اخلاق باشند و درس اخلاق به دانشجویان عزیز بدهند بسیار تاثیرگذار است، همچنین رابطه حوزه و دانشگاه باید تقویت شود و اساتید و دانشجویان و طلاب باید با یکدیگر مراوده داشته و همایش‌های اخلاقی تشکیل دهند.
این مرجع تقلید افزود: جوانان را باید پرورش دهیم تا در کنار آموزش‌ها پیشرفت کنند و الا مشکلات با دانشگاهی که رنگ غربی داشته باشد حل نمی‌شود، اندیشمندان باید درباره این مسئله بیندیشند وچاره اندیشی کنند.
 
 
آیت‌الله سبحانی در جلسه تفسیر قرآن:
کم‌توجهی به تولید داخلی و کالای ایرانی موجب سلطه بیگانگان می‌شود
استاد برجسته درس خارج حوزه گفت: اگر تولید به ویژه تولیدات در امور کشاورزی به جایی نرسد و نتوانیم در این عرصه پیشرفت داشته باشیم، سرنخ زندگی ما به دست بیگانگان خواهد افتاد.
این مرجع تقلید در جلسه تفسیر قرآن که در مدرسه علمیه حجتیه قم برگزار شد، با بیان اینکه در گذشته سر نخ کشور به دست بیگانگان بود، خاطرنشان کرد: ما فقط مصرف‌کننده و آنها تولید‌کننده بودند و هیچ اختیاری از خود نداشتیم؛ شاهان قاجار تفکرات باطلی داشتند چراکه وقتی به یکی از شاهان قاجار گفتیم چرا کبریت را از خارج وارد می‌ کنید و خودتان کارخانه‌ای برای تولید آن تأسیس نمی‌کنید، گفت: نیازی نیست چراکه خارجی‌ها مانند حیوان برای ما کار می‌ کنند و ما استفاده می‌ کنیم، در حالی که کفار نباید در امور داخلی کشورهای اسلامی کوچکترین مداخله‌ای کنند.
به گزارش رسا، وی گفت: البته ما نمی‌خواهیم دور ایران دیواری بکشیم و تنها زندگی کنیم بلکه در دوره کنونی ارتباط با دول خارجی خوب بلکه لازم است ولی اولا باید مصالح و امنیت ایران حفظ شود و ثانیا اینکه در کار جامعه اسلامی مداخله‌ای صورت نگیرد.
آیت‌الله سبحانی با ‌اشاره به لزوم تقویت تولید داخلی و استفاده از کالاهای ایرانی، ابراز داشت: اگر تولید به ویژه تولیدات در امور کشاورزی به جایی نرسد و نتوانیم در این عرصه پیشرفت داشته باشیم، سرنخ زندگی ما به دست بیگانگان خواهد افتاد.