به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 1,423
بازدید دیروز: 4,020
بازدید هفته: 15,292
بازدید ماه: 106,155
بازدید کل: 23,767,958
افراد آنلاین: 35
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
سه‌شنبه ، ۲۵ اردیبهشت ۱٤۰۳
Tuesday , 14 May 2024
الثلاثاء ، ۶ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
126 - حسینعلی حاجی دلیگانی - الحاق ایران به FATF مغایر قانون اساسی است ۱۳۹۷/۰۷/۲۷
در همایش مردمی نه به CFT مطرح شد
الحاق ایران به FATF مغایر قانون اساسی است
 
Image result for ‫حسینعلی حاجی دلیگانی‬‎
یک نماینده مجلس گفت: الحاق ایران به FATF موجب نفوذ اجانب می‌شود و این نیز مغایر قانون اساسی است.

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مجلس شورای اسلامی روز پنجشنبه، در همایش مردمی نه به CFT، گفت: الحاق به FATF یعنی اینکه اگر هر کسی به مردم یمن برای تامین دارو کمک کند، تروریست قلمداد و در نهایت تحریم می‌شود.
وی افزود: طبق تعریف این کنوانسیون همه بچه‌های جبهه و جنگ مصداق تروریست هستند که شامل سردار جنگل و رئیس‌علی دلواری هم می‌شود. مواد مختلف کنوانسیون وین هیچ حق تحفظی برای ایران قائل نیست زیرا می‌گوید که شروط نباید مغایر با روح کنوانسیون باشد، روح این کنوانسیون در راستای فشار بر ملت ایران است. فقها و حقوقدانان شورای نگهبان، ما می‌گوییم که این کنوانسیون مغایر با 8 اصل قانون اساسی است، توجه کنید. ما معتقدیم که این کنوانسیون یک نوع سلطه و مغایر با قانون اساسی کشور است.
عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تصریح کرد: الحاق ایران به FATF موجب نفوذ اجانب می‌شود و این نیز مغایر قانون اساسی است، حساب‌های مردم ایران زیر ذره بین قرار می‌گیرد.
حاجی دلیگانی ادامه داد: همین‌هایی که حساب 400 صرافی ایرانی را به خارج کشور و بیگانگان دادند، می‌خواهند حساب 80 میلیون ایرانی را به اجانب بدهند. قانون اساسی گفته جمهوری اسلامی باید از گروه‌های حق طلب دفاع کند، اما FATF این حق قانون اساسی را از ما نفی می‌کند، مردم ایران بدانید که ما بر حق هستیم. ما می‌گوییم نباید چیزی را که خلاف منافع ملی است، تصویب کنیم.
برخی نهادها و دانشگاه‌ها با اجرای FATF دچار تحریم می‌شوند
علی باقری معاون پیشین تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای نیز در سخنانی با ‌اشاره به صحبت‌های وزیر امور خارجه در مجلس که گفته بود با پیوستن به FATF فقط بهانه از دست آمریکایی‌ها خارج می‌شود، گفت: چرا همیشه دیپلماسی ما باید ضعف از خود نشان دهد؟ آیا این توافقی که حتی اوباما نتوانست برای آن کاری بکند و ترامپ هم در نهایت آن را قبول نکرد و از آن خارج شد، توافق درست و تدبیر است که آقای روحانی می‌گوید ما تدبیر کردیم که از آن خارج نشدیم.
وی ادامه داد : با اجرای FATF دچار خود تحریمی می‌شویم و نهادهایی مانند سپاه و برخی دانشگاه دچار تحریم می‌شوند. دولتی‌ها هم خودشان اعتراف کرده‌اند که این کنوانسیون هیچ حق شرطی برای ما ایجاد نمی‌کند. توافقی با FATF امضا کرده‌اند که حتی متن آن را نیز در داخل شفاف نکرده‌اند، نمایندگان مخالف شفافیت همه چیز را در اختیار بیگانه قرار دادند. شفافیت برای خارج است نه داخلی ها.
عضو پیشین تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای گفت: برجام برای ما هیچ حاصلی نداشته، اروپایی‌ها هم رسما گفتند که تحریم‌های ثانویه آمریکا را اجرا می‌کنیم، البته یک وعده‌های کوچکی داده‌اند که کانال‌هایی را برای برخی مبادلات ایجاد کنند، این هم نسیه است و هنوز هیچ چیزی معلوم نیست.
باقری افزود: آیا اینکه تحریم‌ها برقرار باشد و ما هم همچنان با آنها مذاکره کنیم و زیر پرچم آمریکا عکس بگیرند، با منافع ملی سازگار است؟ مگر حضرت آقا بارها خط قرمزها را مشخص نکرده‌اند؟ چرا نمایندگان مجلس FATF را تصویب کردند؟ نمایندگان مدعی شفافیت پاسخگو باشند.
عضو پیشین تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ادامه داد: دولت و تیم مذاکره‌کننده مسئول حفظ خطوط قرمز و مرزها هستند، نه تعیین خطوط قرمز. برجام یک سیلی برای ملت بود، برای این بود که مشی و منش امام کنار گذاشته شد.