به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 2,890
بازدید دیروز: 9,496
بازدید هفته: 2,890
بازدید ماه: 68,963
بازدید کل: 23,730,774
افراد آنلاین: 9
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
شنبه ، ۱۵ اردیبهشت ۱٤۰۳
Saturday , 4 May 2024
السبت ، ۲۵ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۵۵ - جوابیه آموزش و پرورش به گزارش «پشت پرده تکان‌دهنده سند 2030» و پاسخ کیهان ۱۳۹۶/۱۰/۰۴

جوابیه آموزش و پرورش به گزارش

«پشت پرده تکان‌دهنده سند 2030» و پاسخ کیهان

۱۳۹۶/۱۰/۰۴

Image result for ‫تشکل‌های دانشجویی خواستار برخورد با رسانه‌های تحریف‌کننده سخنان رحیم‌پور ازغدی شدند‬‎

 

به دنبال انتشار سخنرانی «حسن رحیم‌پور ازغدی» در روزنامه كیهان با عنوان «پشت پرده تکان‌دهنده سند 2030» در تاریخ 28 آذرماه، وزارت آموزش و پرورش جوابیه‌ای ارسال کرده است.
در این جوابیه آمده است: 1. آموزش و پرورش در سال‌ها و ماه‌های اخیر به شكلی جدی و با برنامه‌ریزی‌های متراكم در پی عملیاتی كردن سند تحول بنیادین است و این سند به موضوع اصلی بسیاری از نشست‌ها و جلسات مدیران ارشد با بدنه آموزش و پرورش تبدیل شده است. با این وجود و با توجه به محو كامل سند ۲۰۳۰ از عرصه برنامه‌های دستگاه تعلیم و تربیت كشور، مشخص نیست كه به چه دلیل برخی افراد هر از گاهی اصرار دارند كه چراغ آن را روشن كرده و بر مبنای آن به نهادهای فرهنگی و قانونی كشور و پرسنل خدوم آن افترا ببندند. اخیراً نیز ادعایی از همین جنس و از سوی آقای حسن رحیم‌پور ازغدی مبنی بر وجود «كارگاه‌های تقویت جنسی و آموزش همجنس‌گرایی!» مطرح شده بود كه مصداقی برای آن یافت نشد، در نتیجه شایسته است كه این افراد سخنان و اظهارات خود را تصحیح نمایند.
۲. سند ۲۰۳۰ گذشته از اینكه دستمایه سوءاستفاده‌های سیاسی برخی گروه‌ها و افراد برای حمله به دولت شد، رسماً پس از دستور صریح رهبر معظم انقلاب از دستور كار آموزش و پرورش خارج شد و پرونده آن «ملغی» گردید. در نتیجه در هیچ مركز اداری و آموزشی رسمی كشور، مفاد و موارد مندرج در این سند در دستور كار نیست و تلاش برای زنده كردن نام آن از سوی برخی افراد را می‌توان اقدامی بی‌مورد و نقض غرض قلمداد كرد.
۳. در پایان از همه دلسوزان و علاقه‌مندان دعوت می‌كنیم تا نگرانی‌های خود را در ارتباط با عملكرد آموزش و پرورش با بیان مصادیق به وضوح گزارش نمایند تا اقدامات اداری و قانونی با متخلفان به سرعت صورت پذیرد. بی‌شك، بیان كلی‌گویی بدون انعكاس مصادیق آن به بی‌اعتمادی جامعه و نظام تعلیم و تربیت می‌انجامد، وزارت آموزش و پرورش آمادگی پی‌گیری و برخورد با هر گونه انحراف از اصول تعلیم و تربیت، در صورت ارائه مصادیق روشن و مؤثق را دارد.
کیهان: در پاسخ به جوابیه ارسالی باید گفت؛ اولا آنچه به عنوان «پشت پرده»2030 منتشر شده است متن سخنرانی حسن رحیم‌پور ازغدی، عضو شورای انقلاب فرهنگی، در دانشگاه تهران و به نقل از یکی از خبرگزاری‌های کشور بود و کیهان صرفا به بازنشر آن پرداخته است.
نکته دوم اینکه گفته شده است «در گذشته سند ۲۰۳۰ دستمایه سوءاستفاده‌های سیاسی برخی گروه‌ها و افراد برای حمله به دولت شد»، ضمن اینکه بیان این جمله شاید تداعی‌کننده دفاع از 2030 باشد، باید گفت شاید منظور دوستان از سوء‌استفاده سیاسی نقد و بررسی و گفتن اشکالات محرز در سند 2030 باشد. آیا همه فرهیختگان و رسانه‌های دلسوز و علما و بزرگان که به صورت صریح و مشفقانه اشکالات سند 2030 را بازگو کردند به دنبال سوءاستفاده سیاسی و حمله به دولت بوده‌اند و آیا پس از هشدار و دستور همراه با انتقاد رهبر انقلاب برای منع عمل به این سند بر این دوستان روشن نشد که ماجرا هجمه سیاسی  یا حمله به دولت نبوده است، بلکه خوش‌باوری عده‌ای از دولتمردان به غرب و ارزش‌های حاکم بر آن بود که منتج به امضای این سند شده بود.
گفته شده است پس از لغو سند 2030 از سوی رهبر انقلاب، در هیچ مركز اداری و آموزشی رسمی كشور، مفاد و موارد مندرج در این سند در دستور كار نیست، که اگر چنین باشد جای تقدیر دارد، اما نباید از کسانی که این نسخه‌ها را برای فرزندان این کشور پیچیده بودند غفلت کرد و انتظار داشت آنها بیکار بنشینند. باید بررسی شود که آیا هشدارهای دلسوزان در مورد مراکز آموزشی و ... غیررسمی نیز غیرواقعی است و در واقع وظیفه رسیدگی و نظارت بر این مجموعه‌ها دقیقا بر عهده کیست. البته به قول آقای رحیم‌پور در سخنرانی اخیر مسئولان در حوزه‌های مختلف مسئولیت مشکلات موجود درباره اجرای سند 2030 و تعهدات نامانوس با فرهنگ جمهوری اسلامی را نمی‌پذیرند.
در پایان ضمن تقدیر از تلاش‌ قاطبه جامعه فرهنگیان و مسئولان آموزش و پرورش، نقدهای گذشته نشان داد نگرانی‌ها از اجرای سند 2030 جدی بوده و از مسئولان امر انتظار توجه جدی می‌رود.