به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 1,635
بازدید دیروز: 5,718
بازدید هفته: 1,635
بازدید ماه: 22,605
بازدید کل: 23,684,427
افراد آنلاین: 34
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
شنبه ، ۰۸ اردیبهشت ۱٤۰۳
Saturday , 27 April 2024
السبت ، ۱۸ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۱۲۱ - استاد رحیم‌ پورازغدی در جمع دانشجویان: شورای عالی انقلاب فرهنگی جای دستور دادن نیست ۱۳۹۷/۱۲/۰۱
رحیم‌ پورازغدی در جمع دانشجویان:
 
شورای عالی انقلاب فرهنگی جای دستور دادن نیست
 
    ۱۳۹۷/۱۲/۰۱
 
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با‌اشاره به انتقاد پذیر نبودن رئیس‌جمهور گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی جای دستور دادن نیست، یکی از مشکلاتی که با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم، این است که مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی برای امضا به دفتر رئیس‌جمهور می‌رود، اما بیرون نمی‌آید و اجرا نمی‌شود.
 
به گزارش فارس، حسن رحیم پورازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی طی سخنانی در جمع دانشجویان دانشگاه تهران با بیان اینکه در شورای عالی انقلاب فرهنگی همه شخصیت‌ها علمی هستند، اما دیدگاه‌ها یکدست نیست و اختلاف نظر‌های خیلی زیادی هم وجود دارد، ادامه داد: نحوه تصمیم‌گیری به صورت کاملا دموکراتیک و رای‌گیری انجام می‌شود؛ برای همین مصوبات گاهی متناقض است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: ما جلسات خیلی کمی را برگزار کرده‌ایم و کمترین مصوبات را نسبت به سال‌های قبل داشته‌ایم و این نقدی است که در این دوره ریاست‌جمهوری بر عملکرد شورا وارد است.
وی گفت: یکی از مشکلاتی که با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم، این است که مصوبات به دفتر رئیس‌جمهور برای امضا می‌رود، اما دیگر بیرون نمی‌آید و ابلاغ و اجرا نمی‌شود.
رحیم پورازغدی تاکید کرد: نکته جالب اینجاست که در همان موضوعات، مصوباتی که مربوط به شورای عالی انقلاب فرهنگی نیست و از کشور‌های غربی آمده است، با سرعت بسیاری دستور اجرایی داده می‌شود و دولت برای آن بودجه قرار می‌دهد تا اجرا شود؛ بعد هم مثل داستان سند ۲۰۳۰ می‌گویند ما پی نوشت به شورای عالی انقلاب فرهنگی کرده بودیم.
رحیم پورازغدی درباره مطرح شدن سند ۲۰۳۰ و دستور اجرای آن توسط دولت هم یادآور شد: مسئله سند ۲۰۳۰ بدون اینکه به شورای عالی انقلاب فرهنگی بیاید، محکم‌تر از مصوبات مجلس با بودجه مخصوص دستور اجرایش داده شد، اما مصوبات شورا ابلاغ نمی‌شود و در بسیاری از این موارد اجرایی نمی‌شود.
شورای انقلاب فرهنگی جای دستور دادن نیست
وی تصریح کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی جای بحث و گفت‌وگو است، ولی جای دستور دادن نیست، رئیس‌جمهور انتقادپذیر نیست.
رحیم ‌پو‌رازغدی گفت: ما در شورای عالی انقلاب فرهنگی هم به رئیس ‌دولت اصلاحات و هم به آقای احمدی‌نژاد انتقاد می‌کردیم و آنها گوش می‌دادند، اما آقای روحانی وقتی در جلسه صحبت‌ها برخلاف میلشان باشد، عصبانی می‌شود و توهین می‌کند.
گفتنی است عزت‌الله ضرغامی رئیس ‌اسبق رسانه ملی در یکی از جلسات اخیر شورای عالی فضای مجازی به برخی هنجارشکنی‌ها توسط رئیس‌جمهور اعتراض کرده و گفته بود این حرف‌ها چه بوده که شما درباره حجاب و فضای مجازی و فیلترینگ در وزارت ارتباطات گفتید؛ بعضی از این سخنان غیرواقعی و برخی دیگر معارض ارزش‌های اسلامی و انقلابی است؟ ظاهرا انتقاد ضرغامی، به مذاق رئیس‌جمهور خوش نیامده و با عصبانیت خطاب به وی گفته است من نباید به شما پاسخ بدهم، پاشو برو بیرون! ضرغامی نیز پاسخ داده که شما نمی‌توانید اعضای شورا را بیرون کنید.
پس از آن، روحانی از جلسه بیرون رفته و به انتقاد ضرغامی که اعتراض برخی دیگر از اعضا هم بوده، پاسخ نداده است.