به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 1,879
بازدید دیروز: 2,355
بازدید هفته: 24,048
بازدید ماه: 114,911
بازدید کل: 23,776,710
افراد آنلاین: 3
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
جمعه ، ۲۸ اردیبهشت ۱٤۰۳
Friday , 17 May 2024
الجمعة ، ۹ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۵ - رئیسی: در مبارزه با فساد خط قرمزی وجود ندارد ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
اولین جلسه کاری رئیس قوه قضائیه با روسای کل دادگستری‌ها و دادستان‌های کشور
 
رئیسی: در مبارزه با فساد خط قرمزی وجود ندارد
 
   ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
Image result for ‫رئیسی: در مبارزه با فساد خط قرمزی وجود ندارد‬‎Image result for ‫رئیسی: در مبارزه با فساد خط قرمزی وجود ندارد‬‎
رئیس قوه قضائیه اولین جلسه کاری خود را با فراخواندن رؤسای کل دادگستری‌ها و دادستان‌های کل کشور تشکیل داد.

به گزارش میزان، رئیس جدید قوه قضائیه شامگاه دوشنبه و ساعاتی پس از معارفه رسمی، در اولین جلسه کاری خود میزبان رؤسای کل دادگستری‌ها و دادستان‌های کل کشور بود.
حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در این نشست با تشکر از اعتماد رهبر انقلاب و همچنین با تقدیر از زحمات و تلاش‌های آیت‌الله آملی لاریجانی و همه مسئولان قضایی، گفت: تحول قضایی به معنای نادیده گرفتن تلاش‌ها و خدمات انجام شده نیست؛ لیکن باید نگاه به آینده یک نگاه تحولی و رو به جلو باشد و راه زیادی تا رسیدن به نقطه مطلوب وجود دارد.
رئیسی با بیان اینکه به هیچ عنوان نباید به وضع موجود قانع شد، لازمه اصلی تحول را نیروی انسانی کارآمد و تحول‌خواه برشمرد و افزود: بیانیه گام دوم رهبر انقلاب اسلامی یک سند متقن برای طرح‌ریزی تحول در همه بخش‌های کشور است.
مهم‌ترین مؤلفه امنیت ملی
 اعتماد مردم به نظام است
وی، نگاه تحولی را، رویکردی کاملاً انقلابی خواند و با اشاره به برنامه دشمن برای نا امید کردن مردم از طریق ناکارآمد نشان دادن نظام، اظهارداشت: امروز مهمترین مؤلفه امنیت ملی، اعتماد مردم به نظام است. هر چه اعتماد عمومی افزایش یابد، امنیت ملی بیشتر خواهد شد و ما مسئولان قضایی، دادستان‌ها، قضات و محاکم در افزایش اعتماد مردم سهم و نقش مؤثر داریم.
تحول به معنای اقدامات زودگذر
و اکتفا به آمار و ارقام نیست
رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه برنامه‌های قضایی باید از «جزمیت علمی، عزم عملی و حزم و دور اندیشی» برخوردار باشد، گفت: تحول مطلقاً به معنای اقدامات زودگذر، دل خوش‌کُنَک و اکتفا به آمار و ارقام نیست. همچنین تحول به این معنا نیست که متنی ابلاغ و بخشنامه شود و آقایان هم بنویسند: «بسمه تعالی، ملاحظه گردید؛ به نظر همکاران برسد»، بلکه همه به ویژه مدیران باید با تمام وجود به میدان بیایند.
قطع ارتباط با مردم به هیچ وجه پذیرفته نیست
رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه قطع ارتباط با مردم به هیچ وجه پذیرفته نیست، بر ارتباطات مردمی به ‌ویژه در بخش دادسراها تأکید کرد و مسئولان قضایی را موظف کرد که طرح‌ها و برنامه‌های خود را برای تقویت سازوکارهای ارتباطات مردمی در قوه قضائیه ارائه دهند.
حمایت از قضات شجاع
حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی با تأکید بر لزوم ارتباطات نخبگانی مسئولان قضایی و حضور در مجامع مرتبط از جمله دانشگاه‌ها، از سخنگوی قوه قضائیه به دلیل حضور تأثیرگذار در دانشگاه‌ها تقدیر کرد.
وی با تأکید بر حمایت از قضات شجاع و نفوذآفرین، گفت: حتماً باید از قاضیِ عزت‌آفرین و مقتدر که در برابر نفوذ می‌ایستد و هیچ‌گونه جناح سیاسی، خط و خط‌بازی و روابط ناسالم بر او تأثیر ندارد و تحت هیچ شرایطی حق و عدل را زیر پا نمی‌گذارد، حمایت کرد، چرا که حمایت از اینگونه قضات که تعداد آنها نیز کم نیست، حمایت از کل دستگاه قضایی است.
مبارزه با فساد
خواست جدی و عمومی مردم است
رئیس قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنانش به مسئله فساد اشاره کرد و گفت: امروز مسئله مبارزه با فساد، خواست جدی و عمومی مردم است و بخش‌های نظارتی قوه قضائیه موظفند ساز و کارهایی را در نظر بگیرند که سلامت دستگاه قضایی تضمین شود.
رئیسی با بیان اینکه در برخورد با فساد خط قرمزی وجود ندارد، افزود: تنها خط قرمز در این خصوص، بی‌استناد سخن گفتن و بی‌استناد عمل کردن است. من در دوره ریاست سازمان بازرسی کل کشور نیز تأکید داشتم که در پیگیری و نظارت بر عملکرد سازمان‌ها هیچ جا تابلو ورود ممنوع وجود ندارد؛ فقط نباید حرف یا عمل ما غیرمستند باشد، چرا که ما در جایگاه قضاوت قرار داریم و باید کاملاً مستند سخن بگوییم و عمل کنیم.
مبارزه با فساد یک کار بخشنامه‌ای نیست
وی اظهار داشت: مبارزه با فساد یک کار بخشنامه‌ای نیست و مردم باید عزم راسخ مدیران و دستگاه‌های کشور را در عمل ببینند و همه متوجه شوند که در این کشور به ویژه در دستگاه اداری، ارتکاب فساد هزینه دارد، بنابراین باید هزینه فساد را بالا برد.
حساسیت و دقت در بازداشت‌ها
رئیس قوه قضائیه خاطرنشان کرد: در قضیه بازداشت‌ها باید از ابتدا با حساسیت و دقت برخورد شود و اینگونه نباشد که افرادی بازداشت شوند و بعد مشخص شود، نباید بازداشت می‌شدند.
ضرورت تعیین تکلیف پرونده‌های معوقه
رئیسی تعیین تکلیف پرونده‌های معوقه را مورد تأکید قرار داد و گفت: تعیین زمان دور برای رسیدگی به پرونده‌های مردم قابل قبول نیست و این مسئله باید اصلاح شود، بنابراین رؤسای کل دادگستری‌ها و دادستان‌ها باید با برنامه مشخص، وقت‌های رسیدگی را کوتاه‌تر کنند.
پس از سخنان رئیس قوه قضائیه تعدادی از مسئولان قضایی به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود در خصوص آغاز دوره جدید تحول در این دستگاه پرداختند.