به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 4,048
بازدید دیروز: 23,157
بازدید هفته: 111,547
بازدید ماه: 158,735
بازدید کل: 23,647,135
افراد آنلاین: 102
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
جمعه ، ۳۱ فروردین ۱٤۰۳
Friday , 19 April 2024
الجمعة ، ۱۰ شوّال ۱٤٤۵
فروردین 1403
جپچسدیش
321
10987654
17161514131211
24232221201918
31302928272625
آخرین اخبار
۱۳۰ - استاد رحیم‌پور ازغدی: حفاظت از عشق واقعی هدف تمام احکام اسلامی است ۱۳۹۸/۰۱/۲۵

 استاد رحیم‌پور ازغدی:

حفاظت از عشق واقعی هدف تمام احکام اسلامی است

ازغدی نمایه

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: تمام احکام اسلام و محدودیت‌ها در خصوص روابط انسان‌ها، برای حفاظت از عشق واقعی در جامعه ایجاد شده است.

به گزارش مشرق، حسن رحیم پور ازغدی ظهر یکشنبه در همایش زنان، مردان و چالش‌های عصر جدید به میزبانی سالن همایش‌های دانشگاه دامغان ضمن اشاره به ازدواج سفید و عوارض اجتماعی و فرهنگی آن در جامعه بیان کرد: حفاظت از عشق واقعی هدف تمام احکام اسلامی است اما در برابر این مفهوم مقوله ازدواج سفید وجود دارد که در آن هیچ تعهدی نیست.

وی با بیان اینکه احکام اسلام و محدودیت‌ها در خصوص روابط انسان‌ها حفظ عشق واقعی را در بر می‌گیرد، افزود: عشق عنصر اصلی ماندگاری انسان‌ها در روابط است.

ضرورت پیروی از احکام اسلام

این مدرس دانشگاه با بیان اینکه عشق واقعی در سایه پیروی از احکام اسلام، هرگز از بین نخواهد رفت، گفت: عشق در نبود شهوت نیز ماندگار است و این مانایی یکی از ویژگی‌های عشق محسوب می‌شود.

رحیم پور با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین عوامل مانایی رابطه زن و شوهر در سنین میان سالی و کهن سالی، عشق واقعی است که در نبود شهوت نیز وجود دارد، ابراز کرد: عشق ورزیدن در ازدواج سفید به هیچ عنوان جایگاهی ندارد.

وی با بیان اینکه ازدواج سفید نقطه مقابل ازدواج حقیقی است، افزود: یکی از مسائلی که باید به آن توجه داشت این است که ازدواج دیرهنگام و افزایش سن جوانان یکی از عوامل گرایش به ازدواج سفید است.

ازدواج سفید تعهدی ندارد

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ایران اسلامی با بیان اینکه ازدواج سفید برای فرار از تعهد به وجود می‌آید، تاکید کرد: ازدواج سفید به هیچ وجه ازدواج حقیقی نیست و غالباً نیز از سوی مردان پیشنهاد می‌شود چرا که با شهوت گره خورده است.

رحیم پور با بیان اینکه در ازدواج سفید از سوی مردان و حتی زنان هیچ تعهد و حس مسئولیتی وجود نخواهد داشت، گفت: شکل گیری ازدواج سفید یک اشتباه مهلک است.

وی افزود: ازدواج سفید رابطه‌ای بدون تعهد است که سبب بروز مشکلات فراوان در شخصیت افراد می‌شود و جوانان ما امروز باید درباره آثار سو آن اطلاعات کافی داشته باشند.

ازدواج شرعی عامل کنترل شهوت

استاد دانشگاه با بیان اینکه ازدواج شرعی عاملی برای کنترل شهوت است نه ازدواج سفید، بیان کرد: ازواج سفید با برطرف شدن نیازهای زودگذر جنسی به پایان می‌رسد و هرگز جاودان نخواهد ماند چرا که هدف و اساس زندگی مشترک نیست.

رحیم پور مشکلات بلندمدت شخصیتی و عاطفی را از جمله عوارض سو ازدواج سفید به خصوص برای بانوان دانست و گفت: ازدواج سفید رابطه‌ای بدون تعهد است که طرف مقابل برای انسان هیچ ارزشی نخواهد یافت.

وی افزود: ازدواج با عشق موجب ماندگاری احساسات مبتنی بر فضیلت‌های اخلاقی در انسان شده و این امر مورد تاکید دین مبین اسلام است.

این کارشناس مسائل اجتماعی با بیان اینکه در ازدواج سفید و روابط نامشروع مثلث عشق، صداقت و تعهد، وجود ندارد، گفت: انسان در این گونه روابط نقش مصرف کننده و دریافت کننده خدمات را دارد.

منبع: مهر