به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 1,813
بازدید دیروز: 2,123
بازدید هفته: 10,000
بازدید ماه: 15,790
بازدید کل: 23,504,163
افراد آنلاین: 86
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
پنج‌شنبه ، ۰۹ فروردین ۱٤۰۳
Thursday , 28 March 2024
الخميس ، ۱۸ رمضان ۱٤٤۵
فروردین 1403
جپچسدیش
321
10987654
17161514131211
24232221201918
31302928272625
آخرین اخبار
۱۳۳ - استاد رحیم‌پور ازغدی: گفتمانی‌که شهید بهشتی مقابل آن ایستاد امروز در جامعه ظهور و بروز دارد ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
در مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر
رحیم‌پور ازغدی: گفتمانی‌که شهید بهشتی
 
مقابل آن ایستاد امروز در جامعه ظهور و بروز دارد
 
  ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
 
 
مراسم بزرگداشت شهید بهشتی و یاران انقلاب، عصر جمعه با حضور مسئولان لشکری و کشوری در مجموعه شهدای سرچشمه برگزار شد.
  در این مراسم که با حضور چشمگیر خانواده‌های شهدا و قشر‌های مختلف مردم برگزار شد، برنامه‌های مختلفی از جمله اجرای نمایش و خاطره‌گویی توسط خواهر شهید خوش زبان، از شهدای نوجوان هفتم تیر اجرا شد.
همچنین در این مراسم، حسن رحیم‌پور ازغدی، عضو شورای ‌عالی انقلاب فرهنگی به ایراد سخن پرداخت.
به گزارش فارس، رحیم‌پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه تفکری که شهید بهشتی در مقابلش ایستاد، همچنان در رسانه‌ها و فضای کشور فعال است، گفت: نگرانی من این است که برخی اتفاقات زمان شهید بهشتی، با ادبیات دیگری توسط عده‌ای دیگر بازتولید شود و تا حدودی هم این اتفاق رخ داده است.
وی شهید بهشتی را نظریه‌پرداز و اندیشمندی مودب و منطقی دانست و اظهار داشت: شهید بهشتی با اینکه اهل گفت‌وگو بود و با اینکه فردی مجتهد و روشنفکر بود، به‌حدی مورد سم‌پاشی بود که در بخش‌هایی از جامعه، منفور بود و خون او بود که ورق را برگرداند، به‌طوری که خیلی‌ها شرمنده شدند.
این کارشناس مسائل دینی ادامه داد: نگرانی من این است که برخی اتفاقات زمان شهید بهشتی، با ادبیات دیگری توسط عده‌ای دیگر بازتولید شود و تا حدودی هم این اتفاق رخ داده است.
رحیم‌پور با بیان اینکه تفکری که شهید بهشتی در مقابلش ایستاد، همچنان در رسانه‌ها و فضای کشور فعال هستند، افزود: ادبیات آنها عوض شده ولی همان گفتمان است.
رحیم‌پور با‌ اشاره به تحریم‌های آمریکا گفت: شهید بهشتی می‌گوید ما اگر موفقیت می‌خواهیم باید حمله کنیم نه دفاع. البته منظور ایشان از حمله، حمله گفتمانی بود نه نظامی.
زمان خاتمی گفتند شعار انقلابی‌گری تمام شد
وی با بیان اینکه شدیدترین تحریم‌های پس از انقلاب را در ۳ مرحله داشته‌ایم، تصریح کرد: یک بار در دهه هفتاد بود که بحث تنش‌زدایی مطرح شد و غربی‌ها، مرحوم هاشمی رفسنجانی که رئیس‌جمهور بود را تحریم کردند. در آن زمان حتی کسانی تلاش‌کردند که دیگر مرگ بر آمریکا و مرگ بر شوروی گفته نشود، با این حال آنها گفتند اگر رئیس‌جمهور شما وارد خاک اروپا شود دستگیر می‌شود.
رحیم‌پور با بیان اینکه دومین مقطع مربوط به اواخر دهه هفتاد است، خاطرنشان کرد: زمان خاتمی گفتند شعار انقلابی‌گری تمام شد و گفت‌وگوی تمدن‌ها مطرح شد، اما همان زمان ایران را محور شرارت نامیدند با اینکه ایران در قضیه طالبان با آمریکایی‌ها همکاری کرد.
وی مقطع کنونی را سومین مقطعی دانست که تحریم‌ها به اوج خود رسیده است و افزود: در حالی که بیشترین عقب‌نشینی چهل سال اخیر در برابر آمریکا را در این چند سال داشته‌ایم، بیشترین توهین و تحریم را هم در این چند سال اخیر تجریه کرده‌ایم.
بنی‌صدر هم می‌گفت نمی‌گذارند دولت کار کند
رحیم‌پور، سخنان بنی‌صدر مبنی بر اینکه برخی افراد و نهادها اجازه نمی‌دهند دولت کار کند را مورد‌ اشاره قرار داد و گفت: شهید بهشتی در پاسخ می‌گفت این آقای رئیس‌جمهور و هر فردی از مقامات اگر بخواهند طبق قانون اساسی و نظر امام حرکت کنند، راه برایشان باز است در غیر این‌صورت مردم جلویش خواهند ایستاد.