به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 302
بازدید دیروز: 4,191
بازدید هفته: 15,554
بازدید ماه: 15,554
بازدید کل: 23,677,380
افراد آنلاین: 21
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
جمعه ، ۰۷ اردیبهشت ۱٤۰۳
Friday , 26 April 2024
الجمعة ، ۱۷ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۱۳۸ - رحیم پور ازغدی: بازی سیاسی و موضع‌گیری سیاسی را نباید با یکدیگر اشتباه گرفت ۱۳۹۸/۰۷/۰۵
رحیم پور ازغدی:
بازی سیاسی و موضع‌گیری سیاسی را نباید با یکدیگر اشتباه گرفت
 
   ۱۳۹۸/۰۷/۰۵
 
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: مراقب نفوذ باشید اما در گزینش افراد برای فعالیت در تشکل‌ها نگاه تنگ‌نظرانه نداشته باشید.
حسن رحیم‌پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در نشست مسئولان نواحی سازمان بسیج دانشجویی گفت: در دهه پنجم انقلاب اسلامی شاهد بر سر کار آمدن نیروهایی از جوانان هستیم که همان دغدغه‌های جوانان اول انقلاب و دهه ۶۰ را دارند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: در تشکیلات انقلابی توجیه ممنوع، محافظه‌کاری ممنوع، توقف ممنوع، امید ۱۰۰ درصد و یاس صفر درصد است، این شعارهایی است که ریشه توحیدی دارد.
وی خاطرنشان کرد: ارزش‌ها مطلق هستند اما انسان‌ها مطلق نیستند، همه انسان‌ها، گروه‌ها و جناح‌ها هم نقاط ضعف دارند و هم نقاط مثبتی دارند، هرچند مکاتب فکری مختلف با بعضی از حرف‌های صحیح با بکارگیری مغالطه خود را حق مطلق معرفی می‌کنند.
رحیم‌پورازغدی مطرح کرد: به عنوان کار تشکیلاتی و انقلابی در مواجه با افراد و رویدادها و جریان‌ها ابتدا باید شعارهای جریان‌های مختلف را تفکیک کنید تا گزاره‌های غلط را از گزاره‌های صحیح جدا کنید، درباره اشخاص قضاوت قاطع ۱۰۰ درصدی نکنیم، هرچند عمل فرد قضاوت می‌شود؛ حسن فاعلی و فعلی را باید جدا بررسی کرد، اگر فعل قضاوت نشود امر به معروف و نهی از منکر ممکن نمی‌شود، خوب و غلط بودن فعل هم عمومی است نمی‌توان بر اساس معیارهای شخصی قضاوت کرد.
رحیم‌پورازغدی در توصیه‌ای به فعالان دانشجویی بیان کرد: مراقب نفوذ باشید اما در گزینش افراد برای فعالیت در تشکل‌ها نگاه تنگ‌نظرانه نداشته باشید. رعایت نظم و مراتب سازمانی ضروری است اما نگاه رئیس مرئوسی در تشکیلات انقلابی وجود ندارد. در تشکل‌های توحیدی، هدف از ایجاد تشکیلات تربیت انسان است اما در تشکیلات غیرتوحیدی، هدف تسلط بر دیگران، کسب قدرت و درآمد است. اگر در این تشکیلات معیار نفسانیت شد، تشکیلات غیرتوحیدی می‌شود که در این تشکیلات دزدی، رانت و سایر مشکلات پدید خواهد آمد. اگر در یک تشکیلات هدف یکی نباشد و هدف فردی در اولویت قرار گیرد، تشکیلات فدای شخص می‌شود. در یک تشکیلات توحیدی فرد رشد دیگری را رشد خود می‌داند نه اینکه رشد خود را در سقوط دیگری ببیند.
رحیم‌پورازغدی در توصیه‌ای دیگر عنوان کرد: بازی سیاسی و موضع‌گیری سیاسی را نباید با یکدیگر اشتباه گرفت. اعضای تشکیلاتی مانند بسیج نباید طرف احزاب را بگیرند اما به این معنی نیست که در درگیری‌های جناحی خنثی باشند. بلکه باید در مسائل سیاسی ارزش‌های انقلابی را شفاف و بدون واهمه بیان کنند.