به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 207
بازدید دیروز: 1,937
بازدید هفته: 2,144
بازدید ماه: 117,650
بازدید کل: 23,779,447
افراد آنلاین: 7
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
یکشنبه ، ۳۰ اردیبهشت ۱٤۰۳
Sunday , 19 May 2024
الأحد ، ۱۱ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۸۹ - جاذبه مغناطیس حسینی(ع): «وداد» هدیه بانوان خوش‌ذوق ایرانی به کودکان عراقی در راهپیمایی اربعین ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
جاذبه مغناطیس حسینی(ع):
 «وداد» هدیه بانوان خوش‌ذوق ایرانی
 
به کودکان عراقی در راهپیمایی اربعین
 
  ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
 

Image result for ‫جاذبه مغناطیس حسینی(ع)‬‎

 

Image result for ‫«وداد» هدیه بانوان خوش‌ذوق ایرانی به کودکان عراقی در راهپیمایی اربعین‬‎

 
گروهی از بانوان خوش ذوق در گروه «عهد اربعین» در شرق تهران با ساخت عروسکی با نام «وُداد»،‌ در راهپیمایی اربعین آن را به کودکان خادم عراقی هدیه می‌دهند.
درحالی که یک هفته تا اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین مانده خیل عظیم زائران با حضور در نجف‌اشرف ضمن اذن گرفتن از مولا علی(ع) گام در مسیر عشق نهاده و راهی کربلا می‌شوند.
در این میان زائران و کاروان‌های ایرانی حال و هوای خاصی به شهر نجف و حرم امام علی(ع) بخشیده‌اند و با حضور در این صحن و سرای نورانی به ذکر مصیبت سید الشهدا(ع) می‌پردازند.
استقبال زائران همه کشورها از جمله خود عراق از مدیحه سرایی مداحان ایرانی از نکات این اتفاق زیبا است.
«وداد» نماد برادری دو ملت
وقتی گفته می‌شد راه پیمایی اربعین طلیعه تمدنی نوین است که به یاری خدا از راه خواهد رسید شاید برای برخی باور این نکته کمی‌سخت بود اما اکنون می‌بینیم که این راه پیمایی نیرویی شگرف به همراه دارد که هرسال نسبت به سال قبل پرشکوه‌تر می‌شود؛ هم از نظر کیفی و هم از نظر کمی.
یکی از مشخصات ویژه تمدن‌ها ویژگی‌های فرهنگی آنها بود. وقتی به راه پیمایی اربعین می‌رسیم می‌بینیم که این راه پیمایی در همه عرصه‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، اعتقادی و سبک زندگی دارای معارفی است که حیرت آور است. یک راه پیمایی می‌تواند در یک مرد مغازه‌دار که کارش تعمیر کوله‌پشتی و کیف است انگیزه‌ای ایجاد کند که او از طریق همان کار تخصصی خود به خیل عاشقان زیارت اربعین بپیوندد.
در روزهای گذشته فیلمی‌ منتشر شد که در آن بانوانی در شرقی‌ترین نقطه تهران مشغول ساختن عروسکی به نام «وداد» بودند. بانوان خوش‌فکر این گروه جهادی به فکر افتاده‌اند که به‌گونه‌ای از کودکان عراقی که در کنار موکب‌های والدین و بزرگ‌ترهای خود به پذیرایی از زائران اربعین مشغول هستند قدردانی کنند. این بانوان با ذوق و هنر خود عروسک‌هایی را با نام «وداد» ساخته‌اند تا آنها را در مسیر راه پیمایی اربعین به کودکان عراقی هدیه دهند. یکی از بانوان این گروه می‌گوید آنها به نیت حضرت رقیه(س) دردانه امام حسین(ع)، به این کار پرداخته‌اند. او می‌گوید برای دوختن این عروسک‌ها، همه نخ‌ها را ابتدا از دل خود عبور می‌دهند و هر آنچه از دل برآید لاجرم بر دل نشیند. انتخاب نام این عروسک نیز مانند ایده آن از ذوقی مثال زدنی حکایت می‌کند. «وداد» به معنی دوستی و محبت است.
درمان رایگان زائران در بیمارستان‌های عراق
یکی از نکات مثبت در مراسم اربعین امسال امضای تفاهم‌نامه وزارت بهداشت ایران با عراق برای خدمت‌رسانی بهتر به زوار است، به طوری‌که بر اساس این تفاهم‌نامه تمام بیماران اورژانسی ایرانی در بیمارستان‌های دولتی کشور عراق به‌صورت رایگان درمان خواهند شد.
پیرحسین کولیوند رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین حسینی نیز چند روز قبل در تشریح اقدامات وزارت بهداشت برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین با ‌اشاره به تفاهم امضا شده با وزارت بهداشت عراق گفت: طبق این قرارداد، از زائرانی که در خاک ایران و عراق به اورژانس مراجعه می‌کنند، مبلغی دریافت نمی‌شود و تمامی‌امکانات رایگان است. اما اگر زائران در خاک عراق با مشکلی مواجه شدند و در بیمارستان بستری شدند، هزینه درمان آنها دولتی محاسبه می‌شود.
نذر 50 هزار سفیدپوش
امسال سازمان‌های جمله هلال‌احمر، اورژانس، شهرداری، دانشگاه‌های علوم پزشکی، حج و زیارت، بنیاد مستضعفان و سایر سازمان‌های مردم نهاد برای خدمت‌رسانی به زائران بسیج شده‌اند.
برای امدادرسانی و خدمت به زائران۵۰هزار نفر از اعضای کادر پزشکی و پیراپزشکی در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند. پیرحسین کولیوند، رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین درخصوص خدمات بهداشتی و درمانی ارائه شده توسط پرسنل بهداشت و درمان به زائران اربعین حسینی اظهار داشت: طبق آخرین گزارش‌ها حدود 28 هزار و 550 نفر از زائران برای درمان به موکب‌های درمانی مراجعه کرده‌اند که از این تعداد 15 هزار و 610 نفر آقا و 12 هزار و 941 نفر خانم بوده‌اند.
عیسی مالمیر رئیس بسیج جامعه پزشکی تهران بزرگ درخصوص خدمات ارائه شده توسط جهادگران بسیجی در این ایام گفت: در ایام اربعین، بسیج جامعه پزشکی ۲ هزار کادر پزشکی به کشور عراق و به خصوص شهر‌های کربلا و نجف اعزام می‌کند. برپایی ۱۱۰ موکب درمانی و احداث ۶ بیمارستان صحرایی در کشور عراق و در مرز شهر‌های نجف و کربلا برای خدمت به زائران از جمله اقدامات دیگر ما بوده است.
خوش‌آمدگویی متفاوت عراقی‌ها به زائران ایرانی
در میان تصاویر و فیلم‌های منتشر شده فیلم خوش‌آمدگویی یک مرد عراقی به زائران ایرانی جالب توجه بود.
این مرد از طریق بلندگویی به زبان فارسی (اما با لهجه خاص عراقی‌ها) به زائران می‌گوید: بفرمایید شربت؛ بفرمایید شربت؛ زائران عزیز ایرانی؛ برادران، خواهران بفرمایید شربت.
نکته جالب توجه این است که او در ادامه به چند گویش و زبان‌ ترکی، فارسی، عربی و... عبارت «خوش آمدید» را می‌گوید و به خوردن شربت دعوت می‌کند.