به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 107
بازدید دیروز: 4,191
بازدید هفته: 15,359
بازدید ماه: 15,359
بازدید کل: 23,677,185
افراد آنلاین: 5
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
جمعه ، ۰۷ اردیبهشت ۱٤۰۳
Friday , 26 April 2024
الجمعة ، ۱۷ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۵۸ - رئیس ‌قوه قضائیه: مجازات سختی در انتظار اغتشاشگران است ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
رئیس ‌قوه قضائیه:
 
 مجازات سختی در انتظار اغتشاشگران است  
 
  ۱۳۹۸/۰۹/۰۱
Image result for ‫رئیس ‌قوه قضائیه:  مجازات سختی در انتظار اغتشاشگران است‬‎
رئیس ‌قوه قضائیه گفت: همه کسانی که با سوءاستفاده از فضای خواسته‌های مردم، در جامعه اغتشاش و ناامنی ایجاد کردند، بدانند که مجازات سختی در انتظارشان خواهد بود.
به گزارش روابط عمومی قوه قضائیه، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی دیروز در گردهمایی سراسری خیزش هسته‌های مسئله‌محور جوانان که به همت سازمان بسیج دانشجویی برگزار شد، با‌ اشاره به مقوله اجرای عدالت و مبارزه با فساد، این امر را مهم‌ترین هدف نهضت انبیا و امام راحل برای برقراری نظام اسلامی دانست و اظهار داشت: سخن ما از عدالت در حوزه نظری نیست بلکه بحث در حوزه عدالت اثباتی و اجرایی است، یعنی باید ببینیم عدالت را در عرصه اجتماع باید چگونه اجرا کرد.
رئیسی ادامه داد: امروز توجه به قانون و قانونگرایی باید به عنوان یک ارزش تلقی شود. قانون‌گریزی، عدم انجام به موقع وظیفه و هر فعل و ترک فعل مخدوش‌کننده قانون، عدالت را خدشه‌دار می‌کند و همه باید خود را در این میدان موظف بدانند. وی افزود: آنچه مردم از همه مسئولان می‌خواهند، مبارزه با فساد و اجرای عدالت است که انتظاری به جا و کاملا موافق آن چیزی است که امام راحل پرچم آن را برافراشتند و امروز نیز پرچمدار عدالت، رهبر معظم انقلاب اسلامی هستند.
رئیس ‌دستگاه قضا گفت: مبارزه با فساد و اجرای عدالت ایجاب می‌کند که هر حوزه‌ای در فعالیت و عمل برای کاهش ناهنجاری‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تلاش کند و هیچ دستگاهی در این عرصه برای اصلاح ساختارهای فسادزا و مقابله با شکل‌گیری رانت، مستثنی نیست.
مبارزه با فساد
شرط پذیرش مسئولیت است
رئیسی با ‌اشاره فرمان هشت ماده‌ای مبارزه با فساد، روحیه مبارزه با فساد را شرط پذیرش مسئولیت در جمهوری اسلامی دانست و افزود: اگر کسی در مقابل حیف و میل بیت‌المال حساس نباشد، هر روز شاهد بروز یک موضوع و تشکیل یک پرونده خواهیم بود. وی با تاکید بر اینکه به تمامی پرونده‌هایی که دغدغه افکار عمومی است رسیدگی خواهیم کرد، یادآور شد: ما مردم را محرم می‌دانیم و معتقدیم در بسیاری از تصمیمات بزرگ، اگر موضوع با مردم در میان گذاشته شود، تبیین شود و با اقناع افکار عمومی و اجماع نخبگانی همراه باشد، بزرگ‌ترین حامی ما مردم خواهند بود.
رئیس ‌قوه قضائیه تاکید کرد: بدانید که اخم، ملامت، سرزنش، جوسازی، فضاسازی و دوقطبی‌سازی برخی افراد و جریان‌ها در دل، جان، مشی، سیره و سلوک ما هیچ اثری نخواهد داشت.
 امنیت کشور مهم‌ترین مسئله ماست
رئیسی با‌ اشاره به اتفاقات اخیر در کشور تصریح کرد: همه کسانی که از فضای خواسته‌های مردم سوءاستفاده کردند، در جامعه اغتشاش و ناامنی ایجاد کردند، دل زن و بچه مردم را لرزاندند و به اموال عمومی و خصوصی حمله کردند و خسارت زدند، بدانند که مجازات سختی در انتظارشان خواهد بود. وی تأکید کرد: امنیت کشور، مهم‌ترین مسئله ماست و تحت هیچ شرایطی اجازه نخواهیم داد کوچک‌ترین اخلالی در آن ایجاد شود. رئیس ‌قوه قضائیه با بیان اینکه پرچم مقاومت و مبارزه با فساد امروز به دست رهبر انقلاب است و بنده و امثال بنده، سربازان ایشان در این میدان هستیم، به روند تحول در دستگاه قضایی ‌اشاره کرد و گفت: قانون ثبت دارایی مسئولان، سه چهار سال اجرا نشده بود و ما در حال اجرای آن هستیم، اجرای آن را نیز در جهت صیانت از مدیران می‌دانیم.
عزم دستگاه قضا برای برخورد
 با ترک فعل‌های خسارت‌بار دستگاه‌های اجرایی
رئیسی با تاکید بر عزم دستگاه قضایی بر برخورد با ترک فعل‌های خسارت‌بار و عدم انجام به موقع وظایف، گفت: ما معتقدیم بسیاری از ترک فعل‌ها به اندازه برخی فعل‌ها یا حتی بیش از آنها به مردم خسارت می‌زند. بر همین مبنا عزم ما در برخورد با این قبیل موارد بسیار جدی است و آن را پیگیری می‌کنیم.
 طرح مدیریت مصرف سوخت
 نیازمند اجماع نخبگانی و اقناع افکار عمومی
وی همچنین در پاسخ به انتقادات برخی دانشجویان درخصوص طرح مدیریت مصرف سوخت، به ذکر نکاتی پرداخت و اظهار داشت: براساس قانون، دولت وظیفه داشت نسبت به اجرای مدیریت مصرف سوخت اقدام کند که این اقدام طی چند سال گذشته صورت نگرفت. در نحوه اجرای این طرح باید تمهیداتی اندیشیده می‌شد و اجماع نخبگانی، اقناع افکار عمومی و اطلاع‌رسانی لازم به مردم و مسئولان صورت می‌گرفت. در موضوع اخیر نیز اگر مردم، نخبگان و مسئولان توجیه می‌شدند، وضعیت متفاوت بود.