به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 5,896
بازدید دیروز: 5,006
بازدید هفته: 41,504
بازدید ماه: 62,474
بازدید کل: 23,724,289
افراد آنلاین: 96
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
جمعه ، ۱٤ اردیبهشت ۱٤۰۳
Friday , 3 May 2024
الجمعة ، ۲٤ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
32 - بازخوانی مکتوب مستند « خارج از دید۲ » - نفوذ، حمله‌ای که پایان ندارد ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
بازخوانی مکتوب مستند « خارج از دید۲ »-پایانی
 
نفوذ، حمله‌ای که پایان ندارد
 
Image result for ‫خارج از دید۲‬‎
Image result for ‫جاسوسان سیا و موساد عامل نفوذی‬‎

علاوه‌بر هوشنگ اسدی و همسرش نوشابه امیری، نیک‌آهنگ کوثر نیز به عنوان سایر اعضای هیئت‌مدیره فعالیت می‌کنند. نیک‌آهنگ کوثر به‌خاطر کشیدن کاریکاتور توهین‌آمیز به یکی از شخصیت‌های مذهبی در داخل ایران مشهور شد و انتشار فایل صوتی گفت‌وگوی او با مهدی ‌هاشمی پس از وقایع سال 1388 جنجال آفرید.
محمدجواد اکبرین، یکی دیگر از اعضای هیئت‌مدیره موسسه روز است. وی که سابقه تحصیلات حوزوی دارد، از فعالیت‌های افراطی در آن دوران، ناگهان چرخش کرده و سر از خبرنگاری در روزنامه‌های زنجیره‌ای در آورد و پس از مدتی نیز به پاریس رفت تا به عنوان بخشی از نیروهای رسانه‌ای ضدانقلاب فعال شود.
ابراهیم نبوی، طنزنویس و سردبیر روزنامه زن به مدیرمسئولی فائزه ‌هاشمی نیز از دیگر اعضای هیئت‌مدیره موسسه روز است. هم‌چنین امید معماریان، از روزنامه‌نگاران نشریات زنجیره‌ای نیز عضو دیگر هیئت‌مدیره این موسسه است.
دیگر عضو این هیئت‌مدیره، حسین باستانی است که در روزنامه‌های زنجیره‌ای به‌تدریج رشد کرد و در ارتباط با سعید حجاریان توانست به یک مهره مهم مطبوعاتی در دوره اصلاحات بدل شود.
موسسه روز فراتر از خبرپراکنی‌های سایت روزآنلاین به مقوله آموزش خبرنگاری نیز اهتمام ورزید. هدف، تمرکز بر روی گروه‌های شایسته و واجد شرایط بود؛ یعنی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی که طرفدار پلورالیسم یا تکثرگرایی عقیدتی و هم‌چنین حقوق بشر غربی و برابری جنسیتی و دیگر اصول و ارزش‌های وارداتی از دنیای غرب باشند که همه این ارزش‌ها را زیر واژه سکولاریسم یا جدایی دین از سیاست می‌توان جمع‌بندی کرد. کسانی که به سکولاریسم و ارزش‌های غربی معتقد بودند برای آموزش اصول روزنامه‌نگاری جذب موسسه روز می‌شدند. هم‌چنین از خبرنگاران مهاجر ایرانی نیز استفاده می‌شد. یکی از این ابزارها، سایت فیس بوک است.
صفحه فیس‌بوکی جامعه روزنامه‌نگاران، در واقع یک صفحه کاملا محرمانه در فیس‌بوک است که برای ورود به آن به نام کاربری و رمز عبور نیاز است. این‌که مدیران روزآنلاین پشت این صفحه هستند نیز محرمانه است. تیم اصلی پشت این صفحه را مسعود بهنود می‌گرداند. اما واقعیت این است که عضویت در این سایت حداقل 2 سال سابقه کار خبرنگاری می‌خواهد. افرادی که بین 2 تا 3 سال سابقه خبرنگاری دارند، باید 5 معرف داشته باشند. افرادی که بین 3 تا 5 سال سابقه خبرنگاری دارند باید 3 معرف داشته باشند. افرادی که بین 5 تا 10 سال سابقه داشته باشند صرفا رزومه کاری می‌دهند و افرادی که بالای ده سال سابقه داشته باشند بدون طی این مراحل به عضویت این صفحه در خواهند آمد. به این ترتیب، تمامی این افراد خبرنگارانی هستند که عملا در عرصه خبر کشور فعال هستند و حالا به این شکل محرمانه تحت تعلیم منابع خارجی قرار گرفته‌اند. کارگاه‌های هفتگی این سایت را نیروهایی مانند امید معماریان، مسیح علی‌نژاد، ساسان آقایی، احسان نوروزی، مسعود بهنود، فرشته قاضی و نیکی محجوب برگزار می‌کنند. کارگروه‌های تخصصی سیاسی، فرهنگ و هنر، ورزشی، اقتصادی و اجتماعی نیز وجود دارند که خبرنگاران هر حوزه مسائل خود در این کارگروه‌ها مطرح می‌کنند. در بخشی به اسم کافه‌تیتر این افراد تیترهای روز را بررسی می‌کنند و در بخش هفته نما اخبار و سوژه‌های مغفول در طول هفته را که قابلیت بهره‌برداری علیه نظام جمهوری اسلامی را دارد به بحث می‌گذارند. بخشی نیز برای معرفی فرصت‌های شغلی در رسانه‌های ضدانقلاب وجود دارد که برای خبرنگارانی که قصد خروج از کشور را داشته باشند ارائه می‌شود. امید معماریان نیز در کارگاه مولتی‌مدیا به خبرنگاران آموزش می‌دهد چه‌طور محصولات چندرسانه‌ای بسازند.
اما همه فعالیت‌ها فقط آموزش نیست. فعالیت‌های جمعی خبرنگاران نیز از این‌جا هماهنگ می‌شود. مثلا بیانیه اعتراض به بازداشت سراج میردامادی، نحوه برخورد با خبرهایی مانند حضور مستشاران سپاه در عراق یا بازرسی منزل فعالان سیاسی ضدانقلاب یا چگونگی حمله به قوۀ قضائیه از مباحثی هستند که در این صفحه محرمانه فیس بوکی هماهنگ می‌شود.
بنیاد سیدا، زیر نظر وزارت خارجه سوئد، که با پول مالیات مردم سوئد و برای گسترش دموکراسی غربی در جهان تشکیل شده بود، در سال 1391 مبلغ 587 هزار یورو به حسین باستانی، نماینده مالی موسسه روز پرداخت کرده بود. هم‌چنین در اسناد کشف‌شده یکی از مقامات بلندپایه وزارت‌خارجه هلند خطاب به حسین باستانی می‌نویسد: «خوشحالم به اطلاع برسانم که وزارت خارجه هلند تصمیم گرفته برای سال 1392 مبلغ 200 هزار یورو به روزآنلاین کمک کند.» این فقط بخشی از کمک‌هایی است که دولت‌های غربی به اسمال مدیا و موسسات زیرمجموعه‌اش مانند موسسه روز می‌رسانند.
مجموعه موسسه روز تنها موسسه‌ای نیست که مسعود بهنود مسئولیت آن را به‌عهده گرفته ‌است. در اسمال‌مدیا فعالیت‌های بیشتری وجود دارد. فعالیت‌هایی که تحت نظارت سرویس‌های اطلاعاتی غربی و با پشتیبانی موسسه هلندی هیفوس می‌کوشند هر چه گسترده‌تر باشند و بتوانند به‌واسطه گستردگی خود، عده بیشتری از خبرنگاران را در داخل کشور جذب کرده و تحت شبکه‌ای واحد زیر نظر اتاق فرماندهی اسمال‌مدیا به‌کار گیرند. هیفوس، اساسا بنیادی ضددینی است که با هدف پایان دادن به احکام دینی در کشورهای اسلامی فعالیت می‌کند. اما حمله هیفوس به دین، از بیرون مذهب است. گاهی بهترین شیوه برای نابودی مذهب، نفوذ به درون مذهب و نابود کردن آن از موضع دینی است. این پروژه دیگری است که خارج از دید و در دستگاه‌های اطلاعاتی غرب دنبال می‌شود.