به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 110
بازدید دیروز: 2,852
بازدید هفته: 11,149
بازدید ماه: 16,939
بازدید کل: 23,505,311
افراد آنلاین: 8
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
جمعه ، ۱۰ فروردین ۱٤۰۳
Friday , 29 March 2024
الجمعة ، ۱۹ رمضان ۱٤٤۵
فروردین 1403
جپچسدیش
321
10987654
17161514131211
24232221201918
31302928272625
آخرین اخبار
۷۱ - رئیس قوه قضائیه: اجازه موج‌سواری از خون قربانیان سانحه هوایی را نخواهیم داد ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
رئیس قوه قضائیه:
 
 اجازه موج‌سواری از خون قربانیان سانحه هوایی را نخواهیم داد
 
  ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
 
 
رئیس‌قوه قضائیه با ‌اشاره به نقض بی‌سابقه کنوانسیون‌های بین‌المللی توسط آمریکا در ترور شهید سلیمانی بر لزوم همکاری ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی، وزارت امور خارجه و سایر بخش‌ها برای پیگیری این اقدام تأکید کرد.
  به گزارش روابط عمومی قوه قضائیه، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در جلسه شورای عالی دستگاه قضایی، اقدام تروریستی آمریکا در ترور شهید سردار سپهبد قاسم سلیمانی را نقض بی‌سابقه موازین و کنوانسیون‌های بین‌المللی دانست و اظهار داشت: مجامع حقوقی جهان باید این نقض آشکار قوانین بین‌المللی را فریاد بزنند زیرا در غیر این صورت، جلوی سایر اقدامات ناقض موازین بین‌المللی را نمی‌توان گرفت.
رئیسی با‌اشاره به لزوم همکاری ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی، وزارت امور خارجه و سایر بخش‌ها برای پیگیری این اقدام، افزود: باید‌گریبان رئیس‌جمهوری آمریکا به عنوان اولین متهم این اقدام تروریستی گرفته شود و مورد تعقیب
قرار گیرد.
 این شخص باید در یک دادگاه عادلانه بین‌المللی محاکمه شود و قطعا وجدان‌های بیدار در جهان، امت اسلامی، ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی، قوه قضائیه و سایر دستگاه‌های مسئول، این موضوع را رها نخواهند کرد.
پاسخ دقیق و قدرتمندانه ایران به جنایت آمریکا
وی، پاسخ موشکی سپاه به پایگاه نظامی آمریکا پس از شهادت سردار سلیمانی را دقیق، قدرتمندانه و حکیمانه دانست و با بیان اینکه چنین اقدامی علیه منافع آمریکا در 70 سال اخیر بی‌سابقه بوده است، ادامه داد: آنچه در این قضیه که به ماشین جنگی دشمن لطمه وارد کرد اهمیت دارد، این است که هیمنه نظامی آمریکا هدف قرار گرفت و از این جهت باید از همه فرماندهان و نیروهایی که در این عملیات شرکت داشتند، تشکر کرد.
مقابله با سوءاستفاده از خون قربانیان سقوط هواپیما
رئیس‌قوه قضائیه، سقوط پرواز تهران – کیف را اتفاقی ناگوار و غم‌انگیز دانست و رسیدگی قضایی به این حادثه را از ابعاد مهم آن برشمرد و افزود: این حادثه، ابعاد فنی پیچیده‌ای دارد که باید مورد توجه باشد. ادامه بررسی‌ها را به سازمان قضایی نیروهای مسلح واگذار کردیم که این سازمان به پرونده رسیدگی می‌کند و مردم عزیز ما اطمینان داشته باشند که تاکید ما، اجرای عدالت در این خصوص بدون هیچگونه ملاحظه‌ای است.
رئیسی خاطرنشان کرد: در این میان آمریکا و برخی همدستان آن در عملیات ترور سرداران مقاومت که از سیلی سپاه آسیب شدیدی دیده‌اند، به دنبال ایجاد فضایی برای سوءاستفاده از خون پاک عزیزان ما در حادثه سقوط هواپیما هستند، اما باید بدانند که امروز جانباختگان این حادثه، عزیزان این ملتند و جایگاه خانواده‌هایشان برای همه مسئولان و مردم بسیار محترم است و مسئولان نیز به دنبال استیفای حقوق آنها هستند؛ لذا اجازه موج سواری و سوءاستفاده از خون قربانیان این حادثه تلخ را به هیچکس نخواهیم داد.
امنیت کشور خط قرمز ملت ایران
وی با بیان اینکه امروز آمریکا، انگلیس و کشورهایی که نفرت عمومی از خود را دیده‌اند به دنبال جبران آبروی از دست رفته هستند، خط قرمز ملت ایران را امنیت کشور دانست و هشدار داد: عوامل آمریکا و کشورهای بیگانه اگر بخواهند با بهانه قرار دادن موضوعی که بیش و پیش از هر کس مورد توجه نظام جمهوری اسلامی است، افکار عمومی را مشوش کنند و سوار بر موج شوند، مطمئن باشند ملت به آنها اجازه این کار را نخواهد داد و نیروهای امنیتی و انتظامی نیز این موضوع را دنبال می‌کنند.
تقدیر از روشنگری و خضوع سپاه
رئیس‌قوه قضائیه تاکید کرد: امروز سپاه بیش از هر مجموعه‌ای به دنبال کشف حقیقت در این حادثه است و همانگونه که همه مشاهده کردند، فرماندهان عالی سپاه که شجاعانه مقابل دشمن می‌ایستند، متواضعانه و خاضعانه به پیشگاه ملت گزارش دادند و بر این مبنا می‌توان آنان را مصداق «اشداء علی الکفار رحماء بینهم» دانست.
رئیسی با بیان اینکه این شفافیت و تواضع در گزارش‌دهی در کنار ایستادگی و شجاعت مقابل دشمن، مورد تقدیر جامعه است، افزود: امروز نباید اجازه داد که دشمنان از این فضا سوءاستفاده کنند. مردم عزیز ما تردید نداشته باشند که با ماموریت مقام معظم رهبری به ستاد کل نیروهای مسلح و پیگیری‌های قضایی موضوع، ابعاد این حادثه روشن خواهد شد.
براساس این گزارش، در این جلسه رئیس‌سازمان قضایی نیروهای مسلح گزارشی از بررسی‌های اولیه درباره حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی ارائه کرد و در ادامه پس از اظهارات برخی مسئولان قضایی، مصوبات سفر استانی رئیس‌قوه قضائیه به استان البرز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.