به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 2,774
بازدید دیروز: 2,950
بازدید هفته: 21,432
بازدید ماه: 87,505
بازدید کل: 23,749,311
افراد آنلاین: 19
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
جمعه ، ۲۱ اردیبهشت ۱٤۰۳
Friday , 10 May 2024
الجمعة ، ۲ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
***آیت‌الله جوادی آملی: ترور شبانه سپهبد سلیمانی با هیچ مکتب و منطقی هماهنگ نیست ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
آیت‌الله جوادی آملی:
 
 ترور شبانه سپهبد سلیمانی با هیچ مکتب و منطقی هماهنگ نیست
 
۱۳۹۸/۱۱/۰۱
بسم الله الرّحمن الرّحیم
مفسر قرآن کریم گفت: جزء کارهای قطعی پیغمبر است که اصلاً نکرده است و آن این است که نسبت به هیچ کافری شبانه حمله نکرده است. آنچه ‌ترامپ مغامر کافر نسبت به این عزیز ما انجام داد شبانه او را ‌ترور کرد این با هیچ مکتبی با هیچ منطقی هماهنگ نیست.
دومین کنفرانس بین‌المللی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه مقام معظم رهبری با محوریت‌ تروریسم دولتی آمریکا و انتقام سخت، روز گذشته با پیام تصویری آیت‌الله جوادی آملی و با حضور خانواده شهید حاج قاسم سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس و همرزمان شهیدشان شهید طارمی، شهید مظفری‌نیا، شهید زمانی‌نیا و شهید پورجعفری در سالن همایش‌های لانه جاسوسی سابق آمریکا برگزار شد.
آیت‌الله جوادی آملی در پیام تصویری خود به این کنفرانس با‌ اشاره به تلاش مشرکان برای مقابله با قرآن، گفت: محصول اتاق فکر مشرکان این بود (إِنْ هذا إِلاَّ قَوْلُ الْبَشَر) در سوره «مدّثّر» است یعنی نه رسالت آسمانی است نه سفارت زمینی، نه در زمین کسی به نام رسول است نه از آسمان کسی سفیر الهی است تا پیامی ‌بیاورد این قول بشر و حرف یک انسان عادی است. در همان سوره مبارکه «مدّثّر» دو بار ذات اقدس الهی بعد از چند آیه این مضمون‌ها را ذکر کرد: (مَا هِیَ إِلاّ ذِکْرَی لِلْبَشَر) (نَذیراً لِلْبَشَر) این حقوق بشر است، برای تبشیر بشریت است، برای انذار بشریت است، بشریت به حق و عدل تبشیر کرده است، به ظلم و فساد انذار کرده است و این نذیر بشر است (ذِکْری‏لِلْبَشَر) است. چه اینکه در سوره مبارکه «فرقان» هم فرمود: برای همه جهان است.
به گزارش مهر، این مرجع تقلید ابراز داشت: اینکه می‌فرماید: (یَا أَیُّهَا النَّاسُ)، اینکه می‌فرماید: (لاَ تَبْخَسُوا النَّاسَ أَشْیَاءَهُم)، اینکه می‌فرماید: (نَذیراً لِلْبَشَر)، اینکه می‌فرماید: (ذِکْری‏ لِلْبَشَر)، اینکه می‌فرماید: (وَ ما أَرْسَلْناکَ إِلاَّ کَافَّهًًْ لِلنَّاس)، اینکه می‌فرماید جوامع بشری، آنکه بشر است این حرف‌ها به سود اوست و رهبری دنیا و آخرت او را به عهده‌ دارد، اینها حقوق بشر و وجود مبارک پیغمبر علیه و علی آله آلاف التحیهًْ و الثناء با اینکه ستم‌های فراوانی از مشرکین حجاز و غیرحجاز دیده است، از یهود مدینه و امثال آنها دیده است، در سیرت و سریرت و سنّت آن حضرت این چنین آمده است که «مَا بَیَّتَ رَسُولُ‌اللهِ صلّی‌الله علیه وآله وسلّم عَدُوّاً قَطُّ» جزء کارهای قطعی پیغمبر است که اصلاً نکرده است و آن این است که نسبت به هیچ کافری شبانه حمله نکرده است. آنچه ‌ترامپ مغامر کافر نسبت به این عزیز ما انجام داد شبانه او را ‌ترور کرد این با هیچ مکتبی با هیچ منطقی هماهنگ نیست. اسلام نسبت به هیچ کافری هیچ مشرکی و هیچ ملحدی چنین دستوری در صدر اسلام نداد، حضرت رسول علیه و علی آله آلاف التّحیهًْ و الثناء در سیرت آن حضرت تثبیت شده است که فرمود: «مَا بَیَّتَ رَسُولُ اللهِ صلّی الله علیه و‌آله وسلّم عَدُوّاً قَطُّ» با اینکه بی‌مهری‌های فراوانی از مشرکان حجاز دید از کفار مکه رنج‌ها دید، کشته‌ها از آنها به یاد دارد شهدا از آنها به یاد دارد مجروحین و جانبازها از آنها به یاد دارد به هیچ کافری شبانه حمله نکرده است «مَا بَیَّتَ رَسُولُ‌اللهِ صلّی‌الله علیه وآله وسلّم عَدُوّاً قَطُّ».
وی ادامه داد: مستحضرید این آیه از یک کلمه‌ای که جامع‌ترین مفهوم‌های الفاظ را به همراه دارد نازل شده است؛ فرمود: (لاَ تَبْخَسُوا النَّاسَ أَشْیَاءَهُمْ) فرمود با کسی تعهّد بستید میثاق بستید با هیچ‌کسی بدرفتاری نکنید که میثاق بستید حق کسی را ضایع نکنید. هیچ مفهومی ‌از مفهوم شیء جامع‌تر نیست، اولاً؛ وقتی هم جمع بسته شد می‌شود ‌اشیا، ثانیاً؛ فرمود هیچ حقی از هیچ‌کسی ضایع نکنید مگر اینکه خود او حق خودش را از بین ببرد. درباره کفار فرمود اگر با آنها ما می‌جنگیم محوری اصلی‌اش آن است که آنها به هیچ تعهّدی به هیچ حقی از حقوق بشر معتقد نیستند فرمود: (قاتِلُوا أَئِمَّهًَْ الْکُفْرِ إِنَّهُمْ لا أَیْمانَ لَهُم) با رهبران کفر مبارزه کنید برای اینکه اینها هیچ امضایی هیچ عهدنامه‌ای هیچ میثاقی هیچ روابطی در بین ملل امضا نمی‌کنند و به رسمیت نمی‌شناسند (قاتِلُوا أَئِمَّهًَْ الْکُفْرِ إِنَّهُمْ لا أَیْمانَ لَهُمْ) نه «لا إیمان لهم» نفرمود چون کفر دارند مبارزه کنید فرمود چون امضای‌شان را محترم نمی‌شمارند به عهدشان وفادار نیستند به میثاق‌شان متعهد نیستند با آنها مبارزه کنید.