به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 137
بازدید دیروز: 4,191
بازدید هفته: 15,389
بازدید ماه: 15,389
بازدید کل: 23,677,215
افراد آنلاین: 22
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
جمعه ، ۰۷ اردیبهشت ۱٤۰۳
Friday , 26 April 2024
الجمعة ، ۱۷ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۷۵ - رئیس قوه قضائیه: تاکید رؤسای دستگاه قضایی ایران و عراق بر پیگرد حقوقی جنایت آمریکا در ترور شهید سلیمانی ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
در گفت و گوی تلفنی مطرح شد:
 
تاکید رؤسای دستگاه قضایی ایران و عراق
 
بر پیگرد حقوقی جنایت آمریکا در ترور شهید سلیمانی
 
   ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
 
 
رئیس قوه قضائیه در تماس تلفنی با رئیس شورای عالی قضایی عراق بر پیگرد حقوقی و همه‌جانبه جنایت آمریکایی‌ها در ترور سردار سپهبد شهید سلیمانی، مجاهد بزرگ شهید ابومهدی المهندس و دیگر همراهان ایشان تأکید کرد.
به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی دیروز در تماس تلفنی با «فائق زیدان» با اشاره به اعتراف رسمی رژیم آمریکا به انجام این ترور اظهار داشت: این جنایت برخلاف همه میثاق‌ها و قوانین بین‌المللی است و مطالبه جدی مردم ایران و عراق، پیگرد حقوقی و مجازات آمران و عاملان این ترور است.
رئیسی نفرت پدید آمده از رژیم تروریست آمریکا پس از قضایای اخیر را بی‌سابقه دانست و افزود: تشییع‌های ده‌ها میلیونی در ایران و راهپیمایی بی‌نظیر مردم عراق، مسئولیت مسئولان قضایی در هر دو کشور را برای پیگیری حقوقی موضوع سنگین‌تر و مضاعف می‌سازد.
وی با اشاره به ابعادی از تروریستی بودن جنایت رژیم آمریکا گفت: این اقدام آمریکایی‌ها تجاوزکارانه و ناقض اصول متعدد مانند اصل ممنوعیت توسل به زور، حق حیات و حقوق افراد مورد حمایت حقوق بین‌الملل است و توجیه‌های آمریکایی‌ها برای انجام این جنایت حتی در خود جامعه آمریکا نیز مردود و مخدوش واقع شده است.
رئیس قوه قضائیه کشورمان با تقدیر از محکومیت قاطع این جنایت از جانب مرجعیت عراق و ارکان دولت از جمله رئیس‌جمهور، نخست‌وزیر، مجلس و آحاد ملت مقاوم عراق، خاطرنشان کرد: این جنایت باید از جانب هر دو کشور پیگیری حقوقی و بین‌المللی شود.
شهید سلیمانی مهمان دولت عراق بود
در این تماس تلفنی، رئیس شورای عالی قضایی عراق با تأکید بر اینکه شهید سردار سلیمانی و شهید ابومهدی از قهرمانان مبارزه با تروریسم و آزادسازی مناطق اشغالی عراق از دست داعش بودند، اظهار داشت: شهید سلیمانی مهمان دولت عراق بود و همه جزئیاتی که جنابعالی درخصوص ابعاد حقوقی داخلی و بین‌المللی این موضوع گفتید مورد قبول ما است.
فائق زیدان افزود: به جنابعالی اطمینان می‌دهم که از همان ساعات اولیه در عراق تحقیقات در این زمینه شروع و برای رسیدگی قضایی پرونده بزرگی تشکیل شده است. ما با دقت زیادی روی این موضوع متمرکز هستیم و به‌صورت مستمر و روزانه مراحل را دنبال می‌کنیم.