به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 276
بازدید دیروز: 4,231
بازدید هفته: 6,444
بازدید ماه: 121,623
بازدید کل: 23,783,746
افراد آنلاین: 37
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
دوشنبه ، ۳۱ اردیبهشت ۱٤۰۳
Monday , 20 May 2024
الاثنين ، ۱۲ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
92/ 31 - روایت‌هایی از متن و فرامتن فتنه هشتاد و هشت - زیر بار بدعت‌های غیرقانونی نمی‌روم ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
روایت‌هایی از متن و فرامتن فتنه هشتاد و هشت - 92/ 31

 زیر بار بدعت‌های غیرقانونی نمی‌روم 

۱۴۰۰/۱۰/۰۳

بیانات منتشرنشده امام‌خامنه‌ای درباره فتنه 88 + فیلم- اخبار سیاسی تسنیم |  Tasnim

گزیده سخنان کلیدی رهبر انقلاب درباره فتنه 88
فصل دوّم: از شنبه‌ پس از انتخابات
تا نماز جمعه‌ 29 خرداد
رسیدگی به اعتراضات از طریق مراجع و مجاری قانونی | در دوره‌های قبلی انتخابات نیز برخی افراد و نامزدها مسائلی داشتند که از طریق شورای نگهبان به‌عنوان مرجع قانونی رسیدگی به شکایات انتخاباتی، پیگیری کردند و طبعاً در این دوره نیز مسائل باید از طریق قانونی دنبال شود. [با اشاره به نامه‌ آقای موسوی به شورای نگهبان]: به شورای نگهبان تأکید شده که با‌دقّت به این نامه رسیدگی شود.
(24 خرداد 1388)
جنس شما متفاوت است | [با اشاره به تحریکات دشمن و برخی طرّاحی‌های پشت‌صحنه برای به آشوب کشاندن خیابان‌ها، خطاب به آقای موسوی]: جنس شما با این‌گونه افراد متفاوت است و لازم است کارها را با متانت و آرامش پیگیری کنید. (24 خرداد 1388)
قاعده‌ مردم‌سالاری | قاعده‌ مردم‌سالاری این است که اکثریّت بر اقلّیّت در مقام عمل تقدّم پیدا می‌کند؛ یعنی آن کسی که اکثریّت به او رأی دادند، او مسئولیّت را به عهده می‌گیرد. این قاعده‌ مردم‌سالاری است. امّا این به معنای ایجاد تزاحم و ایجاد تعارض و دشمنی نیست. با ایجاد دشمنی همه‌تان مقابله کنید. این مخصوص یک نامزد یا یک ستاد یا یک مجموعه نیست؛ همه وظیفه دارند که با ایجاد نقار و دشمنی و کدورت مقابله کنند.
(26 خرداد 1388)
راه رسیدگی قانونی باز است | ممکن است کسانی... اشکالاتى و اعتراضاتى را بر مجارى گوناگون امور در انتخابات ثبت کرده باشند و اعتراض داشته باشند. خب راه‏هاى قانونى وجود دارد. رسیدگى به اینها حتماً باید انجام بگیرد. مواردى را آقایان ذکر کردید؛ من درخواست می‌کنم از آقایان مسئول در وزارت کشور و همچنین در شوراى نگهبان که به این موارد دقیقاً رسیدگى کنند. اگر چنانچه بعضى از اشکالات، مقتضىِ این است که پاره‌ای از صندوق‌ها بازشمارى بشود، اشکالى ندارد.... صندوق‌های مورد اشکال را، یا به‌طور تصادفی تعدادی از صندوق‌ها را بازشماری کنند؛ خودِ نمایندگان ستادها هم حضور داشته باشند و ببینند، تا اطمینان کامل برای همه حاصل بشود. (26 خرداد 1388)
برنده و بازنده حِلم داشته باشند | هم آن طرفی که توانسته اکثریّت را به دست بیاورد، ملاحظاتی لازم است بکند، توجّهاتی بکند، مراقبت‌هایی انجام بدهد در کیفیّت رفتار و حرکت، هم آن طرفی که رأی اکثریّت را کسب نکرده، او هم یک مراقبت‌هایی لازم دارد؛ همه باید حلم داشته باشند. حلم اسلامی _ که ما در فارسی بردباری معنا می‌کنیم _ معنایش توان تحمّل و ظرفیّت تحمّل است. همه باید ظرفیّت تحمّل داشته باشند، بتوانند تحمّل کنند. تحمّل پیروزی هم کار آسانی نیست، تحمّل عدم پیروزی هم کار آسانی نیست. حلم داشتن و تحمّل کردن و ظرفیّت پیروزی و
عدم پیروزی را داشتن، یکی از فضایل انسانی است. ما باید این را هم در نخبگان، هم در آحاد عظیم مردم ترویج بکنیم. (26 خرداد 1388)
صریح موضع بگیرید | هیچ‌کس نباید به این تشنّج‌آفرینی و اغتشاش‌آفرینی کمک کند و همه باید در مقابل او صریح موضع بگیرند. کمااینکه مواضع حقیقی شماها هم جز این نیست. صریح موضع بگیرند، روشن کنند که این خواستِ آنها نیست؛ و هر کاری که تشنّج‌آفرین باشد، واقعاً نکنند؛ یعنی همدیگر را عصبانی نکنند. (26 خرداد 1388)
وحدت‌شکنی و خرابکاری، کار هواداران هیچ نامزدی نیست | شما شکّی ندارید، من هم مثل شما، که کسانی هستند که این وحدت را نمی‌خواهند. حوادثی پیش می‌آید گوشه ‌و کنار که این حوادث نه به آن گروه، نه به آن گروه، هیچ ارتباطی ندارد و این مربوط به افرادی است که این وحدت را، این اتّفاق را، این نمایش عظمت را نمی‌خواهند... کسانی نمی‌خواهند این موفّقیّت‌های شما را ببینند. در این قضایا همه موفّق شدید، همه پیروز شدید؛ در این جهت که توانستید نظام مورد علاقه‌تان را تحکیم ببخشید. مردم همه پیروزند؛ به‌خاطر اینکه توانستند یک عظمتی و عزّتی را از خودشان بروز بدهند. عدّه‌ای این را نمی‌خواهند و طبعاً خرابکاری می‌کنند، ایجاد اختلال می‌کنند، از این به آن حرف می‌برند، از آن به این حرف می‌آورند؛ غالباً هم خلاف... پیدا است کسانی در وسط نمی‌خواهند این اتّحاد و اتّفاق در کشور شکل بگیرد. این حالا آسان‌ترینش است، بدترش هم همین کارهای خرابکاری‌ای است که شما می‌بینید انجام می‌دهند که البتّه همه باید در مقابل این خرابکاری‌ها بایستند، اعلام موضع کنند؛ همه بایستی بگویند. این تخریب‌هایی که انجام می‌گیرد، این کارهای زشتی که انجام می‌گیرد، بعضاً جنایاتی که واقع می‌شود، مربوط به هیچ‌کدام از این اطراف قضیّه نیست؛ این مربوط به مردم نیست، مربوط به نامزدها نیست؛ مربوط به خرابکارها است، مربوط به اخلالگرها است؛ نبادا کسی توهّم کند و تصوّر بکند که مثلاً این مربوط به این است که این‌ها طرفدار فلان نامزدند؛ نه... کسانى که یک طرف را علیه یک طرف تحریک می‌کنند _ کارهایی می‌کنند به‌عنوان طرفدارى از یک جهت درحالى‌که حقیقتاً طرفدارى از او نیست _
اینها نه از این طرفند، نه از آن طرف؛ اینها کسانى‌اند که با اصل نظام مخالفند، با آرامش کشور مخالفند، طرفدار تشنّجند، طرفدار اغتشاشند و می‌خواهند آرامش نباشد. (26 خرداد 1388)
رقابت‌ها درون نظام تعریف شده | 4 نفری که وارد عرصه‌ این انتخابات جدّی شدند، همه‌شان جزو عناصر نظام و متعلّق به نظام بودند و هستند... این‌ها عناصر نظامند؛ این‌ها همه‌شان متعلّق به نظامند. البتّه اختلاف‌نظر دارند، اختلاف برنامه دارند، در جهت‌گیری‌های گوناگون سیاسی با هم تفاوت‌های متعدّدی دارند؛ امّا همه‌شان مال نظامند؛ چهار نفر از عناصر نظامند. این رقابت درون نظام تعریف شد؛ نه رقابت بین درون نظام و بیرون نظام. (29 خرداد 1388)
آسیب‌های مناظرات | در مواردی انسان می‌دید که در این مناظره‌ها جنبه‌ منطقی مناظره ضعیف می‌شد؛ جنبه‌ احساساتی و عصبی پیدا می‌کرد؛ جنبه‌ تخریبی غلبه پیدا می‌کرد؛ سیاه‌نمایی وضع موجود به شکل افراطی در این مناظره‌ها دیده شد؛ سیاه‌نمایی دوره‌های گذشته هم در این مناظره‌ها مشاهده شد؛ هر دو بد بود. اتّهاماتی مطرح شد که در جایی اثبات نشده است؛ به شایعات تکیه شد، بی‌انصافی‌هایی احیاناً دیده شد؛ هم بی‌انصافی نسبت به این دولت با ‌این ‌همه حجم خدمت، و هم بی‌انصافی نسبت به دولت‌های گذشته و دوران 30 ‌ساله... هر دو طرف در این عیب متأسّفانه مشترک بودند... با فساد باید در هر نقطه‌ای که هست، مبارزه کرد. من می‌خواهم این را عرض بکنم: ما مدّعی نیستیم در نظام ما فساد مالی و اقتصادی وجود ندارد؛ چرا، اگر وجود نداشت که بنده آن نامه‌ 8 مادّه‌ای را چند سال قبل خطاب به رؤسای محترم سه قوّه نمی‌نوشتم و این‌قدر روی آن تأکید نمی‌کردم؛ چرا، هست؛ امّا می‌خواهم این را بگویم: نظام جمهوری اسلامی، همین امروز یکی از سالم‌ترین نظام‌های سیاسی و اجتماعی در دنیا است. اینکه ما بیاییم به استناد گزارش فلان مرجع صهیونیستی، نظام را و کشور را متّهم کنیم به فساد، این مطلقاً درست نیست؛ این هم که ما اشخاص را، مسئولین را بی‌جهت در زمینه‌ فساد زیر سؤال ببریم، این هم درست نیست. (29 خرداد 1388)
رسیدگی به اعتراضات فقط از مجاری قانونی | اگر کسانی شبهه دارند و مستنداتی ارائه می‌دهند، باید حتماً رسیدگی بشود؛ البتّه از مجاری قانونی؛ رسیدگی فقط از مجاری قانونی. بنده زیر بار
بدعت‌های غیر قانونی نخواهم رفت. امروز اگر چهارچوب‌های قانونی شکسته شد، در آینده هیچ انتخاباتی دیگر مصونیّت نخواهد داشت. بالاخره در هر انتخاباتی بعضی برنده‌اند، بعضی برنده نیستند؛ هیچ انتخاباتی دیگر مورد اعتماد قرار نخواهد گرفت و مصونیّت پیدا نخواهد کرد. بنابراین همه چیز دنبال بشود، انجام بگیرد، کارهای درست، برطبق قانون. اگر واقعاً شبهه‌ای هست، از راه‌های قانونی پیگیری بشود. قانون در این زمینه کامل است و هیچ اشکالی در قانون نیست. همان‌طور که حق دادند که نامزدها نظارت کنند، حق دادند که شکایت کنند، حق دادند که بررسی بشود. بنده از شورای محترم نگهبان خواستم که اگر مواردی خواستند صندوق‌ها را بازشماری بکنند، با حضور نمایندگان خود نامزدها این کار را بکنند؛ خودشان باشند، آنجا بشمرند، ثبت کنند، امضا کنند. بنابراین، هیچ مشکلی در این جهت وجود ندارد. (29 خرداد 1388)