آیتالله سیدابراهیم رئیسی دیروز دوشنبه در اجلاس تحول آموزش سازمان ملل که با همکاری یونسکو برگزار شد، اظهار داشت: متاسفانه فرهنگ سلطه، منفعت خود را در عقب نگهداشتن کشورهای دیگر تعریف کرده و با ایجاد نظام جهانی ناعادلانه و با سوءاستفاده از سازمانهای بینالمللی و تدوین منظومههای فکری- فرهنگی خویش مانع رشد و پیشرفت کشورهای دیگر شده است.
رئیسجمهور در سخنرانی خود تصریح کرد: توسعه و پیشرفت، یکی از دغدغههای عمده کشورهاست و اگرچه دولتها در موارد زیادی توصیهها و نسخههای نهادهای بینالمللی در این زمینه را اجرا کردهاند، اما همزمان چالشهای جدی برای فرهنگ ملی و بومی کشورها نیز پدید آمده است.
وی افزود: ما معتقدیم که برای مواجهه با چالشهای آموزش، نخست باید علل ریشهای آن را به درستی دریابیم. ما نسبت به قرائت نهادهای بینالمللی از تاریخ معاصر جهان و صورتبندی مسائل آن نقد بنیادین داریم. اگر آرمان ما ایجاد زندگی شایسته و جهان امن است باید از خوانشهای یک سویه اجتناب شود و بر نقشآفرینی همه طرفها در قالب رویکردهای چندجانبهگرایانه تاکید شود.
رئیسجمهور گفت: بهطور خلاصه جمهوری اسلامی ایران معتقد است که پیشرفت، تربیت، خانواده، عدالت و معنویت را نمیتوان جدای از هم نگریست و هر ایدهای درباره توسعه و رفع نیازهای بشر باید اقتضائات تربیتی و ارزشی را در خود لحاظ نماید و در عین حال خانوادهمحور باشد؛ البته خانواده به معنای اصیل آن و نه صورتهای خودساخته که باعث انقطاع نسل بشر خواهد شد.
رئیسی با بیان اینکه «سلطه فرهنگی و حبس دانش بدترین نوع ستم و بیعدالتی است» اظهار داشت: متاسفانه فرهنگ سلطه، منفعت خود را در عقب نگهداشتن کشورهای دیگر تعریف کرده و با ایجاد نظام جهانی ناعادلانه و با سوءاستفاده از سازمانهای بینالمللی و تدوین منظومههای فکری- فرهنگی خویش مانع رشد و پیشرفت کشورهای دیگر شدهاند.
وی گفت: سؤال ما این است: آیا آموزش و اساسا انسان باید در خدمت توسعه پایدار باشد یا توسعه پایدار در خدمت انسان؟ محور تحولات آموزشی اگر به رشد و تعالی انسان منجر نشود، نتیجهای جز استضعاف انسانیت در پی نخواهد داشت.
رئیسجمهور خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران بر این اساس، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش خود را با ابتناء به فلسفه تربیتِ ایرانی- اسلامی و بدون اتکا به رویکردهای تکبعدیِ سکولارِ موجود در سند ۲۰۳۰ تدوین کرده است. از منظر کیفیت نیز در نظام آموزشی جدید ایران، چرخش از نظام حافظهمحور به نظام متکی بر پژوهش، خلاقیت، مهارتآموزی و تعهد به تربیت و ارزشهای فرهنگی و دینی را هدفگذاری نموده است.
رئیسی: تحریم، تروریسم و جنگ از جلوههای یکجانبهگرایی است
«آیتالله سیدابراهیم رئیسی» رئیسجمهور روز دوشنبه بهمنظور شرکت در هفتادوهفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد وارد نیویورک شد.
رئیسجمهور در گفتوگو با خبرنگاران این سفر را فرصتی برای تبیین دیدگاهها و نظرات جمهوری اسلامی ایران دانست و تأکید کرد: سازمان ملل متحد باید سازمان ملل باشد نه سازمان دول قدرتمند.
وی حضور در سازمان ملل را بستر مناسبی برای بحث و گفتوگو درباره مشکلات امروز جهان و یافتن راهکارهای جمعی برای رفع آنها دانست.
آیتالله رئیسی تحریم را حربه قدرتهای بزرگ برای فشار به ملتها برشمرد و گفت: تحریمها به ضرر ملتها هستند و با صلح، آرامش و امنیت در تضاد است.
رئیسجمهور، «تحریم، تروریسم و جنگ» را از جلوههای یکجانبهگرایی معرفی و تصریح کرد: نتیجه یکجانبهگرایی، رنج جوامع بشری است.
دیدار و گفتوگوی رئیسی و امانوئل مکرون
به گزارش اقتصادنیوز: رئیسجمهور کشورمان که برای شرکت در هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک به سر میبرد، روز سهشنبه با رئیسجمهور فرانسه دیدار و گفتوگو کرد.
رئیسجمهور اسلامی ایران پیش از این نیز در گفتوگوی تلفنی با رئیسجمهور فرانسه با اشاره به نقض مکرر و فاحش تعهدات از سوی آمریکا و همچنین عدم پایبندی سه کشور اروپایی عضو برجام به تعهدات خود در این توافق بینالمللی، گفته بود: آمریکا با وضع تحریمهای جدید تعهدات خود را بهطور آشکار نقض کرده است.
آیتالله رئیسی با تاکید بر اینکه هم آمریکا و هم اروپاییها باید به تعهدات خود در برجام عمل کنند، تاکید کرده بود: در هر مذاکرهای باید حقوق ملت ایران استیفا و منافع ملت ما تأمین شود.
رئیسجمهور همچنین در مصاحبه با برنامه ۶۰ دقیقه شبکه سی بیاس که یکشنبهشب به وقت محلی از این شبکه آمریکایی پخش شد، اظهار داشت: ما برای دستیابی به توافق خوب و منصفانه جدی هستیم اما باید تضمین وجود داشته باشد که آمریکا نتواند از این توافق خارج شود.
آیتالله رئیسی تاکید کرد: آمریکاییها پیمانشکنی کردند. آنها این کار را کردند، وقتی شما به تعهدتان وفادار نباشید توافق بیمعنی است. ما نمیتوانیم به آمریکا اعتماد کنیم چرا که قبلاً آن را تجربه کردیم؛ اگر تضمین وجود نداشته باشد هیچ اعتمادی نخواهیم داشت.
منوی اصلی
ورود اعضا
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: | 11,009 |
---|---|
بازدید دیروز: | 14,935 |
بازدید هفته: | 11,009 |
بازدید ماه: | 11,009 |
بازدید کل: | 26,941,860 |
افراد آنلاین: | 41 |
اوقات شرعی
اوقات شرعی به وقت زنجان
اذان صبح: | |
---|---|
طلوع خورشید: | |
اذان ظهر: | |
غروب خورشید: | |
اذان مغرب: |
تقویم و تاریخ
شنبه ، ۰۱ شهریور ۱٤۰٤
Saturday , 23 August 2025
السبت ، ۲۹ صفر ۱٤٤۷
شهریور 1404 | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
ج | پ | چ | س | د | ی | ش |
7 | 6 | 5 | 4 | 3 | 2 | 1 |
14 | 13 | 12 | 11 | 10 | 9 | 8 |
21 | 20 | 19 | 18 | 17 | 16 | 15 |
28 | 27 | 26 | 25 | 24 | 23 | 22 |
31 | 30 | 29 | ||||
آخرین اخبار
سالروز رحلت رسول خدا(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع)را به همه مسلمانان جهان تسلیت عرض می نمائیم ۱۴۰۴/۰۵/۲۹ ۰٤/۰۵/۳۰
(171 بازدید)
(171 بازدید)
در جریان سفر پزشکیان به بلاروس : امضای 12 سند همکاری و یک بیانیه مشترک میان ایران و بلاروس ۱۴۰۴/۰۵/۲۹ ۰٤/۰۵/۳۰
(62 بازدید)
(62 بازدید)
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح: موشکهای جدید ایران در پاسخ به ماجراجویی احتمالی دشمن به کار گرفته میشود ۱۴۰۴/۰۵/۲۹ ۰٤/۰۵/۳۰
(49 بازدید)
(49 بازدید)
سخنگوی قوه قضائیه: هیچکدام از صرافیهای فعال در حوزه رمزارز مجوز لازم را ندارند ۱۴۰۴/۰۵/۲۹ ۰٤/۰۵/۳۰
(52 بازدید)
(52 بازدید)
پاسخ انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم به بیانیه تسلیم جبهه اصلاحات ۱۴۰۴/۰۵/۲۹ ۰٤/۰۵/۳۰
(63 بازدید)
(63 بازدید)
پيامبر عظيم الشأن اسلام (ص) حضرت محمـد مصطفی(ص) بـاران رحمت در کویـر جهالت ۱۴۰۴/۰۵/۲۹ ۰٤/۰۵/۳۰
(75 بازدید)
(75 بازدید)
عراقچی: تروئیکای اروپایی را عضو برجام نمیدانیم بازگشت قطعنامه شورای امنیت دیگر اهمیت و اثرگذاری سابق را ندارد ۱۴۰۴/۰۵/۲۹ ۰٤/۰۵/۳۰
(61 بازدید)
(61 بازدید)
عیادت نماینده رهبر معظم انقلاب از آیتالله نوری همدانی و دیدار با آیتالله مکارم شیرازی و آیتالله سبحانی ۱۴۰۴/۰۵/۲۸ ۰٤/۰۵/۲۹
(93 بازدید)
(93 بازدید)
۶۴۸ - رئیسی: سند بنیادین آموزش و پرورش خود را بدون اتکاء به رویکردهای سکولار سند 2030 تدوین کردهایم ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
در اجلاس یونسکو تأکید شد
رئیسی: سند بنیادین آموزش و پرورش خود را بدون
اتکاء به رویکردهای سکولار سند 2030 تدوین کردهایم
۱۴۰۱/۰۶/۲۹
رئیسجمهور با بیان اینکه تحول در آموزش بدون توجه به «خانواده، عدالت و معنویت» میسر نخواهد بود، گفت: ایران سند تحول بنیادین آموزش و پرورش خود را بدون اتکا به رویکردهای تک بعدیِ سکولارِ موجود در سند ۲۰۳۰ تدوین کرده است.