به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 976
بازدید دیروز: 1,937
بازدید هفته: 2,913
بازدید ماه: 118,419
بازدید کل: 23,780,216
افراد آنلاین: 3
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
یکشنبه ، ۳۰ اردیبهشت ۱٤۰۳
Sunday , 19 May 2024
الأحد ، ۱۱ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
73 - آمریکا میدان نبرد جنگ با مردم آمریکا : همه منابع اطلاعاتی در تسخیر جاسوسان امنیتی ۱۴۰۱/۰۹/۱۸

 آمریکا میدان نبرد جنگ با مردم آمریکا : 73

همه  منابع  اطلاعاتی در تسخیر جاسوسان  امنیتی

  ۱۴۰۱/۰۹/۱۸

جنگ‌های استقلال آمریکا

مکانیسم پیچیده جاسوسی و ضد جاسوسی آمریکا را بشناسید

نویسنده: دکتر جان‌دبلیو. وایتهد
مترجم: دکتر احمد دوست‌محمدی
 
ما «سویلنت‌گرین»1 هستیم
ما سویلنت‌گرین از آب درآمدیم. فیلمی در 1973 به همین نام که ستاره‌های آن چارلتون هستون2 و ادوارد جی رابینسون3 هستند. این فیلم در مورد شهر پرجمعیت، آلوده و قحطی‌زده نیویورک در 2022 است که ساکنان آن برای زنده ماندن به غذاهای ترکیبی تولید شده توسط شرکت سویلنت4 وابسته هستند. هستون نقش یک مأمور پلیس رسیدگی‌کننده به یک قتل را بازی می‌کند، که بعداً حقیقت وحشتناکی را درباره ترکیب واقعی ویفر سویلنت‌گرین- منبع اصلی تغذیه برای یک جمعیت قحطی‌زده- کشف می‌کند. شخصیت هستون اعلام می‌کند، «ترکیب اصلی این ویفر مردم هستند. سویلنت‌گرین از مردم ساخته شده است. آنها دارند غذای ما را از مردم درست می‌کنند. در آینده آنها در حال پرورش ما همچون گله گاو برای غذا خواهند بود.»
وای! چقدر درست می‌گفت. سویلنت‌گرین در واقع مردم ما هستند. در مورد ما، سویلنت‌گرین، داده‌های شخصی خودمان است که یک بار دیگر فرآوری و بسته‌بندی شده و توسط شرکت‌ها و حکومت برای به دام ‌انداختن ما به کار برده می‌شوند. از این طریق ما در حال پرورش یافتن همچون گله، اما نه برای غذا بلکه، ما در حال پرورش یافتن برای داده‌هایمان هستیم. این است رمز موفقیت آمریکای شرکتی.
در واقع، همدستی بزرگ‌ترین مؤسسات سیلیکون ولی5 و ادارات اطلاعات ایالات متحده تبدیل به یک امر عادی شده است. به عنوان مثال، آمازون یک پردازش ابری چند میلیون دلاری را آغاز کرده است که به همه 17 اداره اطلاعات خدمات ارائه می‌دهد. این برنامه ناشی از معامله‌ای است که بین آمازون و سیا صورت گرفت. گوگل مدت‌ها است که از رابطه با ادارات سرّی مانند سیا و اداره امنیت ملی که از فناوری جست‌وجوی گوگل برای پویش و به اشتراک گذاشتن اطلاعات متنوع استفاده می‌کنند، برخوردار بوده است.غول عظیم فناوری با پردازش، تجارت و بازاریابی محصولات تولید شده براساس اطلاعات شخصی ما، از جمله روابط، فعالیت‌های روزانه، اعتقاد شخصی و ویژگی‌های شخصیتی ما سود کسب می‌کند. بنابراین در پس درخشش لذت‌بخش صفحه نمایش رایانه، یک غول عظیم خطرناک خوابیده است، سامانه‌ای پیچیده از جمع‌آوری داده‌ها که ما آمریکایی‌ها را به زنجیره‌ای از داده‌هایی که باید براساس هوس‌های کسانی که کنترل امور را در دست دارند افزوده، دستکاری و یا حذف شود، تبدیل کرده است. برای مثال برنامه گوگل استریت وییو6 را در نظر بگیرید که یک چشم‌انداز کاملاً همه‌جانبه از سطح خیابان‌های شهرها در سراسر دنیا ارائه می‌دهد. این برنامه با خودروهای مجهز به دوربین‌های 360 درجه گوگل استریت وییو ساخته شده بود، که از نظر بسیاری از مردم برنامه کارآمدی به نظر می‌رسید. در حالی که اغلب آنها واقف نبودند که این خودروها نه تنها از همه مناطق مسکونی و تجاری که آنها در آن رانندگی می‌کردند عکس می‌گرفتند، بلکه همچنین «در حال تخلیه یک عالم داده‌های هویت‌شناختی شخصی از ارتباطات وای-فای مردم»، از جمله ایمیل‌ها، پرونده‌های پزشکی و هر نوع مدرک الکترونیک رمزگذاری نشده دیگر بودند.
حتی به ظاهر بی‌خطرترین برنامه گوگل یعنی جیمیل،7 به شکل حیرت‌انگیزی یکی از موفقیت‌آمیزترین برنامه دیده‌بانی بوده است که تاکنون توسط یک دولت و یا یک شرکت وصل شده است. 
روزنامه‌نگار یاشا لواین، این‌گونه توضیح می‌دهد: کلیه ارتباطات در معرض تحلیل عمیق زبان‌شناسی قرار داشتند؛ مکالمات برای کلید واژه‌ها تجزیه و ترکیب می‌شدند، یعنی حتی کیفیت صدا؛ افراد با استفاده از اطلاعات تماس ذخیره شده در دفترچه نشانی جیمیل کاربر، با هویت‌های واقعی مطابقت داده می‌شدند؛ مدارک پیوست برای شرکت اینتل8 بریده می‌شدند- این اطلاعات سپس با کنش‌های متقابل قبلی ایمیل،‌ ارجاع متقابل داده شده و با اطلاعات جمع‌آوری شده در دیگر خدمات گوگل، و نیز منابع طرف ثالث، ترکیب می‌شدند.
گوگل سپس، براساس اطلاعات ذیل درباره کاربران جیمیل زندگی‌نامه مختصر ایجاد می‌کند:
- مفاهیم و موضوعات مطرح شده در ایمیل، و نیز پیوست‌های ایمیل؛
- متون تارنماهایی که کاربران بازدید کرده‌اند؛
- اطلاعات جمعیت‌شناختی- از جمله درآمد، جنسیت، نژاد، وضعیت تأهل؛
- اطلاعات جغرافیایی؛
- اطلاعات روان‌شناختی- نوع شخصیت، ارزش‌‌ها، نگرش‌ها، علائق و علائق سبک زندگی؛
- کاوش‌هایی که کاربر قبلاً انجام داده است؛
- اطلاعات درباره مدارکی که یک کاربر بازدید کرده و یا توسط کاربر ویرایش شده است؛
- جست‌وجوهای اینترنتی و
- خریدهای قبلی.
حتی اگر یک نفر خودش از جیمیل استفاده نمی‌کند اما صرفاً با یک کاربر جیمیل تماس بگیرد، این شخص در معرض این جمع‌آوری انبوه و تحلیل داده‌های شخصی قرار می‌گیرد. 
گوگل اکنون تا آنجا پیش رفته که با فریبکاری استدلال می‌کند «آدم‌هایی که برای ارتباطات از خدمات اینترنت استفاده می‌کنند، «نباید انتظار زندگی خصوصی داشته باشند» و از این رو همه کسانی که با جیمیل نامه‌های خود را ارسال می‌کنند، به گوگل «رضایت ضمنی» رهگیری و تحلیل تبادل ایمیلی خودشان را داده‌اند.»
پانوشت‌ها:
1- Soylent Green
2- Charlton Heston
3- Edward G. Robinson
4- Soylent Corporation
5- سیلیکون ولی (Cilicon Valley)، دره‌ای در جنوب سان فرانسیسکو است که کانون فعالیت‌های صدها شرکت و مؤسسه معتبر جهانی در حوزه فناوری نوین، از جمله گوگل، اپل، فیسبوک و... می‌باشد.
6- Google Street View
7- Gmail
8- Intel