به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 1,499
بازدید دیروز: 2,079
بازدید هفته: 21,313
بازدید ماه: 112,176
بازدید کل: 23,773,977
افراد آنلاین: 6
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
پنج‌شنبه ، ۲۷ اردیبهشت ۱٤۰۳
Thursday , 16 May 2024
الخميس ، ۸ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۳۵۱ - بیانیه‌ وزارت امور خارجه / امیرعبداللهیان : برگزاری دور چهارم مذاکرات با عراق درباره پرونده شهید سلیمانی ۱۴۰۱/۱۰/۱۲

وزارت امور خارجه در بیانیه‌ای تاکید کرد:
«مسئولیت قطعی بین‌المللی» رژیم آمریکا در ترور شهید سلیمانی
۱۴۰۱/۱۰/۱۲
وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در سومین سالگرد ترور قهرمان بین‌المللی مبارزه با تروریسم، سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی در بیانیه‌ای افزود: سردار شهید سلیمانی در چارچوب سیاست‌های راهبردی جمهوری اسلامی ایران برای استقرار صلح و ثبات منطقه‌ای و بین‌المللی، در بهترین تراز، ایفای نقش نمود و اقدامات مؤثری در مقابله با تروریسم بین‌المللی و گروه‌های تروریستی در منطقه انجام داد، از همین رو این شهید جاودان لقب پرافتخار جان فدا، قهرمان بین‌المللی مقابله با تروریسم و سردار صلح را به خود اختصاص داد. در این بیانیه آمده است: دولت آمریکا با ادعاهای دروغین از جمله ادعای مقابله با تروریسم، در اقدامی جنایتکارانه که ناقض قواعد و اصول حقوق بین‌الملل است، مبادرت به طراحی و انجام حمله تروریستی علیه سردار شهید سلیمانی به عنوان یکی از بلندپایه‌ترین مقامات جمهوری اسلامی ایران آن هم در خاک کشور میزبان عراق و در حین مأموریتی رسمی نمود.
وزارت خارجه در بیانیه خود با اشاره به اینکه بی‌تردید اقدام جنایتکارانه آمریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی، مصداق «اقدام تروریستی» است که به نحوی سازمان‌یافته توسط این کشور طراحی و عملیاتی شده است افزود: رژیم آمریکا، بر مبنای موازین حقوقی و بین‌المللی در قبال این جنایت «مسئولیت قطعی بین‌المللی» داشته و در همین چارچوب، کلیه عاملان، آمران، مباشران و مسببان این جنایت تروریستی دارای مسئولیت بوده و بر همین اساس وزارت امور خارجه با همکاری سایر دستگاه‌ها و قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران از همان ابتدا و بر اساس اصل حقوقی «مقابله با بی‌کیفرمانی جنایتکاران»، مجموعه اقدامات خود برای پاسخگو نمودن آنها در پیشگاه عدالت را دنبال کرده است.
این بیانیه در ادامه تصریح کرده است: در همین راستا، کمیته ویژه پیگیری حقوقی و بین‌المللی پرونده ترور و شهادت سردار سلیمانی و همراهانش، توسط وزارت امور خارجه با همکاری سایر دستگاه‌های ذی‌ربط، ابعاد حقوقی این پرونده را بررسی و پیگیری کرده و اقدامات متعددی را با هدف دنبال نمودن موضوع در تمامی سطوح داخلی، دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی به منظور احراز مسئولیت بین‌المللی دولت آمریکا انجام و تا نیل به نتیجه نهایی در این مسیر با جدیت تمام پیش خواهد رفت.
وزارت امور خارجه با تاکید بر اینکه در پیگیری اقدام تروریستی آمریکا، فعالیت کمیته مشترک قضائی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق نیز ادامه دارد افزوده است: جمهوری اسلامی ایران در راستای سیاست‌های اصولی خود برای مبارزه با تروریسم و افراطی‌گری، همچنان در مسیر استقرار صلح و ثبات در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی تلاش خواهد کرد، لذا شهادت سردار قاسم سلیمانی، اگرچه ثلمه‌ای بزرگ برای ایران و ایرانیان است، اما هیچ خللی در مسیر اهداف متعالی جمهوری اسلامی ایران وارد نمی‌کند.


امیرعبداللهیان :

برگزاری دور چهارم مذاکرات با عراق درباره پرونده شهید سلیمانی  
  ۱۴۰۱/۱۰/۱۲

وزیر پیشنهادی وزارت امور خارجه کیست؟/امیرعبداللهیان را بیشتر بشناسیم -  خبرآنلاین

وزیر امور خارجه گفت: دور چهارم مذاکرات برای پیگیری پرونده ترور شهید سلیمانی و همراهانش هفته آینده به میزبانی جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در مراسم گرامیداشت سالگرد شهید سلیمانی که ظهر دیروز (دوشنبه) در محل وزارت امور خارجه برگزار شد با اشاره به وظیفه ذاتی و مهم دستگاه دیپلماسی برای پیگیری حقوقی و بین‌المللی پرونده ترور آمریکایی و ناجوانمردانه سردار سلیمانی و ابومهدی مهندس تصریح کرد: در دولت جدید و در بدو شروع به کار، یکی از دیپلمات‌های مسلط بر امور حقوقی و بین‌المللی را به عنوان مسئول پیگیری پرونده ترور سردار در عرصه‌های حقوقی و بین‌المللی منصوب کردیم و کمیته ویژه‌ای در وزارت امور خارجه با همکاری نزدیک با قوه قضائیه و بخش حقوقی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی قدس و سایر جهات ذی‌ربط در داخل کشور تشکیل شد.
امیرعبداللهیان گفت: در ۴ ماه گذشته نیز آقای کدخدایی قبول زحمت کردند و به عنوان یک مسئولیت دلی و با انگیزه معنوی به عنوان مسئول پیگیری پرونده حقوقی و بین‌المللی سردار سلیمانی در وزارت امور خارجه در کنار سایر مسئولیت‌هایی که دارند مستقر هستند و اقدامات مؤثری را توانستند رقم بزنند.
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: در مسیر دیپلماتیک توانستیم اقدامات را سرعت ببخشیم.
وی افزود: از طریق سفارت سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا بخشی از اقدامات حقوقی را به طرف آمریکایی اعلام کردیم و اعلام کردیم برای به عدالت سپردن همه عاملان و آمران این ترور آمریکایی، دستگاه دیپلماسی لحظه‌ای از انجام وظایف خود کوتاهی نخواهد کرد و تا به دست عدالت سپردن این جانیان و تروریست‌های آمریکایی مسئول در ترور سردار سلیمانی عزیز پیگیری‌ها را تداوم خواهیم داد.
امیرعبداللهیان تصریح کرد: تاکنون با طرف عراقی سه دور مذاکرات برگزار کردیم که دور چهارم مذاکرات برای پیگیری پرونده ترور شهید سلیمانی و همراهانش هفته آینده به میزبانی جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: همه مستندات لازم برای ارائه در تسریع پیگیری قضائی و بین‌المللی ارائه شده است و در این دوره از نشست، نهایی خواهد شد. آخرین مستندات نیز مستنداتی است که مربوط به پذیرش دولت عراق و اعلان رسمی دولت عراق مبنی بر اینکه سردار سلیمانی در روز ترور و حادثه، میهمان رسمی دولت جمهوری عراق بوده است. وی افزود: با اینکه نخست‌وزیر وقت بارها از همان ساعات اولیه ترور سردار بر این موضوع صحه گذاشتند، اما در مسیر تبادل اسناد رسمی و یادداشت‌های رسمی برای استفاده از این مستند در جامعه حقوقی و جهانی نیازمند مستند‌سازی دقیق و مشترک با طرف عراقی بودیم.
وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به ابعاد شخصیتی مختلف سردار سلیمانی گفت: علاوه‌بر تخصص‌های نظامی شهید سلیمانی، ایشان از نظر کار تخصصی ما در دستگاه دیپلماسی چه ویژگی‌هایی داشت؟ در جریان مذاکرات سه جانبه ایران، عراق آمریکا که به درخواست طرف عراقی در سال ۱۳۸۶ انجام شد، ایشان به عنوان مسئول وقت پرونده برای یک ساعت مذاکره، بیش از ۴۰ ساعت وقت گذاشتند. برای اینکه وقتی تیم در مذاکرات حاضر می‌شود، همه جزئیات را آنالیز و تحلیل کنند که در میز مذاکره هیچ سؤالی بدون پاسخ باقی نماند.
وی افزود: طرف آمریکایی در اثنای مذاکرات بارها می‌گفت باید درخصوص مسائل با کاخ سفید صحبت کنید اما عقبه مذاکراتی ما با این رویکرد مذاکراتی که ایشان با هدایت تیم داشتند، قوی بود.
امیرعبداللهیان گفت: سردار سلیمانی یک باقیات صالحات و یک اثر ویژه از خودش در منطقه به جای گذاشت و آن ایجاد ترتیبات سیاسی جدید در بخش مهمی از منطقه است که ما آن را محور مقاومت نام گذاشتیم.