به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 1,101
بازدید دیروز: 2,079
بازدید هفته: 20,915
بازدید ماه: 111,778
بازدید کل: 23,773,579
افراد آنلاین: 4
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
پنج‌شنبه ، ۲۷ اردیبهشت ۱٤۰۳
Thursday , 16 May 2024
الخميس ، ۸ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۳۶۴ - شیخ زکزاکی: پیمودن راه شهید سلیمانی بر هر مسلمان و آزادی‌خواهی واجب است ۱۴۰۱/۱۰/۱۳

شیخ زکزاکی:

پیمودن راه شهید سلیمانی بر هر مسلمان و آزادی‌خواهی واجب است

  ۱۴۰۱/۱۰/۱۳

شیخ زکزاکی: پیمودن راه شهید سلیمانی بر هر مسلمان و آزادی‌خواهی واجب است -  مشرق نیوز

رهبر جنبش اسلامی نیجریه ضمن تأکید بر اینکه جوانان محور مقاومت باید مقابل کشورهای مستکبر بایستند، از مسلمانان خواست که مکتب شهید سلیمانی را زنده نگاه دارند.
شیخ «ابراهیم زکزاکی» رهبر جنبش اسلامی نیجریه در سومین سالروز شهادت شهید سپهبد قاسم سلیمانی، خواستار استمرار راه این شهید بزرگ شد.
شیخ ابراهیم زکزاکی تأکید کرد که «بر هر مسلمان و آزادی‌خواهی واجب است که راه او را بپیماید و مکتبش را زنده نگاه دارد».
شیخ زکزاکی به جوانان محور مقاومت توصیه کرد و گفت: «جوانان مقاومت باید علیه کشورهای مستکبر باشند زیرا این تنها راه برای نجات مردم و به دست آوردن آزادی است.»
به گزارش فارس، رهبر جنبش اسلامی نیجریه سال گذشته نیز در پیامی سالگرد شهادت فرمانده شهید نیروی قدس سپاه را تسلیت گفته بود.
در پیام سال گذشته آمده بود: «سلام علیکم و رحمت‌الله. انا لله و انا الیه راجعون. یاد سردار قاسم سلیمانی را گرامی می‌دارم، خداوند او را رحمت کند. من نیز علیه تروریسم مبارزه می‌کنم. آنها با قتل قاسم سلیمانی‌ها، واقعیت خودشان را نشان دادند، چون کسی را کشتند که همه عمرش تلاش کرد تا تمام آثار تروریسم در کشورهایی مثل عراق و سوریه از بین برود».
وی شهید سلیمانی را «یک استراتژیست که همه نقشه‌های دشمنان» به خصوص در سوریه و عراق را نقش بر آب کرد، توصیف کرده بود و در عین حال گفته بود: «نهایتا او در انتهای روز و توسط کسانی که حقیقت تروریست بودن خودشان را اثبات کردند، به شهادت رسید. آن کسانی که وی را به شهادت رساندند، تروریست حقیقی هستند، نه فقط پشتیبان تروریسم، بلکه خودشان اقدام‌کننده به ترور هستند. آنها عملا خودشان را نفی کردند.
نخست‌وزیر عراق: هدف قرار دادن فرماندهان نصر در همه قوانین محکوم است
«محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق، بامداد سه‌شنبه، در سالروز شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس نایب‌رئیس‌شهید سازمان الحشدالشعبی عراق پیامی در حساب کاربری خود در شبکه توئیتر منتشر کرد.
نخست‌وزیر عراق نوشت: «یادآور شدن فرماندهان نصر و قهرمانی‌های آن در تقابل با ستمکارترین گروه تروریستی افراطی که تاریخ معاصر ما به خود دیده، وظیفه است».
محمد شیاع السودانی اضافه کرد: «هدف قرار دادن آنها (فرماندهان نصر) در تمام پروتکل‌ها و قوانین بین‌المللی اقدامی محکوم است. ازاین‌رو دولت ما در تلاش خواهد بود تا حاکمیت را تثبیت کند و برای عراقی مستقل در سیاست‌های خود که قادر به محافظت از فرزندانش است، اقدام نماید».
سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس نایب‌رئیس‌شهید سازمان الحشدالشعبی عراق در بامداد سیزدهم دی ماه ۱۳۹۸ به دستور «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا در اقدامی جنایتکارانه در حمله پهپادی به شهادت رسیدند.
دو روز پس از شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس، پارلمان عراق لایحه اخراج نظامیان آمریکایی از این کشور را تصویب و دولت این کشور را ملزم کرد که به حضور تمام نیروهای بیگانه به رهبری آمریکا در خاک عراق پایان دهد؛ اما اجرای این مصوبه در دولت پیشین عراق به طور کامل عملی نشد.
سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس به دلیل نقش کلیدی در مبارزه با گروه‌های تروریستی-تکفیری داعش به‌ویژه در عراق و سوریه، در سراسر خاورمیانه مورد احترام هستند.
دلیل هراس محور شرارت از حاج قاسم از زبان وزیر خارجه یمن
«هشام شرف» وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن، شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را نماد مقاومت دانست که نقش بالفعل و اخلاقی زیادی در تشویق و ترغیب نیروهای مقاومت و پایداری در همه کشورها از جمله یمن داشت.
وی در گفت‌وگو با فارس، تصریح کرد که حاج قاسم با قهرمانی‌های خود در جبهه‌های مختلف جنگ با نیروهای محور شرارت و شیطانی ایدئولوژی مقاومت و پایداری را ترویج داد.
وزیر امور خارجه دولت نجات ملی یمن با اشاره به نقش سردار سلیمانی در پایداری مردم یمن و نیروهای یمنی در مقابل دشمن غربی-صهیونیستی و عربی، تصریح کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی نماد و سمبل مبارزه و مقاومت بود که همه نیروهای مقاومت را به این امر تشویق می‌کرد و هر رزمنده‌ای را در برابر حضور بیگانگان در یمن و دیگران هدایت می‌کرد. افکار و تلاش‌های او برای مقاومت تاثیر زیادی بر برنامه‌ها و تلاش‌های مقاومت گذاشت و در جهت تقویت دکترین رد هرگونه حضور خارجی یا نیروهای پیرو نیروهای خارجی و صهیونیسم بود.
وی درخصوص دلیل اینکه شهید سلیمانی که فرمانده محور مقاومت محسوب می‌شود به منبع هراس محور شرارت در جهان و امپریالیسم وحشی شد، تصریح کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی همزمان هم منبع هراس و وحشت محور شرارت در جهان بود و هم منبع الهام همه انسانهای وطن‌پرست در جهان. زیرا او یک رهبر کارکشته با مشخصات بین‌المللی و سطح بالا بود که او را به فراتر از یک شخصیت بومی تبدیل می‌کرد. او صاحب‌اندیشه و ایدئولوژی مقاومت و توانایی‌های رزمی فراتر از مکان و تحولات بود و توانسته بود خود را در میدان ثابت کند امری که تحسین و تایید همه کسانی که در محور مقاومت بودند را بر می‌انگیخت.
شرف افزود که این شهید منبع الهام همه رزمندگان مقاومت بود و دارای توانمندی‌های شگفت‌انگیز بود و با دکترین رزمی به شکست توطئه جهانی صهیونیست‌ها که همواره برای ایران و محرو مقاومت شرارت آورده‌اند، کمک کرد.
مراسم سالگرد شهادت فرماندهان پیروزی در فرودگاه بغداد
فرودگاه بغداد، شب سه شنبه، شاهد برگزاری مراسم بزرگداشت سالروز شهادت شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس بود.
رسانه‌های عراقی با انتشاری تصاویری از حضور پرشور هزاران عراقی در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد برای بزرگداشت سومین سالگرد شهادت شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس خبر دادند.
بر اساس این گزارش، فرودگاه بغداد، از روز دوشنبه شاهد حضور صدها نفر از نیروهای سازمان الحشد‌الشعبی برای برگزاری مراسم بزرگداشت سومین سالگرد شهادت فرماندهان پیروزی بر داعش (قادة النصر) بود.
نیروهای الحشد‌الشعبی چادرهای خود را در نزدیکی سردیس حاج قاسم و ابومهدی المهندس که به طور مشخص محل شهادت این دو فرمانده بزرگ و همرزمانشان است برپا کردند.
این مراسم شاهد استقرار گسترده امنیتی نیروهای الحشد‌الشعبی برای تامین امنیت شمار زیادی از شرکت‌کنندگان در مراسم مذکور بود و تمامی افراد حاضر در این مراسم، از ایست‌های بازرسی نزدیک فرودگاه عبور کرده بودند.
دیروز (سه‌شنبه، ۳ ژانویه) استانهای بغداد، واسط، الدیوانیه، المثنی، ذی‌قار، بابل، دیالی، بصره، کربلای معلی به مناسبت سالروز شهادت فرماندهان پیروزی تعطیل بودند و در این استانها تنها برخی ادارات فعالیت خود را ادامه دادند.
«شب خیانت آمریکایی»؛ موج عراقی‌ها در فضای مجازی
گفتنی است شب سه شنبه که سومین سالگرد شهادت سرداران مقاومت «حاج قاسم سلیمانی» و «حاج ابومهدی المهندس» به دست تروریست‌های آمریکایی بود، کاربران عراقی فضای مجازی و طرفداران محور مقاومت با ترندکردن توئیت‌هایی این جنایت را خیانت آمریکایی توصیف کردند.
آنها، هشتگ‌‌ «#لیلهًْ_الغدر_الامریکی/ شب خیانت آمریکایی» را ترند کرده و در توئیت‌هایی نوشتند: «برای سال‌ها و ساعت‌ها آمدند و زخم‌های وطن را التیام بخشیدند... انتقام‌شان نزدیک است، نزدیک.»
فضای مجازی عراق پر از تصاویر دست‌نوشته‌ها و وصیت‌های حاج قاسم و ابومهدی بود. کاربران دیگری ضمن انتشار تصاویر دو سردار شهید، نوشتند: «آن‌ها جسم‌هایی بودند که جز با مرگی چنین، زنده نمی‌ماندند. جسم آنها را با گلوله‌ها بافته‌ بودند.»
برخی کاربران دیگر نیز ضمن بازنشر سخنان آیت‌الله «سید علی سیستانی» مرجع گرانقدر تشیع در عراق و در روز جمعه سوم ژانویه سال ۲۰۲۰ به همین مناسبت، این جمله ایشان را که «خدایا ما از پراکندگی هوای نفس و فراوانی دشمنان و کم شماری خود به سوی تو شکایت آورده‌ایم» را بازنشر دادند.
صبح دیروز سه شنبه نیز این کاربران، با ترندکردن هشتگ «#فجر_العروج/ سپیده‌دمِ عروج» سالگرد سوم آسمانی شدن این دو سردار بزرگ را با انتشار تصاویر و دلنوشته‌هایی، گرامی داشتند. آنها با بازنشر تصاویری از مراسم تشییع پیکرهای مطهر شهدای پیروزی، نوشتند: «کسی که پیکرش در اطراف پنج تن از معصومین و در محضر مراجع بزرگ طواف می‌‌کند، بدان که در تشییعش امام مهدی(عج) حاضر است...»
کاربران طرفدار محور مقاومت پیش از این و جمعه (۳۰دسامبر) با ترند کردن هشتگ «اقتحام وکر الشیطان (یورش به لانه شیطان)»، در آستانه سومین سالگرد شهادت سرداران مقاومت در عراق اعتراض خود درباره حضور اشغالگرانه نیروهای آمریکایی در این کشور را اعلام و تداوم آن محکوم کرده بودند.
هفته گذشته نیز کاربران عراقی شبکه‌های اجتماعی هشتگ‌های دیگری نظیر «#جریمة_القائم/ جنایت قائم» و «#طرد_الاحتلال_ثار_القادهًْ/ بیرون کردن اشغالگران، بهای خون فرماندهان است» را ترند کرده بودند.