به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 2,290
بازدید دیروز: 6,132
بازدید هفته: 2,290
بازدید ماه: 93,153
بازدید کل: 23,754,958
افراد آنلاین: 37
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
شنبه ، ۲۲ اردیبهشت ۱٤۰۳
Saturday , 11 May 2024
السبت ، ۳ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۲۷۱ - شهادت ۵ مامور مرزبانی در حمله گروهک جیش الظلم به پاسگاه مرزی سراوان۱۴۰۲/۰۲/۳۱

تشییع پیکر مطهر 3 تن از شهدای مرزبانی سراوان در مشهد 

۱۴۰۲/۰۳/۰۲

آخرین خبر | برنامه تشییع پیکر ۳ شهید مرزبانی در شهرهای خراسان رضوی

آئین تشییع 3 شهید مدافع امنیت در مشهد/ مردم دیار رضوی عزتمندانه جوانان خود  را بدرقه کردند+ عکس و فیلم | خبرگزاری فارس

به گزارش ایرنا، پیکر پاک شهیدان حیدری دژ، جمال زاده و سیفی نژاد از میدان شهدا با حضور پر شور مردم قدرشناس مشهد تا حرم مطهر رضوی تشییع شد.
فرمانده مرزبانی خراسان رضوی در این مراسم گفت: این شهدا که جوانان دهه هشتاد هستند، هیچ‌گاه انقلاب، دفاع مقدس و حتی فتنه‌های گذشته مثل فتنه ۸۸ را درک نکرده بودند اما به واسطه تربیت در خانواده‌های متدین و انقلابی در قامت مرزبان در طول هفت هزار و ۸۰۰ کیلومتر مشغول حراست از مرزهای ایران اسلامی و ناموس و امنیت این کشور شدند.
سردار مجید شجاع افزود: ذکاوت این است که انسان مرگ اختیاری و شهادت را برگزیند که دیدیم این مرزبانان غیور شهادت را انتخاب کردند.
شجاع بیان داشت: شهدای امروز ما که به جهت جلوگیری از ورود ‌اشرار به خاک کشور جانانه از آب و خاک و امنیت کشور دفاع کردند، همه دهه هشتادی بودند. به لطف این رشادتها ‌اشرار فقط در نهایت توانسته‌اند تا مرزهای ما برسند و البته با سد مدافعان امنیت در مرزبانی مواجه شده‌اند.
وی با بیان اینکه اگر این کشور در اوج افتخار ایستاده است به برکت خون شهداست، گفت: حتما انتقام خون شهدای مرزبان را از عوامل جنایت تروریستی سراوان خواهیم گرفت و امیدوارم به زودی نتایج این اقدام را به خانواده شهدا و مردم شریف استان اطلاع دهیم.
گفتنی است، حمله تروریستی ناجوانمردانه ‌اشرار و معاندان در بامداد یکشنبه و تلاش آنها برای ورود به کشور با مقاومت مرزبانان دلیر و غیرتمند برجک مرزبانی «مزه سر» هنگ مرزی سراوان روبه‌رو شد که در این درگیری متاسفانه پنج نفر از مرزبانان کشور عزیز ایران اسلامی‌مان به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

شهادت ۵ مامور مرزبانی

در حمله گروهک جیش الظلم به پاسگاه مرزی سراوان

۱۴۰۲/۰۲/۳۱

سلام نو - ویدئویی تلخ از لحظه اعلام شهادت شهدای مرزبانی به یک خانواده /  فیلم - صاحب‌خبر

5 تن از ماموران مرزبانی سراوان در شب ولادت حضرت معصومه (س) در درگیری با یک گروهک معاند کوردل یه شهادت رسیدند.

 شمس آبادی، دادستان مرکز استان سیستان و بلوچستان گفت: ۵ نیروی مرزبان در حمله گروهک جیش الظلم به پاسگاه مرزی شهرستان سراوان به شهادت رسیدند.

وی در گفت‌وگو با میزان اظهار کرد: شب گذشته در پی حمله گروهک جیش الظلم به پاسگاه مرزی مک سوخته شهرستان سراوان ۵ نفر از نیرو‌های هنگ مرزی این شهرستان شهید و تعدادی نیز مجروح شدند.

دادستان مرکز استان سیستان و بلوچستان افزود: دستورات قضایی لازم جهت دستگیری عوامل این حادثه صادر شده است.

مقاومت مرزبانان دلیر مانع ورود اشرار به کشور شد

جانشین فرماندهی انتظامی کشور به همراه فرمانده مرزبانی فراجا برای بررسی موضوع شهادت مرزبانان در سراوان از ساعاتی پیش در منطقه درگیری حضور پیدا کردند.

مرکز اطلاع رسانی و ارتباطات فراجا طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در پی حمله تروریستی ناجوانمردانه اشرار و معاندان، شب گذشته تلاش تروریست‌های معاند برای ورود به کشور از مرز پاکستان با مقاومت مرزبانان دلیر برجک مرزبانی مَزه سر هنگ مرزی سراوان روبه رو شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از مرکز اطلاع رسانی و ارتباطات فراجا؛ در پی حمله تروریستی ناجوانمردانه اشرار و معاندان در شب گذشته و تلاش برای ورود به کشور با مقاومت مرزبانان دلیر برجک مرزبانی «مزه سر» هنگ مرزی سراوان روبه رو شدند که در این درگیری متأسفانه پنج نفر از مرزبانان دلیر، به درجه شهادت نائل و تروریست‌ها با تحمل تلفات از صحنه درگیری متواری شدند. این اقدام ناجوانمردانه حتماً بی پاسخ نخواهد ماند".

جانشین فرماندهی انتظامی کشور به همراه فرمانده مرزبانی فراجا برای بررسی موضوع از ساعاتی پیش در منطقه درگیری حضور پیدا کردند.

گفته می‌شود حال ۲ نفر از مرزبانان دیگر وخیم است.

تعداد شهدای سراوان به ۶ نفر رسید

مرکز اطلاع‌رسانی فراجا اعلا کرد: تعداد شهدای حادثه برجک «مزه‌سر» هنگ مرزی سراوان به ۶ نفر افزایش یافت.

گروهبان‌یکم شهید «حسین بادامکی»، گروهبان‌یکم شهید «علی غنی باتدبیر»، گروهبان‌یکم شهید «رضا برجی»، سرباز وظیفه شهید «محمد جمال‌زاده»، سرباز وظیفه شهید «یونس سیفی‌نژاد»، سرباز وظیفه شهید «ناصر حیدری» شهدای این حادثه هستند.

یک مرزبان در عملیات احیا به زندگی بازگشت

گروهبان یکم "رضا برجی" که اعلام شده بود در حادثه تروریستی برجک "مزه سر" هنگ مرزی سراوان به شهادت رسیده، طی عملیات احیاء مجددا به لطف خدا به زندگی بازگشت.


تعداد شهدای پلیس از ابتدای سال به 15 نفر رسید
به گزارش خبرگزاری فارس، از ابتدای سال تا به امروز 15 مأمور پلیس شهید شده‌اند. علاوه‌بر پنج شهید دیروز مرزبانی، سرگرد «قربانعلی پیری» از مرزبانان هنگ مرزی زابل در تاریخ بیست و چهارم اردیبهشت ماه در درگیری مسلحانه با قاچاقچیان موادمخدر، سرگرد «یاسر عبدلی» 24 اردیبهشت در مبارزه با ‌اشرار مسلح در خاش برای نجات دو خانم گروگان گرفته شده، شهید «محمدرضا اسداللهی» فرمانده پاسگاه انتظامی چارک بندرلنگه، در تاریخ 21 اردیبهشت ماه حین مقابله با قاچاقچیان مواد مخدر، شهید «مهدی‌هادی» در تاریخ 19 اردیبهشت در عملیات مبارزه با قاچاقچیان مشروبات الکلی در زنجان، شهید «مسعود پرکاس»، رئیس‌پلیس مبارزه با موادمخدر دریابانی هرمزگان 18 اردیبهشت در عملیات مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر در آب‌های خلیج‌فارس، شهید «سعید ربیعی» از کارکنان کلانتری 13 اهواز 16 اردیبهشت در عملیات دستگیری قاتل فراری، شهید «مهدی یزدی» در تاریخ 14 اردیبهشت در عملیات مبارزه با شرور در اصفهان، شهید «علیرضا شهرکی»، رئیس‌پلیس آگاهی سراوان در تاریخ 10 اردیبهشت حین تردد با همسرش در خودروی شخصی با اصابت گلوله‌های ‌اشرار مسلح، شهید «سجاد قدمی» از کارکنان مرزبانی قروه، در عملیات پایش مرزی بر اثر حادثه در اول اردیبهشت ماه و شهید «سعید مریدی» در 22 فروردین ماه بر اثر اصابت گلوله قاچاقچیان موادمخدر در دهستان رودخانه‌بر شهرستان رودان به شهادت رسیدند. قصه ایثار و فداکاری و از جان‌گذشتگی مأموران پلیس حکایت عجیب و غریبی نیست؛ قصه پرتکرار ساعت‌ها و روزهایی است که می‌آیند و می‌روند؛ از نقطه صفر مرزی و کنار سیم خاردارها گرفته تا بالای برجک و وسط کویر و داخل شهرها و روستاها؛ در راه مبارزه و برخورد با سارقان و زورگیران و قاچاقچیان تا دفاع از ناموس و جان و مال مردم.

Image result for ‫گل لاله‬‎