به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 654
بازدید دیروز: 5,979
بازدید هفته: 14,301
بازدید ماه: 35,271
بازدید کل: 23,697,093
افراد آنلاین: 13
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
دوشنبه ، ۱۰ اردیبهشت ۱٤۰۳
Monday , 29 April 2024
الاثنين ، ۲۰ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۶۲ - آیت‌الله مکارم شیرازی: بزرگان ادیان و مذاهب و نهادهای بین‌المللی اهانت به قرآن را محکوم کنند ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
آیت‌الله مکارم شیرازی:
بزرگان ادیان و مذاهب و نهادهای بین‌المللی اهانت به قرآن را محکوم کنند 
    ۱۴۰۲/۰۴/۱۱

زندگی نامه آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید کشور

استاد برجسته درس خارج حوزه در پیامی ضمن محکومیت قرآن سوزی در کشور سوئد، از بزرگان همه ادیان و مذاهب و نهادهای بین‌المللی خواست این حرکت را محکوم کرده و برای جلوگیری از تکرار چنین اعمالی تلاش جدی کنند.

به گزارش رسا، در این پیام آمده است:
بسم الله الرحمن الرحیم
وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِّلْمُؤْمِنِينَ وَلَا يَزِيدُ الظَّالِمِينَ إِلَّا خَسَارًا
بار دیگر کردارِ زشتِ توهین به مقدسات مسلمانان با سوزاندن قرآن کریم در یکی از کشورهای اروپایی تکرار گردید و همچون گذشته با نام آزادی بیان و با مجوز رسمی دولتی که در قلمرو آن مسلمانان زندگی می‌کنند به وقوع پیوست. نتیجه چنین نمایش ننگینی، اطمینان به دوگانگی معیارهای کشورهای غربی در دفاع از آزادی و احترام به مقدسات همنوعان و دروغگویی آنان در رعایت حقوق مسلمانان است که چگونه حقوق نزدیک به دو میلیارد مسلمان توسط تعدادی ‌اندک و با حمایت دولتی کوچک پایمال می‌شود و مدعیان آن دم برنمی‌آورند؟
این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: مسلما با چنین کارهای سخیف و زشتی نه تنها آسیبی به ساحت مقدس قرآن کریم و دین نورانی اسلام وارد نمی‌شود، که بر ابراز ارادت مسلمانان به این کتاب آسمانی افزوده، اتحاد آنان را در مقابل دشمنان اسلام، پایدارتر و منسجم‌تر می‌سازد و قلوب انسان‌های پاک و پی‌جوی حقیقت را به آشنایی با اسلام متوجه می‌نماید. همین هراس، از رشد و گسترش اسلام در میان جوامع انسانی است که این بیچارگان را به چنین کارهایی واداشته است.
آیت‌الله مکارم شیرازی اعلام کرد: این‌جانب ضمن محکومیت این جنایت، از بزرگان همه ادیان و مذاهب و نهادهای بین‌المللی خواستارم تا این حرکت را محکوم کرده و برای جلوگیری از تکرار چنین اعمالی تلاش جدی نمایند و از مسئولین کشورهایی که فضای این‌گونه جسارت‌ها را مهیا می‌کنند، می‌خواهم با احترام به حقوق مسلمانان و همه ادیان و التزام به قوانین انسانی، عاملان این کردار زشت را مواخذه نمایند والا طولی نخواهد کشید که دود این اعمال در چشم خود آنها خواهد رفت و در آن هنگام دیگر فرصتی برای چاره‌جویی نخواهد بود.
تولیت‌های آستان‌های مقدس: اهانت به قرآن توهین به انسانیت و ارزش‌های الهی است

تولیت‌های آستان قدس رضوی علیه‌السلام، آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه‌السلام، آستان مقدس حضرت احمد بن موسی الکاظم علیه‌السلام، مسجد مقدس جمکران، سازمان اوقاف و امور خیریه و بعثه مقام معظم رهبری در سازمان حج و زیارت نیز با صدور بیانیه‌ای مشترک، اقدام اهانت‌آمیز هتک حرمت قرآن کریم و ‌ستیز سازمان یافته علیه ادیان الهی را محکوم کردند.
به گزارش فارس، در این بیانیه آمده است:
بسم الله الرحمن الرحیم
«هُوَ الَّذِی أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَی وَ دِینِ الْحَقِّ لِیظْهِرَهُ عَلَی الدِّینِ کلِّهِ وَلَوْ کرِهَ الْمُشْرِکونَ»
بار دیگر در قرقگاه شیطان و در سایه‌ شوم حمایت استکبار جهانی و در ادامه‌ستیز سازمان‌یافته و هدفمند با ادیان الهی، گناه نابخشودنی اهانت به ساحت مقدس‌ترین کتاب آسمانی با مجوز رسمی کشور سوئد تکرار شد. توهین به مقدسات دینی و اِعمال رفتارها و مقررات اهانت‌آمیز، در تمام ادیان الهی امری مذموم و غیرقابل تحمل است. ارزش‌های دینی که برخاسته از فطرت الهی و نجات‌بخش بشریت است، همیشه باید مصون از اهانت و دست‌اندازی باقی بماند و تعرض به قرآن کریم، جنایتی است که به موجب آن، به آزادی و حق تفکر و ایمان تجاوز می‌شود و این مسئله، طرف‌های مسئول در کشورهای شاهد این تعرضات را در وضعیت سختی قرار می‌دهد که کاملاً با تعهدات آنها دربرابر آزادی تفکر و ایمان در تعارض، و خارج از قوانین و لوایحی است که آزادی انسان را در ایمان تضمین می‌کند و به حقوق آن احترام می‌گذارد.
در ادامه بیانیه مذکور تأکید شده است: این عمل جنون‌آمیز و گستاخانه‌ که در نهایت سفاهت است، در حالی رخ داد که این روزها مسلمانان در حال انجام مناسک حج و بزرگداشت شعائر دینی و اسلامی هستند. مسلمانانی که گرداگرد کعبه طواف و نام خدا را بر زبان جاری می‌کنند، بیزاری و نفرت خود را از اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم ابراز می‌دارند. تولیت‌های آستان‌های مقدس و بقاع متبرک ایران اسلامی ضمن محکومیت اهانت به قرآن کریم در سوئد، همگام با جهان اسلام، هرگونه تعرض به کتاب مقدس مسلمانان جهان و نیز مجوز صدور چنین اقداماتی را تحمل نمی‌کند؛ چراکه توهین به قرآن کریم، توهین به همه ادیان الهی و توهین به انسانیت و همه ارزش‌های الهی‌ است و جامعه اسلامی از این توهین نخواهد گذشت. در پایان از تمام مسلمانان جهان، به ویژه دولت‌ها و ملت‌های مسلمان و آزادیخواه جهان، جوامع، گروه‌ها، نخبگان و شخصیت‌های اثرگذار مسلمان و غیرمسلمان در تمامی دنیا، خصوصاً در کشورهای غربی می‌خواهیم در مقابل اقدام خصمانه دولت سوئد عکس‌العمل نشان دهند تا چنین گستاخی‌های کفرآمیز، پاسخ سنگین امت اسلامی را در پی داشته باشد.