به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 622
بازدید دیروز: 5,979
بازدید هفته: 14,269
بازدید ماه: 35,239
بازدید کل: 23,697,061
افراد آنلاین: 16
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
دوشنبه ، ۱۰ اردیبهشت ۱٤۰۳
Monday , 29 April 2024
الاثنين ، ۲۰ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۶۴ - آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار با زاکانی: شهرداری در برابر مسائل فرهنگی و معنوی شهر نیز مسئول است ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار با زاکانی:
 شهرداری در برابر مسائل فرهنگی و معنوی شهر نیز مسئول است
۱۴۰۲/۰۴/۲۱

آیت الله مکارم: اصلاح معضلات فرهنگی شهر از جمله وظایف شهرداری ها است - ایرنا

استاد برجسته درس خارج حوزه در دیدار با شهردار تهران خاطرنشان کرد: شهرداری تنها در برابر جنبه‌های مادی و ظاهری شهر مسئول نیست بلکه مسائل فرهنگی و معنوی شهر نیز از جمله وظایف مهم شهرداری است.
این مرجع تقلید در دیدار با علیرضا زاکانی، شهردار تهران با تبریک عید غدیرخم، اصلاح معضلات فرهنگی شهر را از جمله وظایف مهم شهرداری برشمرد و اظهار داشت: شهرداری تنها در برابر جنبه‌های مادی و ظاهری شهر مسئول نیست بلکه مسائل فرهنگی و معنوی شهر نیز از جمله وظایف مهم شهرداری است و تا مسائل فرهنگی اصلاح نشود، مسائل ظاهری نیز اصلاح نخواهد شد.
به گزارش رسا، وی رسیدگی و تقویت مساجد را از جمله وظایف فرهنگی شهرداری دانست و گفت: مساجد در صدر اسلام کانون تصمیمات کلان و ستاد لشکر اسلام و مرکز عمران و آبادی بود، اما به تدریج از آن هسته مرکزی بودن فاصله گرفته و اکنون تنها مکانی برای ادای نماز جماعت است، لذا باید مسجد جایگاه گذشته خود را بازیافته و تبدیل به یک کانون فرهنگی قوی و الهام‌بخش گردد.
آیت‌الله مکارم شیرازی رسیدگی به محرومان و حل گرفتاری‌های آنان را مهم برشمرد و افزود: ما باید مدافع محرومان باشیم و در جهت حل مشکلات آنان بکوشیم و این هم نباید به صورت موضعی باشد.
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم تأکید کرد: شهر نباید به قسمت بالاشهر و پایین شهر و یا مرفه نشین و غیرمرفه نشین تقسیم شود و تمامی امکانات برای بالاشهر اختصاص داده شود و پایین شهر محروم باشد.
وی مشکل مسکن را از مشکلات جدی دانست و گفت: باید طرح‌های ملی مسکن که وعده داده شده، تسریع شود تا بخشی از مردم بتوانند از آنها استفاده کنند.
آیت‌الله مکارم شیرازی به مشکلات مستأجران و افزایش اجاره‌بها‌ اشاره کرد و افزود: متأسفانه مستأجرها در چنگال مالک‌های بی‌انصاف گرفتار شده‌اند که بدون اینکه هیچ‌گونه تغییر و تحولی در ملک ایجاد کرده باشند، رهن و اجاره‌های خود را مرتب افزایش می‌دهند که باید برای آن فکر اساسی کرد.
وی مشکلات شهرنشینی و افزایش روند مهاجرتی از روستاها به شهر را نیز یادآور شد و گفت: مهاجرت از روستا به شهر باید متوقف شود. زمینۀ ‌اشتغال جوانان در روستاها فراهم شود تا در روستا ماندگار شوند.
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم اعطای کمک‌های بلاعوض به محرومان و مستمندان را کافی ندانسته و بر ضرورت فعال‌‌سازی و ‌اشتغال آنان تأکید کردند.
آیت‌الله مکارم شیرازی در پایان این دیدار ضمن دعا برای خدمت‌گزاری بهتر و بیشتر مسئولان شهری به مردم، شهرداری تهران را دارای اختیارات گسترده خواند که می‌تواند با فعالیت بیشتر، در جهت حل مشکلات مردم اقدامات فراوانی انجام دهد.