به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 5,321
بازدید دیروز: 7,668
بازدید هفته: 12,989
بازدید ماه: 33,959
بازدید کل: 23,695,781
افراد آنلاین: 34
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
یکشنبه ، ۰۹ اردیبهشت ۱٤۰۳
Sunday , 28 April 2024
الأحد ، ۱۹ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۳۶ - آیت‌الله نوری همدانی: در ایام محرم و صفر از بیان خطبه‌ها و سخنان سيدالشهداء(ع) غفلت‌ نشود ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
آیت‌الله نوری همدانی:
در ایام محرم و صفر از بیان خطبه‌ها و سخنان سيدالشهداء(ع) غفلت‌ نشود
  ۱۴۰۲/۰۴/۲۷

انتقاد آیت الله نوری همدانی از وضعیت معیشت مردم و گرانی

این مرجع تقلید در دیدار عده‌ای از فضلا و مبلغین حوزه علمیه با بیان خاطره‌‌ای از ملاقات خود با مرحوم راشد، خاطرنشان کرد: حدود شصت سال قبل در آستانه محرم روزی در تهران با آقای راشد ملاقاتی داشتم ایشان می‌فرمودند: به حوزویان بگویید جوری درس بخوانند که پاسخگوی احتیاجات مردم در پنجاه سال بعد باشند، طلبه‌ای که درس نخوانده، نمی‌تواند پاسخگوی نیاز مردم باشد، به نظر من باید منبری یک فقیه باشد یا حداقل در این مسیر کار کرده باشد.
به گزارش رسا، وی با‌اشاره به فرارسیدن ايام محرم، گفت: این ایام بهترین زمان برای تبلیغ است هم از جهت زمانی و هم از جهت مستمعین که با مناسبت‌های دیگر متفاوت است.
آیت‌الله نوری همدانی ضمن ‌اشاره به تهدیدات موجود در فضای مجازی، بیان کرد: از مبلغان خواهش می‌کنم در فضای مجازی شبهات را شناسایی کنند و  با  یک تحقیقات جامع پاسخگوی نسل جوان و نوجوان باشند و این تهدید را به یک فرصت تبدیل کنند. امروز دشمنان در همه زمینه‌ها مشغول القاء شبهات است چه کسی باید جواب دهد؟! متأسفانه شبهات زود به جوان ما منتقل می‌شود و گاهی هم اثرگذار است. این وظیفه ماست برویم و جواب دهیم؛ امروز با شرایط موجود تبلیغ مهم‌ترین وظیفه علماست. متاسفانه شما می‌بینید عده‌ای بدون توجه، بعضی از فرق را مطرح می‌کنند که ساخته و پرداخته شده استکبار هستند که یکی از آنها بهائیت است؛ بهائیت یک فرقه ساخته شده است که از طرف استکبار تاسیس و ترویج شده است. بنده به خاطر دارم استاد بزرگوار ما آیت‌الله العظمی بروجردی (رحمت‌الله علیه) پرچم‌دار مبارزه با بهائیت شد و به ما تکلیف می‌فرمودند نسبت به این فرقه منحرف روشنگری کنیم و بنده خودم در همان زمان جلساتی علمی را در حوزه تشکیل دادم. من از افرادی که این مسائل را مطرح می‌کنند، می‌خواهم حتما دقت کنند تا حتی ناخواسته مطلبی مطرح نشود تا عده‌ای سوءاستفاده کنند.
استاد برجسته درس خارج حوزه ابراز کرد: نکته دیگر اینکه، عده‌ای هم به دنبال سکولار شدن مجالس هستند، باید دقت کرد که اهل بیت‌(ع) ظلم‌ستیز بودند و در مقابل انحراف و ظلم سکوت نمی‌کردند. امروز همه شاهد هستیم که دنیا استکبار چگونه به بشریت ظلم می‌کند و کشورهای اسلامی را به جان هم ‌انداخته، اینها باید شناسانده شود. امروز ارزش‌های این نظام و انقلاب که امام(ره)بنیانگذار آن بوده باید مطرح شود. وی اظهار کرد: طلاب عزیز هم باید قدر این فرصت را بدانند و با مردم مرتبط باشند تا مردم حس کنند که ما در کنار آنها هستیم. در ایام محرم و صفر از بیان خطبه‌ها و سخنان سيد الشهداء(ع) غفلت‌ نشود که بسیار اثرگذار است و در مجموع محتوای عزاداری و کیفیت انجام آن باید جوری باشد که هم حق مطلب در حد اعلای آن ادا شود و هم موجب وهن مذهب نباشد.