به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 32
بازدید دیروز: 2,474
بازدید هفته: 32
بازدید ماه: 115,538
بازدید کل: 23,777,337
افراد آنلاین: 3
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
جمعه ، ۲۸ اردیبهشت ۱٤۰۳
Saturday , 18 May 2024
السبت ، ۱۰ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۳۷۷ - مسعود بارزانی: سردار سلیمانی جوانمردانه به داد اقلیم کردستان رسید ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
مسعود بارزانی:
سردار سلیمانی جوانمردانه به داد اقلیم کردستان رسید 
   ۱۴۰۲/۰۵/۲۴

تسنیم - بارزانی در کتاب خود: حاج قاسم "مردانه" به ما در برابر داعش کمک کرد  - صاحب‌خبرمسعود بارزانی: سردار سلیمانی جوانمردانە بە داد اقلیم کردستان رسید - مشرق  نیوز

رئیس ‌حزب دموکرات کردستان عراق خاطرنشان کرد: زمانی که گروه تروریستی داعش برای اربیل و اقلیم کردستان خطرآفرین شد‌، حاج قاسم یک هواپیما پر از دوشکا، گلوله آرپی‌جی و فشنگ برای پیشمرگ‌های کرد ارسال کرد.
رسانه‌های کُرد در شمال عراق با ‌اشاره به خطرات احیای دوباره داعش در منطقه به بررسی بخش‌هایی از کتاب جدید مسعود بارزانی تحت عنوان «بارزانی و جنبش آزادیخواهی کُرد» پرداختند، کتابی که در بخشی از آن به روابط مسعود بارزانی رئیس ‌سابق اقلیم و رئیس ‌حزب دموکرات کردستان عراق با سردار حاج قاسم سلیمانی پرداخته شده است.
بارزانی در این کتاب گفته است: در روزهایی که داعش می‌خواست به اربیل حمله کند، قاسم سلیمانی با من تماس گرفت و در مورد اوضاع و تجهیزات و کمک‌هایی که ما می‌خواستیم سؤال کرد. من در پاسخ به ایشان‌گفتم، اوضاع خطرناک است، چون نیروهای پیشمرگ اسلحه، مهمات و تجهیزات لازم را برای مقابله با خودروهای‌ هامر و اتومبیل‌های ضد گلوله داعش ندارند، اگر مقدور است گلوله آرپی‌جی ضد‌تانک و گلوله‌های دوشکا هم برایمان بفرستید.
مسعود بارزانی همچنین نوشته است: پس از آن تماس تلفنی حاج قاسم سلیمانی جوانمردانه فردای همان روز یعنی روز ۸ آگوست ۲۰۱۴ یک هواپیما پر از فشنگ،  دوشکا و گلوله آرپی‌جی بهاربیل فرستاد. این همکاری و کمک ایران سبب شد حملات داعش خنثی شده و پیشمرگ‌ها مانع پیشروی بیشتر تروریست‌ها در محور گویر شوند.
به گفته بارزانی بعد از آن هم ‌خود سردار سلیمانی به همراه تعدادی نیرو، یک کاتیوشای ۱۰۷ میلیمتری و تعدادی خمپاره‌انداز به اقلیم‌ کردستان آمدند، در جریان این رخداد در محور مخمور دو نفر از نیروهای خمپاره‌انداز ایرانی به شهادت رسیدند.
به گزارش مهر، رئیس ‌حزب دموکرات کردستان عراق در کتاب خاطراتش تاکید کرده است: از همین‌جا به همه اعلام می‌کنم واقعاً کمک‌های ایران در آن زمان و در آن موقعیت کمک‌های شایان توجه و تأثیرگذاری بود.