به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 4,973
بازدید دیروز: 7,668
بازدید هفته: 12,641
بازدید ماه: 33,611
بازدید کل: 23,695,433
افراد آنلاین: 13
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
یکشنبه ، ۰۹ اردیبهشت ۱٤۰۳
Sunday , 28 April 2024
الأحد ، ۱۹ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۳۷ - آیت‌الله نوری همدانی با تقدیر از اقدامات دولت: نتیجه عملکرد و خدمات باید در سفره مردم مشخص شود ۱۴۰۲/۰۷/۱۲
آیت‌الله نوری همدانی با تقدیر از اقدامات دولت:
نتیجه عملکرد و خدمات باید در سفره مردم مشخص شود
۱۴۰۲/۰۷/۱۲
نتیجه عملکرد و خدمات دولت باید در سفره مردم مشخص شود - خبرگزاری حوزه
استاد برجسته درس خارج حوزه گفت: زمانی می‌توانیم ادعای موفقیت داشته باشیم که فقر ریشه‌کن شده باشد و مردم در رفاه قرار بگیرند.
آیت‌الله نوری همدانی در دیدار احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد و دارایی ضمن قدردانی از خدمات انجام شده‌ اظهار کرد: نتیجه عملکرد و خدمات دولت باید در سفره مردم مشخص شود.
به گزارش رسا، این مرجع تقلید درباره وضعیت بانکداری، خاطرنشان کرد که این موضوع باید در اولویت قرار گیرد و برای بالا رفتن ارزش پول ملی تلاش شود.
استاد برجسته درس خارج حوزه افزود: زمانی می‌توانیم ادعای موفقیت داشته باشیم که فقر ریشه‌کن شده باشد و مردم در رفاه قرار بگیرند.
آیت‌الله سبحانی: اجازه تجارت به بانک‌ها داده نشود؛ ثبات قیمت‌ها حفظ شود
آیت‌الله سبحانی نیز در دیدار وزیر امور اقتصادی و دارایی در توصیه‌هایی به وزیر اقتصاد اظهار کرد: تلاش کنید ثبات قیمت‌ها حفظ شود، چراکه این ثبات نشانه تسلط بر امور است.
وی با‌اشاره به اینکه بانک‌ها باید امانت‌دار مردم باشند، مطرح کردند: اجازه تجارت به بانک‌ها داده نشود، بلکه تجارت در اختیار مردم باشد و بانک‌ها امانت‌دار مردم باشند.
این مرجع تقلید حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: بسیاری از استفتائات ارسال شده به دفتر مراجع درخصوص اخذ وام از بانک‌ها و عدم توان بازپرداخت دیون است که بانک منزل و مغازه این افراد را تصاحب می‌کند و مشکلاتی را ایجاد می‌کند؛ تلاش کنید اسناد املاک برای وثیقه قرار نگیرند.

 

کنایه آیت‌الله نوری همدانی به گزارش‌های غلط اقتصادی

 ۱۴۰۲/۰۷/۱۰

کنایه آیت‌الله نوری همدانی به گزارش‌های غلط اقتصادی/ گزارش یک خیانت

آیت ا... نوری همدانی، از مراجع عظام تقلید اخیرا در بیاناتی راهبردی ضمن تأکید بر حمایت از ولایت فقیه، نظام و انقلاب اسلامی تأکید کرد: استاد عزیز و بزرگوار ما مرحوم علامه طباطبایی که بعد از عمری در کنار قرآن بودند، فرمود «دو گناه را در قرآن بالاترین گناه دیدم؛ یکی دوستی کفار و دیگری ربا را» امروز در کشور ما بعضی از بانک‌ها و مؤسسات با عناوین مختلف در حال دریافت ربا هستند و مردم را بیچاره کردند؛ هرچه هم می‌گویم توجه نمی کنند؛ مردم به ما نامه می‌نویسند و استفتائی به ما می رسد ما هم می‌گوییم حرام است؛ اما گوش شنوایی نیست؛ البته گزارش می‌دهند ما درست کردیم؛ ولی در عمل در حال انجام است و شاید هم علتش عدم نظارت باشد.

به گزارش رسا، وی با بیان این که قرآن با فقر و جهل و بی عدالتی به شدت مخالف است بیان داشت: انتظار این است که مسئولان کشور این موارد را رسیدگی کنند و نگذارند به این انقلاب و نظام آسیب برسد.[4]

*بیانات آیت ا... نوری همدانی در بانک مرکزی مخاطب مستقیم دارد و باید منتظر بود و دید که آقایان چه ترتیب اثری به فتاوای مراجع تقلید می دهند.

در مباحث رعایت شرع در فعالیت های بانکی؛ استدلالهای مختلفی وجود دارد و انتظار آنست که دولت محترم تکلیف این قضایا را یکبار برای همیشه روشن کند.

اگر دولت و بانک مرکزی حرف برخی مراجع را درست می دانند پس محکم و قاطع به آن عمل کنند و اگر استدلالهای دیگر را صحیح می دانند؛ پس دست به اقناع عمومی بزنند و با ارائه گزارش به مراجع محترم؛ ختم ماجرا را اعلام کنند.

بدترین کار در این زمینه، سکوت و سپردن امور به دست زمان است.

دقت شود که البته مقوله "فقر" شامل قضایای فوق الذکر نیست و دولت حتما باید برای کاستن از مشکلات اقتصادی مردم اهتمام داشته باشد.