به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 1,746
بازدید دیروز: 2,474
بازدید هفته: 1,746
بازدید ماه: 117,252
بازدید کل: 23,779,050
افراد آنلاین: 5
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
شنبه ، ۲۹ اردیبهشت ۱٤۰۳
Saturday , 18 May 2024
السبت ، ۱۰ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۹۶۴ - رئیسی در همایش تجلیل از دستاوردها و تکریم فعالان نظام بهداشت کشور: ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
رئیسی در همایش تجلیل از دستاوردها و تکریم فعالان نظام بهداشت کشور:
خون شهدای مظلوم فلسطین نظمی عادلانه
را جایگزین نظام ناعادلانه فعلی خواهد کرد
   ۱۴۰۲/۰۷/۲۸

گزارش تصویری | همایش تجلیل از دستاوردها و تکریم فعالان نظام بهداشت کشورمشرق نیوز - عکس/ حضور رئیسی در مراسم تجلیل از دستاوردها و تکریم فعالان نظام  بهداشت

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، در همایش تجلیل از دستاوردها و تکریم فعالان نظام بهداشت کشور در دولت مردمی ضمن گرامیداشت و ادای احترام به روح شهدای مظلوم غزه گفت: این روزها روزهای بسیار سختی برای امت اسلامی و مردم جهان است که شاهد جنایات هولناک مستکبران عالم و نظام سلطه علیه مردم مظلوم غزه هستند.
وی با بیان اینکه این جنایات نسبت به هر کسی نارواست اما نسبت به کودکان بسیار حزن‌آور، اندوهناک و خشم‌آور است، تصریح کرد: خشم و نفرتی که امروز در جهان بر همه ملت‌ها و با همه عقاید و باورها ایجاد شده ناشی از نظم ناعادلانه جهانی است که در آن به زنان و کودکان این‌گونه ظلم شده و جای ظالم و مظلوم عوض می‌شود. رئیس‌جمهور در ادامه وتوی قطعنامه توقف حملات و جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه را ظلمی مضاعف به فلسطینیان و بلکه به بشریت عنوان کرد و گفت: وقتی در مقابل ظلم به مردم مظلوم غزه که یا از خانه‌هایشان بیرون رانده شده و یا خانه‌های‌شان بر سرشان ویران شده است قطعنامه‌ای برای جلوگیری از این جنایات به شورای امنیت سازمان ملل می‌رود از ناحیه همان نظام سلطه و در رأس آنها آمریکا وتو می‌شود. ما در چنین جهانی در حال زندگی هستیم. رئیسی در ادامه فجایع در حال وقوع در غزه را نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت توسط آمریکا، رژیم صهیونیستی و حامیان آنها توصیف کرد و گفت: ما معتقدیم قطعا خون شهیدان مظلوم فلسطینی نظم کنونی جهان را به هم خواهد ریخت و نظام عادلانه‌ای را در جهان مستقر خواهد کرد. رئیس‌جمهور در ادامه با مهم خواندن نقش فعالان حوزه بهداشت و بیان اینکه پیشگیری بهتر از درمان است، گفت: یک اصل عقلانی و قابل دفاع وجود دارد و آن این است، باید پیشگیری کرد که نوبت به درمان نرسد. بهداشت کمک بسزایی به درمان و سلامت جسم، جان و روح و روان جامعه می‌کند.
رئیسی با اشاره به زحمات و جانفشانی‌های کادر بهداشت و سلامت به‌ویژه در دوران فراگیری بیماری کرونا، گفت: 370 هزار داوطلب بهداشت در کشور به عنوان یک وظیفه انسانی و اسلامی در حوزه بهداشت و پیشگیری تلاش می‌کنند. جذب 4 هزار نفر از بِهوَرزان در این دولت می‌تواند کمک خوبی برای حوزه بهداشت، درمان و سلامت کشور باشد. همچنین دو هزار طرح بهداشتی از چهار هزار طرح تعریف شده در حوزه بهداشت در این دو سال اخیر فعال شده است. رئیس‌جمهور سلامت خانواده‌محور را مهم برشمرد و تصریح کرد: پزشک خانواده مهم است و می‌تواند سهم درمان و بستری در سبد هزینه خانواده‌ها  را کاهش دهد؛ به طوری که هر کسی از اول به مرکز درمانی و بیمارستان مراجعه نکند. پزشک خانواده بهترین مشاور و امین برای هر خانواده است و می‌تواند نقش پیشگیری را داشته باشد.
دولت مردمی به حوزه فرهنگ همچون سایر حوزه‌ها نگاه تحولی داشته است
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، در پیامی به همایش کتابخانه‌های عمومی و کسب‌و‌کارهای کوچک اظهار داشت: امیدوارم برگزاری این همایش از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور که با همکاری نهاد علم و نهاد فرهنگ در قامتی بین‌المللی شکل گرفته است، بتواند نقطه عطفی در ارتقای جایگاه اجتماعی کتابخانه‌های عمومی باشد.
متن کامل پیام رئیس‌جمهور به شرح زیر است؛
بسم الله الرحمن الرحيم
کتابخانه‌های عمومی، به دلیل برخورداری از شبکه‌ گسترده و منسجم، پشتوانه غنی میراث گرانبار کتاب و کتاب‌خوانی در ایران اسلامی و مصداق بارز حضور فرهنگ در حوزه عمومی بوده و همچنین فرصتی برای ارائه خدمت و ارتقای سرمایه اجتماعی از طریق نقش‌آفرینی در همه بسترهای اجتماعی و فرهنگی و سیاسی و اقتصادی برای «همه مردم» است.
دولت مردمی از آغاز فعالیت، به حوزه فرهنگ، همچون سایر حوزه‌ها نگاه تحولی داشته است. اولویت نخست این نگاه تحولی، اهتمام به پویایی «نهضت کتابخوانی» و «توسعه خدمات بر پایه نیاز جامعه» است که وظیفه همه دستگاه‌های فرهنگی است.
تعریف نقش كتابخانه‌های عمومی در فضای كسب‌وكار، يكی از مواردی است كه به منظور كمك به تحقق سياست‌های كلان اقتصادی كشور اتخاذ شده و توانسته است با طراحی مناسب و انجام فعاليت‌های علمی و عملیاتی، خدمات ارزشمندی را به فعالان کسب‌و‌کار ارائه کند.
هر چند همواره اهمیت «فرهنگ و اخلاق کسب‌‌وکار» مورد توصیه تعالیم انسان‌ساز اسلام بوده است، اما در زمانه ما به دلیل شرایط خاص اقتصادی و هجمه‌های فراوان نظام سلطه، این مسئله اهمیت بیشتری دارد تا جایی که رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنان ابتدای سال خود فرمودند: «در سال 1402 هم مسئله‌ اصلی ما مسئله‌ اقتصاد است». لذا در فضای کنونی که بنا به ضرورت‌های اقتصادی و اجتماعی، کسب‌وکارهای کوچک حول محور ایده‌های نوین و گروه‌های جوان شکل می‌گیرند و جامعه به سوی کسب‌وکارهای کوچک پیش می‌رود، با مجموعه‌ای از نیازها روبه‌رو هستیم و پیشگامی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در این زمینه شایسته قدردانی است و می‌تواند نقش مهمی را در انتقال تجارب شغلی و حرفه‌ای برای جامعه و دوستداران پدیده‌های کارآفرینی ملی و بین‌المللی ایفا کند و زمینه‌ساز اشتغال جوانان و رونق اقتصادی در کشور باشد. امیدوارم برگزاری این همایش از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور که با همکاری نهاد علم و نهاد فرهنگ در قامتی بین‌المللی شکل گرفته است، بتواند نقطه عطفی در ارتقای جایگاه اجتماعی کتابخانه‌های عمومی باشد و ضمن تبیین مسیرهای پیش‌روی کتابخانه‌های عمومی در کمک به کسب‌وکارهای کوچک، به شکل‌گیری گفت‌وگوهای علمی بین‌المللی در این زمینه کمک کند. بی‌شک این اقدام هوشمندانه، نیازمند مشارکت گسترده پژوهشگران، اندیشمندان، مدیران و کتابداران است تا با ارائه نظرات و دیدگاه‌های کارشناسی خود، یاریگر اقتصاد ملی و کتابخانه‌های عمومی باشند. در پایان با قدردانی از همه دست­‌اندرکاران برگزاری این همایش و حضار گرامی، امیدوارم دستاوردها و برکات این همایش که در جوار بارگاه ملکوتی حضرت علی بن موسی‌الرضا‌(ع) در شهر مقدس مشهد برگزار می‏‌گردد، موجب رونق کسب‏وکارهای کوچک در اقصی نقاط کشور و به‌‏ویژه مناطق محروم با بهره‌مندی از امکانات و منابع انسانی و فضا و تجهیزات کتابخانه‌های عمومی گردد و در کنار این کوشش رفیع، حس همیاری‌های فرهنگی از طریق اقتصادی، از بستر کتابخانه عمومی به جوانان این مرز و بوم انتقال یابد.
مردمی شدن سلامت از اصلی‏ترین حلقه‌‏های تأمین سلامت جامعه اسلامی محسوب می‌شود
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، در پیامی به دومین همایش ملی خیرین سلامت کشور که در مشهد مقدس برگزار می‌شود با بیان اینکه جهت‌دهی به فرهنگ نیکوکاری و مدیریت و توزیع بهینه ظرفیت‌های خیرین بر اساس نیازهای کشور، در کنار تسهیل نقش‌آفرینی و مشارکت آنها در انجام امور، باید از سوی دستگاه‌های مسئول مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: بر این اساس، انتظار می‌‏رود مدیران نظام سلامت، نیازهای واقعی را اولویت‌بندی و منابع حاصل از مشارکت خیرین را در چارچوب این اولویت‌ها سازماندهی کنند. متن این پیام که توسط سید احمد عبودتیان دستیار رئیس‌جمهور در امر مردمی‌‌سازی دولت قرائت شد، به شرح زیر است؛
بسم الله الرحمن الرحيم
نشست هم‌‏اندیشی و تجلیل از پیشتازان و قهرمانان مسابقه الهی «فَاسْتَبِقُوا الْخَيْرَاتِ»، خیرین و حامیان مردمی عرصه خطیر بهداشت و درمان و سلامت را که متبرک به همجواری با امام رأفت و مهربانی حضرت علی بن موسی‌‏الرضا‌(ع) است، ‌ارج نهاده و از حضور ارزشمند خیرین شریف و زحمات برگزارکنندگان این همایش مردمی سپاسگزارم. فرهنگ نیکوکاری و خیرخواهی برآمده از ارزش‏‌های والای انسانی و آموزه‌های اصیل اسلامی و یکی از مهم‌ترین نمادهای نقش‌آفرینی مردم در اداره امور است؛ خدای متعال را شاکریم که ایران اسلامی، خاستگاه فرهنگ نیکوکاری و انسان‌های نيكوكاری است که در پرتو ایمان به ارزش‌هاي الهي و گسترش فرهنگ همياري و همدلی، سخاوتمندانه به بذل سرمايه‌هاي مادي خود مي‌پردازند و علاوه‌بر گره‏گشایی از مشکلات جامعه و مردم، مزرعه آخرت خود را نیز بارور و شكوفا ساخته و امید را در دل یکایک افراد جامعه زنده نگاه می‏‌دارند. سرمایه‏گذاری و فعالیت خیرین در بخش سلامت و توسعه عدالت درمانی و بهداشتی در سطح کشور، به عنوان یکی از الگوهای موفق مشارکت مردمی در اداره امور، با بهره‌‏مندی از صدها شعبه فعال و ساماندهی هزاران نفر از خیرین در سراسر کشور، منشأ برکات زیادی برای افراد جامعه به‏خصوص اقشار ضعیف و محروم بوده است که جای قدردانی دارد و بی‏شک در پیشگاه الهی نیز مأجور خواهند بود. دولت مردمی نیز با الهام از رهنمودهای حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و با اعتقاد به نقش بی‏بدیل مردم و همت و همیاری خیرین نظام سلامت، اقدامات قابل توجهی صورت داده ولی لازم است که کارهای بسیاری نیز انجام شود تا «مردمی شدن سلامت» به ‏‌عنوان یکی از اصلی‏ترین حلقه‏‌های تأمین سلامت جامعه اسلامی محقق شود که این امر نیازمند تداوم فعالیت‌های جامعه خیرین، به‌‏ عنوان شرکای راهبردی و مورد اعتماد دولت است.
جهت‌دهی به فرهنگ نیکوکاری و مدیریت و توزیع بهینه ظرفیت‌های خیرین بر اساس نیازهای کشور، در کنار تسهیل نقش‌آفرینی و مشارکت آنها در انجام امور، باید از سوی دستگاه‌های مسئول مورد توجه قرار گیرد؛ بر این اساس، انتظار می‏‌رود مدیران نظام سلامت، نیازهای واقعی را اولویت‌بندی و منابع حاصل از مشارکت خیرین را در چارچوب این اولویت‌ها سازماندهی کنند.
در پایان بار دیگر از تلاش‏‌های خالصانه و خدمات مؤثر و ماندگار خیرین گرانقدر سلامت قدردانی نموده و امیدوارم آثار و برکات این همایش باشکوه تحت توجهات حضرت ولی عصر(عج)، موجب ارتقای شاخص‌های برخورداری ملت عزیز ایران و به‏‌ویژه اقشار کم‏‌برخوردار از خدمات بهداشتی و درمانی مورد نیاز و ترویج بیش از پیش فرهنگ انجام امور خیریه در کشور گردد.