به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 1,715
بازدید دیروز: 2,474
بازدید هفته: 1,715
بازدید ماه: 117,221
بازدید کل: 23,779,019
افراد آنلاین: 4
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
شنبه ، ۲۹ اردیبهشت ۱٤۰۳
Saturday , 18 May 2024
السبت ، ۱۰ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۹۶۶ - با حکم رئیس‌جمهور: مصطفی زمانیان رئیس‌ مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری شد ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
با حکم رئیس‌جمهور:
مصطفی زمانیان رئیس‌ مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری شد
۱۴۰۲/۰۷/۳۰

زمانیان» رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک دولت شد - ایراسینزمانیان رئیس مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری شد - تسنیم

مراسم تودیع و معارفه رؤسای سابق و جدید مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری با حضور رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور ظهر روز یکشنبه ۳۰ مهر برگزار شد.
رئیس‌جمهور در حکمی «مصطفی زمانیان» را به ریاست مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌ جمهوری منصوب کرد.
خیاطیان در ابتدای این مراسم با بیان اینکه این‌مرکز ماموریت‌های متنوعی داشته که به اقتضای زمان، تلاش‌های مؤثری صورت داده است‌، خاطر نشان کرد: در دولت سیزدهم به خواست شخص رئیس‌جمهور و بنابر انتظار ایشان این‌مرکز به معنای واقعی، متمرکز بر کار فکری و اندیشه‌ای و به معنای واقعی اتاق فکری برای دولت بود.
وی تصریح کرد: از ابتدا تمام تلاش خود را به کار گرفتیم، تا انتظارات رئیس‌جمهور برآورده شود.برهمین اساس برنامه‌ای تدوین شد که نقشه راهی برای این‌ مرکز محسوب شد. این برنامه در ۴ محور دسته‌بندی شده است که نخستین برنامه گفتمان دولت بود. 
رئیس‌سابق مرکز بررسی‌های استراتژیک  تاکید کرد: در برنامه‌های متعدد و متنوعی در حوزه‌های اندیشه‌ای و فضای نخبگانی به ترویج گفتمان دولت پرداختیم.
رئیس‌صندوق نوآوری و شکوفایی محور دوم ماموریتیش را ارتباط با نخبگان عنوان کرد: رئیس‌جمهور همواره تاکید داشتند نیاز است،نخبگان با دولت ارتباط بگیرند و نقطه نظرات خود را بیان کنند. ارتباط با نخبگان سراسر کشور توسط سامانه سرآمدان صورت ‌گرفت، این سامانه علاوه‌بر مسئله محوری، بستری برای بیان ایده‌های نخبگان بود.ارتباط با دانشگاه‌ها توسط میز دانشگاه با دولت در چند دانشگاه برگزار شد و محل گفت و شنود اعضای دولت و دانشجویان شد.
خیاطیان محور سوم را نقش مشورتی این مرکز در مسائل راهبردی دانست.
خیاطیان با تاکید بر اینکه باید مسئله‌محور و موضوع‌محور کارها را دنبال می‌کنیم،بیان کرد: از سوی دولت و شخص رئیس‌جمهور موضوعاتی به مرکز ارجاع داده می‌شد، مرکز هم به صورت فعالانه درباره مسائل اساسی کشور ورود می‌کرد.
زمانیان: سیاست ما سیاست تسهیل‌گری است و رقیب هیچ دستگاه اداری و اجرائی نیستیم
در ادامه زمانیان رئیس‌جدید مرکز بررسی‌های استراتژیک ضمن تقدیر و تشکر از زحمات خیاطیان خاطر نشان کرد: مرکز بررسی‌های استراتژیک که به معنای واقعی کلمه مغز متفکر دولت است، برخی استفاده از این عبارات را یک شعار ژورنالیستی و لفظ رسانه‌ای می‌دانند ولی بر این باوریم این مرکز جبهه کمک به دولت است و می‌تواند کارهای بزرگی به انجام برساند و  با تلنگری کوچک منابع بزرگی در کشور را بهینه و ذخیره کند. 
وی در ادامه بیان کرد: امیدوارم بتوانیم قدمی برای این‌ مجموعه خوشنام بردارم که الحق از خوشنام‌ترین نهاد‌های درون کشور است و امیدوارم این دوره نقطه عطفی در مرکز بررسی‌های استراتژیک باشد.
زمانیان بیان کرد: سیاست ما سیاست تسهیل‌گری است و رقیب هیچ دستگاه اداری و اجرائی نخواهیم شد در این‌مقام با هیچ کسی در انجام ‌ماموریت رقابت نداریم.
اسماعیلی:مرکز تحقیقات استراتژیک برای افق پیش رو طرح و برنامه ارائه دهد
در ادامه اسماعیلی رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور، فاجعه غزه را سنگین و طاقت‌فرسا خواند و گفت: جنایتی که امروز به دست عوامل رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکای جهانخوار و حامیانش در حال رخ دادن است، در تاریخ کمتر نظیر آن را سراغ داریم.  شاید تعداد تلفات انسانی در زمره جنگ‌های جهانی و بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی بیش از شهدا و جانبازان و مجروحین حادثه غمبار غزه هستند، ولی نوع جنایت ددمنشی که عوامل رژیم صهیونیستی از خود نشان داده‌اند و نسل کشی که با کشتار زنان و کودکان در حال رخ دادن است، این‌مصیبت را به مصیبتی بی‌همتا مبدل کرده است.
وی با بیان اینکه ان‌شاءالله به زودی شاهد باشیم که  غده سرطانی اسرائیل از جامعه بشریت محو شود، گفت: ان‌شاءالله با عنایت خداوند متعال و با بیداری که به برکت خون این شهدا در کشور‌های اسلامی در حال رخ دادن است به زودی شاهد باشیم که این غده سرطانی از خاورمیانه و از بین جامعه بشریت محو شود تا ما شاهد تکرار این مصیبت‌ها نباشیم. 
رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور با اشاره به شاخصه‌های اصلی دولت سیزدهم بیان کرد: اگر بخواهیم شاخصه‌های دولت مردمی آیت‌الله رئیسی را به صورت اجمالی بیان کنیم، ۴ ویژگی در آن مشهود است، دولتی تحولی، برنامه محور، علم پایه و جوانگرا.
اسماعیلی عنوان کرد: معتقدم هر دولتی در هر مقطعی اگر به دنبال این شاخصه‌ها باشد، ان‌شاءالله موفق خواهد شد.این شاخصه‌ها تمام شدنی نیست. نه تحول پایان دارد، نه علم و دانش و علم پایه بودن نقطه پایانی دارد، نه برنامه محور بودن و جوانگرایی. مرکز بررسی‌های استراتژیک باید به دنبال اجرائی کردن تمامی این شاخص‌ها باشد. 
وی با بیان اینکه این مرکز باید تبدیل به مرکز مغناطیسی جذب اندیشه‌های  همه اندیشکده‌ها و مراکز علمی کشور شود، خاطر نشان کرد: باید از سایر ظرفیت‌های اندیشه‌ای کشور بهره ببریم، تا یک نسخه عملیاتی و اجرائی تهیه شود.