به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 1,715
بازدید دیروز: 2,474
بازدید هفته: 1,715
بازدید ماه: 117,221
بازدید کل: 23,779,019
افراد آنلاین: 4
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
شنبه ، ۲۹ اردیبهشت ۱٤۰۳
Saturday , 18 May 2024
السبت ، ۱۰ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۹۷۰ - آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، در دیدار وزیر امور خارجه نیجر ، ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، در دیدار وزیر امور خارجه نیجر :
 جنایات صهیونیست‌ها در غزه نمایانگر چهره
عریان نژاد‌پرستی غربی‌ها است
   ۱۴۰۲/۰۸/۰۳

Magiran | روزنامه کیهان (1402/08/04): رئیسی: جنایات صهیونیست ها در غزه  نمایانگر چهره عریان نژاد پرستی غربی ها است

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، ظهر چهارشنبه در دیدار آقای «باکاری یائو سانگاره» وزیر امور خارجه نیجر، استقلال‌خواهی و ایستادگی مردم این کشور مقابل سیاست‌های سلطه‌طلبانه اروپایی را حاکی از عبور واقعی آفریقا از استعمار توصیف و تصریح کرد: استحکام و ایستادگی در مسیر تحقق اهداف و حفظ وحدت و انسجام، رمز موفقیت در دستیابی به استقلال و آزادی است.
وی با اشاره به تجربیات و توانمندی‌های ارزشمندی که ملت ایران به برکت انقلاب اسلامی در چهار دهه گذشته به‌دست آورده است، بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای همکاری در حوزه‌های سودمند اقتصادی تاکید کرد.
رئیس‌جمهور با یادآوری اقدامات سلطه‌طلبانه کشورهای غربی در تاریخ معاصر جهان، جنایات امروز رژیم صهیونیستی در غزه و حمایت کشورهای غربی از این جنایات را نیز چهره عریان نژاد‌پرستی و استعمارگری غربی‌ها در حال حاضر دانست.
«باکاری یائو سانگاره» وزیر امور خارجه نیجر نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از مشاهده پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران،‌ هدف از سفرش به ایران را تقویت روابط دوستانه دو کشور و ارتقای سطح همکاری‌ها با جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد.
لزوم تصویب قطعنامه محکومیت رژیم صهیونیستی در مجمع عمومی سازمان ملل
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، در جلسه هیئت دولت، تداوم جنایات رژیم صهیونیستی در کشتار زنان و کودکان بی‌دفاع و بی‌گناه را فاجعه‌ای بزرگ برای بشر عصر حاضر دانست و افزود: حال که نظم ناعادلانه جهانی روند عادی زندگی، امنیت و آرامش همه مردم جهان را تهدید می‌کند، بر همه مردم، آزادگان، فرهیختگان و سازمان‌های مردم‌‌نهاد تکلیف است از همه ظرفیت‌های خود برای اعلام بیزاری و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی و نظم جهانی ناعادلانه حامی او استفاده کنند.
وی در تشریح نظم جهانی ناعادلانه به عملکرد کشورهای غربی در قبال وقایع غزه اشاره کرد و گفت: این کشورها نه فقط با سکوت خود در برابر جنایات رژیم صهیونیستی، این رژیم را به ارتکاب جنایت و کشتار در غزه تشویق می‌کنند، بلکه با ارسال امکانات و تجهیزات، در عمل نیز رژیم ظالم را در کشتار زنان و کودکان بی‌دفاع و مظلوم غزه همراهی می‌کنند.
رئیس‌جمهور با اشاره به بیزاری و تنفر بی‌سابقه افکار عمومی جهان از جنایات رژیم صهیونیستی و بی‌عملی شورای امنیت سازمان ملل در این زمینه، تصویب قطعنامه‌ای در محکومیت این جنایات در مجمع عمومی سازمان ملل و اعلام برائت از جنایات رژیم صهیونیستی را ضروری دانست.
رئیسی در ادامه جلسه از همه وزرا و مدیران دستگاه‌های اجرائی خواست که با رصد و پایش مستمر عملکرد دستگاه‌های زیر مجموعه خود، نارسایی‌ها و مشکلات احتمالی را شناسایی و نسبت به رفع آنها اقدامات لازم را به‌عمل آورند.
پاسخ بهنگام به گزارش‌های منتشر شده در رسانه‌ها درباره مسائل مرتبط با عملکرد دستگاه‌های اجرائی و تبیین موضوعات و رفع شبهات، از دیگر تاکیدات رئیس‌جمهور در جلسه بود.
از میان گزارش وزرا در جلسه‌، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گزارشی از برگزاری جشنواره سینمای جوان در روزهای گذشته، از حضور نمایندگان 131 کشور و ارائه 7 هزار و 200 اثر در این رویدار فرهنگی خبر داد و افزود: شرکت میانگین روزانه 7هزار نفر و موفقیت نمایندگان شهرهای کوچک در اختصاص 55 درصد برگزیدگان به خود، گواه نتیجه‌بخش بودن سیاست عدالت فرهنگی دولت مردمی است.
اسماعیلی همچنین به کلنگ‌زنی شهرک 2 هزار واحدی هنر در شهر جدید پرند، به ‌عنوان اقدامی مهم در راستای رفع  بخشی از مشکلات مسکن اهالی هنر و فرهنگ اشاره کرد و اظهار داشت: در نظر داریم با همکاری وزارت راه و شهر‌سازی زمینه اختصاص مسکن برای هنرمندان، خبرنگاران، فعالین قرآنی، نویسندگان و  اهالی فرهنگ و هنر همه استان‌ها را فراهم کنیم.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در ادامه با مثبت ارزیابی کردن عملکرد صندوق کشاورزان، روستائیان و عشایر در دولت مردمی، انجام محاسبات بیمه‌ای و تضمین ضریب پشتیبانی بیمه روستائیان و عشایر تا 20 سال آینده، جذب بیش از 613 هزار بیمه‌شده جدید و افزایش ضریب پوشش بیمه اجتماعی، تحقق تمدید بیمه‌پردازی بیمه‌شدگان جدید در سطح رقم قابل توجه 82 درصد، افزایش سهم پوشش بیمه بانوان به 41 درصد، افزایش 43 درصدی میانگین دریافتی مستمری‌بگیران در طول این دولت، اجرای طرح پرداخت 22 هزار فقره تسهیلات به مستمری‌بگیران و اجرای طرح بیمه تکمیلی درمانی برای مستمیر بگیران و روستائیان و عشایر  را از جمله اقدامات سازنده این صندوق در 2 سال گذشته برشمرد.
در جلسه هیئت دولت همچنین محمدرضا حسین‌نژاد استاندار خراسان‌ شمالی نیز گزارشی از پیشرفت‌های کمی و کیفی طرح‌های عمرانی به‌ویژه مصوبات سفر استانی دولت به این استان و برخی مشکلات، نارسایی‌ها و نیازمندی‌ها ارائه کرد.
مبارزه با کالای قاچاق به نحوی باشد که مردم شاهد وجود کالاهای قاچاق در بازار نباشند
جلسه ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز به ریاست آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی برگزار شد.
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، در این جلسه قاچاق کالا را به مثابه خنجری بر پیکر تولید توصیف و در ضرورت مبارزه با قاچاق کالا گفت: محور اقتصاد مقاومتی تولید است و همه باید در جهت رونق آن‌که متضمن ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی است، تلاش و مبارزه با قاچاق کالا را وظیفه خود بدانند.
وی با تاکید بر ضرورت شناسایی و برخورد با قاچاق سازمان‌یافته و قاچاقچیان عمده، تحقق این مهم را از وظایف تمامی دستگاه‌ها به‌ویژه دستگاه‌های اطلاعاتی و فراجا دانست و گفت: مبارزه با قاچاق کالا باید به نحوی صورت گیرد که مردم شاهد وجود کالاهای قاچاق در بازار نباشند.
رئیس‌جمهور در ادامه با اشاره به اینکه طرح ساماندهی ته‌لنجی‌ها و کالاهای ملوانی بعد از تصویب در مجلس شورای اسلامی اکنون در نوبت تأیید شورای نگهبان قرار دارد، ضمن توصیه مسئولین امر به تعامل با ملوانان، بر تعیین ضوابط ساماندهی واردات کالاهای ته‌لنجی و ملوانی و اطلاع‌رسانی به ملوانان تأکید و وزارت صنعت، معدن و تجارت را مکلف کرد کالاهای مجاز در این زمینه را تعیین، تعرفه‌ها را مشخص کند و موارد را به اطلاع ملوانان برساند.
رئیسی عدم برخورد جدی با قاچاق کالا را موجب تضعیف حاکمیت دانست و تاکید کرد: نتایج هماهنگی‌ها، پیگیری‌ها و اقدامات صورت گرفته در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز از سوی این ستاد و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط، باید به صورت عینی در جامعه قابل مشاهده باشد.
در این جلسه که با حضور وزرا و مدیران مرتبط با موضوع مبارزه با قاچاق کالا و ارز برگزار شد، 5 مصوبه شامل «مکانیزم ارزش‌گذاری کالاهای مشمول قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز»، «توقیف وسایل نقلیه عمومی حامل مسافر مورد استفاده در جرائم و تخلفات موضوع تبصره 6 ماده 2 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز»، «تعیین ارزش کالاهای ممنوعه»، «دستورالعمل سامانه پرونده‌های قاچاق کالا و ارز» و «برنامه‌های اجرائی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سال 1402 مشتمل بر 114 راهبرد، 59 اقدام اساسی و 178 برنامه اجرائی» به تصویب اعضا رسید.