به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 1,733
بازدید دیروز: 2,474
بازدید هفته: 1,733
بازدید ماه: 117,239
بازدید کل: 23,779,037
افراد آنلاین: 3
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
شنبه ، ۲۹ اردیبهشت ۱٤۰۳
Saturday , 18 May 2024
السبت ، ۱۰ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۹۷۲ - رئیسی: وحدت کشورهای اسلامی ماشین نسل‌کشی رژیم صهیونیستی را متوقف می‌کند ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
در گفت‌وگوی تلفنی با امیر قطر
رئیسی: وحدت کشورهای اسلامی
ماشین نسل‌کشی رژیم صهیونیستی را متوقف می‌کند 
۱۴۰۲/۰۸/۰۶

گفت‌وگوی تلفنی ابراهیم رئیسی و امیر قطر

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، در گفت‌وگوی تلفنی با شیخ «تمیم بن حمد بن خلیفه آل ثانی» امیر قطر، درباره راهکارهای عملی حمایت از ملت مظلوم فلسطین رایزنی کردند.
وی با اشاره به افزایش بی‌سابقه جنایات رژیم صهیونیستی در کشتار زنان و کودکان فلسطینی در عین ایجاد وضع انسانی اسفناک با قطع آب و برق و مسدود کردن ورود غذا و دارو به غزه، بر ضرورت اتخاذ موضع قاطع، یکپارچه و روشن کشورهای اسلامی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین تاکید کرد.
رئیس‌جمهور حمایت‌های کشورهای غربی و در رأس آنها آمریکا از رژیم صهیونیستی را چراغ سبز این کشورها برای انجام این جنایات تعبیر کرد و افزود: امروز ملت فلسطین بیش از هر زمان دیگری به حمایت مؤثر و جدی جهانیان و به‌ویژه وحدت کشورهای اسلامی نیاز دارد تا تداوم فعالیت ماشین جنگی رژیم صهیونیستی در ارتکاب جنایت و نسل‌کشی متوقف شود.
«تمیم بن حمد بن خلیفه آل ثانی» امیر قطر نیز در این گفت‌وگوی تلفنی رخدادهای امروز غزه را گواهی بر سیاست‌های دوگانه و رسوا شده کشورهای غربی دانست و خاطرنشان کرد: کشورهای منطقه و کشورهای اسلامی می‌توانند با وحدت خود ماشین جنگی رژیم صهیونیستی را متوقف کنند.
امیر قطر با تاکید بر موضع کشورش در حمایت از حقوق حقه ملت فلسطین در تعیین سرنوشت و حق دفاع از خود گفت: رژیم صهیونیستی همه قواعد بین‌المللی و چارچوب‌های انسانی را زیرپا گذاشته و از ارتکاب هیچ جنایتی ابایی ندارد.
رونمایی و تصویب نقشه راه آب کشور
جلسه شورای‌عالی آب به ریاست آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی برگزار شد. در این جلسه ابتدا گزارش جامعی از وضعیت بارش‌ها در سال آبی جاری کشور و پیش‌بینی شرایط در ماه‌های آتی از سوی رئیس ‌سازمان هواشناسی ارائه شد.
در ادامه گزارشی از مهم‌ترین اقدامات وزارت نیرو در بخش آب، آبفا و جهاد آب‌رسانی به منظور رفع ناترازی آب کشور ارائه و مورد بررسی قرار گرفت.
بر اساس این گزارش اقدامات وزارت نیرو طی دو سال گذشته در بخش آب و در حوزه اقدامات غیرسازه‌ای، شامل اقداماتی همچون «اولویت‌بندی طرح‌های نیمه تمام»، «تنوع‌بخشی تامین منابع مالی»، «تدوین برنامه منابع و مصارف حوضه‌های آبریز»، «طرح‌های اضطراری اصلاح نظام فنی- اجرائی»،‌ «مدیریت توأمان آب و برق»،‌ «مشارکت مردمی در احداث شبکه‌های آبیاری و زهکشی»،‌ «تامین مالی برای بخش شرب طرح‌های انتقال آب از دریا»، «پروژه‌های فناورانه و دانش‌بنیان» و «تقویت همکاری بین وزارت نیرو و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط و استانداران در موضوع آب» بود.
همچنین در بخش اقدامات سازه‌ای، در حوزه آب‌رسانی با هزار و 58 میلیون مترمکعب توزیع آب در کشور، 150 درصد هدف‌گذاری انجام شده و تعهدات 4 ساله دولت در این زمینه، طی 2 سال محقق شده است و در حوزه تامین آب نیز تاکنون 13 سد با حجم مخزن 3 هزار و 533 میلیون مترمکعب به بهره‌برداری رسیده که بر اساس آن 65 درصد هدفگذاری و تعهدات دولت در این زمینه تحقق یافته و تا پایان دولت نیز پیشرفتی 135 درصدی را رقم خواهد زد.
در این جلسه همچنین «نقشه راه آب کشور» که به موجب مصوبه شورای‌عالی امنیت ملی و تاکیدات رئیس‌جمهور در سند تحول دولت مردمی، در دولت سیزدهم طراحی و تدوین شده است، رونمایی و به تصویب رسید.
همچنین 8 مصوبه از جمله «مکلف شدن وزارت جهاد کشاورزی به انجام عملیات آبخیزداری در بالادست حوضه‌های آب‌ریز سدهای تامین‌کننده آب شرب جهت بهبود و ارتقای وضعیت کمی و کیفی منابع تامین آب»، «اجرای طرح‌ها و برنامه‌های مدیریت مصرف آب کشاورزی و به‌زراعی به همراه الگوی کشت بهینه از سوی این وزارتخانه»، «شناسایی و معرفی منابع پشتیبان آب سطحی و زیرزمینی مورد نیاز شهرهای بزرگ توسط وزارت نیرو»،‌ «مکلف شدن وزارتخانه‌های نیرو، جهاد کشاورزی، صمت، کشور، گردشگری و میراث فرهنگی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان برنامه بودجه به فراهم‌‌سازی بسترهای لازم برای استقرار توسعه کم‌آب بر و کاهش وابستگی برنامه‌های اشتغالزایی به آب» و «لزوم انطباق اقدامات شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در مدیریت سیلاب‌ها با برنامه‌های وزارت نیرو» در این جلسه طرح و به تصویب اعضا رسید.