به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 1,890
بازدید دیروز: 2,355
بازدید هفته: 24,059
بازدید ماه: 114,922
بازدید کل: 23,776,721
افراد آنلاین: 2
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
جمعه ، ۲۸ اردیبهشت ۱٤۰۳
Friday , 17 May 2024
الجمعة ، ۹ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۹۸۹ - بازتاب گسترده صدای رسای ایران در نشست سازمان همکاری اسلامی: رئیسی ستاره بلامنازع اجلاس ریاض بود ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
بازتاب گسترده صدای رسای ایران در نشست سازمان همکاری اسلامی:
 رئیسی ستاره بلامنازع اجلاس ریاض بود
  ۱۴۰۲/۰۸/۲۱

دیدبان ایران - کیهان: رئیسی ستاره بلامنازع اجلاس ریاض بود - صاحب‌خبر

با گذشت کمتر از ۲۴ ساعت از سخنرانی آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در نشست مشترک سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب با موضوع غزه، بسیاری از رسانه‌ها به انعکاس گسترده سخنان وی پرداختند.

در حالی نشست مشترک سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب با موضوع غزه روز شنبه در پایتخت عربستان سعودی برگزار شد که حضور رئیس‌جمهور ایران بعد از ۱۰ سال در این کشور مورد توجه رسانه‌های مختلف قرار گرفت. بر اساس اظهار نظر کارشناسان بین‌الملل سخنرانی سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ایران در مقایسه با سایر سخنرانان که به صراحت از محکومیت رژیم صهیونیستی سخنی به میان نیاوردند بسیار حائز اهمیت بود.
به گزارش مهر، سایت عربی شبکه ‌ام سی دی در گزارشی از حضور آیت‌الله رئیسی در این نشست مشترک نوشت: اجلاس سران عربی و اسلامی با حضور ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران، برگزار شد و این اولین سفر وی به عربستان سعودی از زمان دستیابی دو کشور به توافق همکاری با میانجیگری چین در مارس گذشته بود که به شکاف هفت ساله پایان داد.
این رسانه نوشت که رئیسی از حزب‌الله و حماس و نیروهای مقاومت حوثی در یمن در دفاع از مردم فلسطین حمایت کرد.
فرانس ۲۴ عربی نیز با تیتری مغرضانه با عنوان «مسلح کردن فلسطینی‌ها؟ رئیس‌جمهور ایران در اجلاس سران عربی و اسلامی در عربستان درباره غزه چه گفت؟» به اهمیت سخنان ریاست جمهوری ایران در این نشست اضطراری پرداخت.
در ادامه این سایت نوشت: رئیس‌جمهور ایران از ریاض و از کشورهای اسلامی خواست تا ارتش اسرائیل را به خاطر عملیات مسلحانه در نوار غزه در فهرست «سازمان‌های تروریستی» قرار دهند.
رئیسی همچنین در سخنرانی خود در جمع رهبران عرب و مسلمان در ریاض از کشورهای اسلامی خواست تا در صورت ادامه حملات به منطقه تحت محاصره فلسطین، فلسطینی‌ها را مسلح کنند.
همچنین، سایت صحیفة العرب با تیتری با عنوان صداهای رسای ایران، قطر و ترکیه در ریاض، به طور اختصاصی به حضور رئیس‌جمهور ایران در این نشست اشاره کرد.
روزنامه الشرق الاوسط نیز به دیدار رئیس‌جمهور ایران و ولیعهد سعودی پرداخت و بخشی از سخنان رئیس‌جمهور در این نشست مشترک را منتشر کرد.
افزون بر اینها، شیخ عبدالله الصالح، معاون دبیرکل جمعیت اقدام اسلامی «امل» لبنان با اشاره به سخنان آیت‌الله رئیسی در این نشست مشترک که «ما عمل می‌خواهیم نه حرف» و «ما مواضع اعلام همسویی با محور عزت و مقاومت می‌خواهیم نه بیانیه»، گفت: رئیس‌جمهور ایران با توجه به ماهیت این نشست عربی و اسلامی به صراحت گفت: مردم غزه که با وحشی‌گری صهیونیستی-آمریکایی رو‌به‌رو هستند، خواهان مواضع و عمل هستند، نه فقط سخنان توخالی.
احمد هزیمه، مدیر مرکز فلسطینی نیز درباره سخنان رئیس‌جمهور کشورشان در این نشست مشترک گفت: رئیسی ستاره بلامنازع این اجلاس بود که با سخنان خود و دیدگاه راهبردی خود نسبت به مسئله مرکزی مسلمانان، بعد انسانی و اخلاقی آن، تأثیر آن بر جامعه جهانی و اهداف مورد نظر در قبال مسئله فلسطین و ... مردم ستم‌دیده را بیان کرد که از سیاست‌های با ثبات ایران از زمان انقلاب پربرکت اسلامی تا کنون است.
سی ان ان: حضور «قابل توجه» رئیس‌جمهور ایران
در عربستان پس از ۱۱ سال
شبکه خبری سی ان ان نزدیک به دموکراتها و دولت جو بایدن روز شنبه به وقت محلی گزارش داد: این اولین سفر یک رهبر ایران به عربستان سعودی در ۱۱ سال گذشته و پس از احیای روابط دیپلماتیک دو کشور در ماه مارس است.
به گزارش ایرنا، سی ان ان ادامه داد: ایران روابط نزدیکی با حماس و حزب‌الله لبنان دارد که با اسرائیل دشمن هستند. اجلاس سران کشورهای اسلامی به میزبانی عربستان، اسرائیل را محکوم کرد.
رهبران عرب و مسلمان در نشستی در ریاض که در آن ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی در اولین نشست عمومی دیدار کرد، «جنایت جنگی» اسرائیل در غزه را محکوم کردند.
در این اجلاس فوق‌العاده که ۵۷ رهبر در آن حضور داشتند، از شورای امنیت سازمان ملل خواستند «تصمیم قاطع و الزام‌آور» برای تحمیل توقف تجاوزات اسرائیل به غزه اقدام کند.
رئیسی با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، وارث تاج و تخت سعودی و حاکم واقعی این کشور دست داد.
ایران حامی اصلی گروه مسلح حزب‌الله لبنان است که روزانه با نیروهای اسرائیلی در مرز شمالی اسرائیل با لبنان درگیر آتش متقابل است. این کشور همچنین از حوثی‌های (انصارالله) یمن که به سمت اسرائیل موشک شلیک می‌کنند، حمایت می‌کند و روابط قوی با حماس دارد.
رئیسی در سخنانی در این اجلاس گفت که حاضران به نمایندگی از جهان اسلام برای «نجات فلسطینیان» در این اجلاس گرد هم آمده‌اند.
وی گفت: ما امروز این‌جا گرد هم آمده‌ایم تا در مورد تمرکز جهان اسلام، که آرمان فلسطین است، بحث کنیم. ما شاهد بدترین جنایات تاریخ در فلسطین بوده‌ایم. امروز یک روز تاریخی در دفاع قهرمانانه و حمایت از مسجدالاقصی است.
رئیس‌جمهور ایران اعلام‌ کرد که شرکت کنندگان در اجلاس اضطراری درباره جنگ اسرائیل و حماس در عربستان سعودی به نمایندگی از جهان اسلام در عربستان گرد هم آمده‌اند تا فلسطینی‌ها را نجات دهند.
رئیسی گفت: داستان غزه یک «مبارزه بین دو محور» است و جهان باید مشخص کند که در کدام سمت قرار دارد- طرف «شرافت» یا طرفی که «نسل‌های بشری را نابود می‌کند».
رئیس‌جمهور ایران با انتقاد از حمایت آمریکا از تهاجم اسرائیل، گفت که واشنگتن شریک اصلی این جنایات است.