به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 492
بازدید دیروز: 6,207
بازدید هفته: 20,346
بازدید ماه: 41,316
بازدید کل: 23,703,137
افراد آنلاین: 6
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
سه‌شنبه ، ۱۱ اردیبهشت ۱٤۰۳
Tuesday , 30 April 2024
الثلاثاء ، ۲۱ شوّال ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۱۱۸ - درخواست آمریکا از سید حسن نصرالله: ما برای حفاظت از تأسیسات هسته‌ای آمده‌ایم، ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
درخواست آمریکا از سید حسن نصرالله:
ما برای حفاظت از تأسیسات هسته‌ای آمده‌ایم،
نیروهایمان را در اسرائیل هدف قرار ندهید  
  ۱۴۰۲/۰۸/۲۳

سیدحسن نصرالله: اعتماد به آمریکا حماقت است

روزنامه لبنانی از منابع آگاه نقل کرد که پیامی از جانب آمریکا به حزب‌الله از طریق کانال سومی رسیده است به این مضمون که نیروهای ما تنها برای حفاظت از تأسیسات هسته‌ای اسرائیل آمده‌اند و این یعنی درخواست از این جنبش برای خودداری از هدف قرار دادن نیروهای آمریکایی!
چند روز پیش تارنمای خبری-تحلیلی آکسیوسِ آمریکا فاش کرد که «لوید آستین»، در تماسی با همتای صهیونیست نگرانی خود را از تشدید تنش در مرز با لبنان ابراز کرد. منبع مذکور اعلام کرد که لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، از رژیم صهیونیستی خواسته ‌است از اقداماتی که ممکن است منجر به جنگ همه‌جانبه بین اشغالگران و حزب‌الله لبنان شود، اجتناب کند.
حالا خبر می‌رسد که روزنامه لبنانی الدیار از منابع آگاه نقل کرد که پیامی از جانب آمریکا به حزب‌الله از طریق کانال سومی رسیده است. در این پیام آمده است که ارتش آمریکا در عملیات میدانی در کنار ارتش رژیم صهیونیستی شرکت نخواهد کرد. در این پیام آمریکا آمده است که اعزام حدود ۲۰۰۰ نیرو که بیشترشان مستشار هستند، با هدف مشارکت در عملیات میدانی ارتش رژیم صهیونیستی در جبهه غزه و در جبهه شمال، نیست بلکه ماموریت آن‌ها تامین امنیت و حفاظت از تأسیسات هسته‌ای موجود در اراضی اشغالی است که تأسیسات نخست در منطقه دیمونا و دومی در منطقه صحرایی تبنه است.
به اسرائیل اجازه استفاده از تجهیزات هسته‌ای را نمی‌دهیم!
آن‌طور که باشگاه خبرنگاران جوان نوشته، در این پیام همچنین آمده است: «این مأموریت ایجاب می‌کند که به نخست‌وزیر و دولت راست‌گرای اسرائیل به رهبری بنیامین نتانیاهو اجازه استفاده از این تاسیسات چه در سطح تاکتیکی کوچک یا در سطح منطقه‌ای گسترده علیه ایران داده نشود.» این پیام یعنی این‌که آمریکا از حزب‌الله می‌خواهد که نیروهای واشنگتن در اراضی اشغالی را مورد هدف قرار ندهد! البته در این پیام خاطرنشان شده است: «به هیچ طرفی در محور مقاومت اجازه هدف قرار دادن این دو تأسیسات با برخورداری از جدیدترین تکنولوژی‌های پدافند هوائی داده نمی‌شود.»
روزنامه لبنانی الدیار تصریح کرد، این توضیحات به صورت انحصاری از طریق یک کانال لبنانی مورد اعتماد تمامی طرف‌ها، به دست رهبری مقاومت رسید و این باور وجود دارد که این کانال مرتبط با «عباس ابراهیم»، مدیر سابق امنیت کل لبنان است و محافل مختلف این‌گونه احتمال می‌دهند.
آمریکا از اسرائیل به خاطر حمله به لبنان توضیح خواسته
همزمان پایگاه خبری آکسیوس به نقل از مقامات آمریکایی از تماس تلفنی وزیر دفاع آمریکا با «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی خبر داده است. به گفته این مقام آمریکایی، رئیس پنتاگون در رایزنی با گالانت درباره تحولات مربوط به مرز لبنان با اراضی اشغالی ابراز نگرانی کرده است و از وزیر جنگ اسرائیل در زمینه تشدید تنش‌ها در مرز‌های شمالی و حملات هوائی اسرائیل به لبنان توضیح خواسته است.
جالب است که در این شرایط که گوشه‌ای از آن ترسیم شد، در سایه تشدید تنش میان ارتش رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان، رئیس ستاد ارتش این رژیم مدعی شد که در صورت لزوم به لبنان حمله زمینی خواهد شد.
آن‌طور که ایسنا نوشته است، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی به نقل از «هرتزی ‌هالوی»، رئیس ستاد ارتش این رژیم در پایان نشست ارزیابی اوضاع امنیتی در مقر فرماندهی نظامی شمالی اعلام کرد: «ارتش با تمام قدرت با برنامه‌های عملیاتی در جبهه شمالی آماده است.»
هاآرتص: حزب‌الله در حال گسترش جنگ در جبهه شمال است
در این میان روزنامه عبری ‌هاآرتص با اشاره به این‌که که ارتش رژیم اسرائیل درگیر نبرد زمینی خود در شمال نوار غزه است و حماس تا تسلیم شدن فاصله دارد، تأکید کرد که ارتش در حال حاضر نمی‌تواند جبهه دومی را در مرز شمالی با لبنان باز کند و در همین حین حزب‌الله حملات خود را تشدید کرده است. این روزنامه صهیونیستی درخصوص نبرد در جبهه شمالی در مرز لبنان نوشته است که مقاومت اسلامی لبنان، حزب‌الله، به حملات روزانه خود با موشک‌های ضدتانک، نارنجک‌های راکتی و خمپاره به نیرو‌های ارتش اسرائیل ادامه می‌دهد و گاهی اوقات این حملات با هواپیما‌های بدون سرنشین تهاجمی ترکیب می‌شوند. این رسانه اسرائیلی خاطرنشان کرد، حزب‌الله به آرامی در حال گسترش جنگ در جبهه شمال است.
حملات مقاومت لبنان
همچنین حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما تجمع سربازان دشمن را در نزدیکی پایگاه المرج با سلاح مناسب هدف قرار دادیم. این حملات به زخمی شدن تعدادی از افراد دشمن منجر شد. حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: «مبارزان ما ساعت ۱۱ صبح سه‌شنبه در حمایت از مردم پایدار فلسطین در غزه و مقاومت دلیرانه آن نقطه تجمع نیروهای دشمن را در نزدیکی مقر نظامی المرج با سلاح‌های مناسب هدف قرار دادند که منجر به تلفات مستقیم در بین آن‎ها شد.» همچنین خبرهایی از حملات دقیق موشکی حزب‌الله به مواضع رژیم صهیونیستی در پایگاه نظامی الراهب و بیرانیت مخابره شده است. خبرنگار شبکه الجزیره نیز بامداد سه‌شنبه از فعال‌شدن آژیر خطر در منطقه الجلیل و شمال فلسطین اشغالی خبر داد. دقایقی بعد گزارش شد که هواپیماهای بدون سرنشین رژیم موقت صهیونیستی به اهدافی در منطقه «یارون» واقع در جنوب لبنان حمله کرده‌اند. در حالی که صهیونیست‌ها ابتدا نگران نفوذ از خاک لبنان بودند، سخنگوی ارتش این رژیم اما اذعان کرد که این آژیر اشتباه بوده است.
حمله به پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی
خبر دیگر از جبهه مقاومت آن‌که شبکه خبری المیادین به نقل از منابع خود گزارش داد که صدای چند انفجار از پایگاه آمریکا در داخل میدان نفتی العمر واقع در شرق سوریه شنیده شده است. این منابع، بامداد سه‌شنبه، خبر دادند که صدای انفجارها ناشی از اصابت شش راکت به این پایگاه بوده، ولی جزئیاتی از میزان خسارت یا تلفات احتمالی منتشر نشده است. منابع خبری ساعتی پیش از آن نیز خبر دادند که پایگاه نظامی اشغالگران آمریکایی در شمال شرق سوریه هدف حملات راکتی قرار گرفت. این پایگاه در فرودگاه «خراب الجیر» در شمال شرق استان الحسکه واقع شده است. منابع رسانه‌ای پیش از آن نیز از حمله راکتی و پهپادی مقاومت به پایگاه نظامیان آمریکایی در شمال شرق دیرالزور و پایگاه آمریکایی‌ها در الشدادی در شمال شرق سوریه در پاسخ به حمله هوائی آمریکایی به دو شهر «المیادین» و «البوکمال» خبر دادند. همچنین مقاومت اسلامی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: «مقاومت اسلامی عراق در چارچوب پاسخگویی به جنایات رژیم صهیونیستی در تجاوز به غزه با هدایت و مدیریت آمریکا، دیروز (سه‌شنبه) برای اولین بار از موشک کوتاه برد هوشمند صارم با هدف قرار دادن پایگاه‌های اشغالگران آمریکا رونمایی و آن را عملیاتی کرد.» مقاومت عراق سه‌شنبه هفته گذشته نیز برای اولین بار از موشک میان برد خود تحت عنوان «الاقصی ۱» با حمله به پایگاه‌های آمریکا رونمایی کرده بود.