به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 28
بازدید دیروز: 1,937
بازدید هفته: 1,965
بازدید ماه: 117,471
بازدید کل: 23,779,269
افراد آنلاین: 7
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
شنبه ، ۲۹ اردیبهشت ۱٤۰۳
Sunday , 19 May 2024
الأحد ، ۱۱ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۱۱۱۲ - حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد، خطیب جمعه تهران: طوفان‌الاقصی موجب مرگ مغزی رژیم صهیونیستی شد ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد، خطیب جمعه تهران:
طوفان‌الاقصی موجب مرگ مغزی رژیم صهیونیستی شد 
  ۱۴۰۲/۰۸/۲۶

خطیب نماز جمعه تهران: تصمیمات برخی از اعضای هیات های اجرایی انتخابات  «عالمانه و خردمندانه» نبود – خبرگزاری بین المللی شفقنا

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدحسن ابوترابی‌فرد، امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه تهران خاطرنشان کرد: تفسیر المیزان یک دایره‌المعارف بزرگ اسلامی است که مسائل پیچیده علمی، فلسفی، کلامی، عرفانی، اخلاقی، سیاسی و اجتماعی را با الهام از آیات نورانی قرآن و مدرسه وحی و با زیباترین بیان، عنوان کرده و اندیشه ناب مدرسه اهل بیت علیهم‌السلام را فراروی جامعه امروز و فردا قرار داده است.
وی با اشاره به تلاش‌ها و مجاهدت‌های علمی علامه طباطبایی، گفت: ثمره تلاش، عزم و اراده استوار علامه طباطبایی آن است که رهبر معظم و عالیقدر انقلاب اسلامی در خصوص ایشان می‌فرمایند؛ «او یک پدیده بی‌نظیر در جهان اسلام و عالم تشیع است.»
به گزارش فارس، امام جمعه موقت تهران بیان داشت: امیدوارم دست‌اندرکاران توسعه علمی کشور؛ دو نهاد مهم وزارت علوم و بهداشت از تمام ظرفیت خود برای ارتقای بنیه علمی و آراستگی به خصایل و فضایل عالی انسانی بهره بگیرند و آموزش و پرورش کشور که مسئولیت ساخت شخصیت فرزندان این سرزمین را عهده‌دار است با الهام از آموزه‌های وحیانی و همت آموزگاران و اساتید دلسوز عالم و خدوم راه را برای تحول در افقی برتر از امروز در عرصه‌های علمی، فکری و اخلاقی جامعه هموار کنند.
حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد، به مقاومت فلسطینیان در مقابل صهیونیست‌ها اشاره کرد و گفت: بیش از ۴۰ روز از مقاومت اقتدارآفرین مردم غزه می‌گذرد. فلسطین پاره تن اسلام و غزه پاره تن فلسطین است. خدای بزرگ امام موسی صدر را در جایگاهی که زیبنده اوست مقرب دارد، این مرد تحول‌آفرین می‌فرمود؛ «ما اسرائیل را شر مطلق می‌دانیم.»
وی با اشاره به توطئه انگلیس برای شکل‌گیری رژیم صهیونیستی، تصریح کرد: بر اساس پروژه انگلیسی و اعلامیه غیرقانونی بالفور در سال ۱۹۱۹ میلادی زمینه تولد این رژیم منحوس فراهم شد و با مدیریت انگلستان و در نهایت، آمریکا در سال ۱۹۴۸ میلادی تولد نامشروع او شکل گرفت.
امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: این رژیم در طول حدود ۷۰ سال با کشتار و قتل‌عام مسلمانان و مسیحیان و اشغالگری و تجاوز سرزمین مظلوم فلسطین را تصرف کرد و با حمایت قدرت‌های غربی و ایالات متحده تا امروز حیات ننگین، متزلزل و عنکبوتی او ادامه داشته است.
حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد، با بیان اینکه رژیم اشغالگر یکی از مهم‌ترین مولفه‌ها و عوامل بحران‌زا در منطقه خاورمیانه، جهان اسلام و جامعه جهانی بوده است، عنوان کرد: با پیروزی شگفت‌انگیز و غرورآفرین اطلاعاتی و نظامی مجاهدان فلسطینی در عملیات طوفان‌الاقصی، هیمنه اطلاعاتی، نظامی، دفاعی و امنیتی این رژیم جعلی فروپاشید و به معنای واقعی کامل کلمه گرفتار مرگ مغزی شد.
وی گفت: عملیات طوفان‌الاقصی دکترین نظامی بن‌گوریون را که راهبرد نظامی، اطلاعاتی و امنیتی این رژیم بر آن استوار بود، فرو ریخت. این دکترین بر سه اصل استوار بود؛ اول، شکست‌ناپذیری و تفوق نظامی که جسارت فکر کردن برای هرگونه عملیات تهاجمی را از دشمنان سلب کند. دوم، اشراف و برتری اطلاعاتی با رصد هرگونه اقدام و حرکت و سوم، انتقال نقطه نبرد به قلمرو دشمن خارج از محدوده سرزمین‌های اشغالی.
امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: قهرمانان غزه حدود ۴۰ کیلومتر در درون سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ نفوذ کردند و تمام سیستم اطلاعاتی و امنیتی رژیم را فلج کردند و اشراف و برتری اطلاعاتی رژیم را به سخره گرفتند.
زارعی: جنگ غزه برخلاف اهداف صهیونیست‌ها و غربی‌ها پیش می‌رود
به گزارش ایسنا، سعدالله زارعی، رئیس موسسه مطالعات اندیشه‌سازان نور، پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران طی سخنانی خاطرنشان کرد: آنچه می‌توانم در محضر شما نمازگزاران عزیز جمع‌بندی کنم این است که هم صهیونیست‌ها و هم غربی‌ها از روند جنگ به شدت نگران هستند. این مسئله نشان می‌دهد که روند جنگ در جهت اهداف آنان نیست.
وی گفت: روزنامه بلومبرگ چهارشنبه هفته گذشته نوشت کاخ سفید به طور فزاینده‌ای از رفتار اسرائیل علیه حماس ناامید شده است و تلاش می‌کند به درگیری غزه سر و شکل بدهد. نیویورک تایمز به قلم توماس فریدمن نیز با اشاره به روند جنگ نوشت «نباید اسیر استراتژی نتانیاهو شویم. چرا که ممکن است سرنوشت جنگ را علیه همه کند.» این سخنان در کنار به دست نیاوردن هیچ دستاوردی در جنگ غزه موجب شده  بنیان همه رژیم‌هایی که در منطقه به آمریکا وابسته‌اند به شدت متزلزل شود.
زراعی اظهار داشت: مردم غزه با وجود اینکه شش هفته است زیر بمباران اسرائیلی‌ها هستند، هیچ تمایلی به ترک خانه و شهرشان ندارند حالا شما این مسئله را قرار دهید کنار راهپیمایی اسرائیلی‌ها به سمت دفتر نتانیاهو و اعتراض خانواده اسیران اسرائیلی به آزادی فرزندان‌شان. به نظر شما در این صحنه استقامت در کجا و وارفتگی در کجاست؟ نکته دوم این است که نتانیاهو چه در عرصه بین‌المللی و چه در داخلی متهم است اما در مقابل، رهبران گروه‌های مقاومت از جمله اسماعیل هنیه، ابو عبیده، زیاد نخاله و سایر فرماندهان مقاومت در نزد مردم قهرمان هستند.
رئیس موسسه مطالعات اندیشه‌سازان نور گفت: سی ان ان هم اخیرا گزارشی منتشر کرد و موقعیت غرب در کشورهای اسلامی را بررسی کرد. این خبرگزاری نوشت «از سفارت‌های غرب در کشورهای اسلامی اعلام خطر شده است که غربی‌ها در نسل‌های آینده  کشورهای اسلامی جایگاهی ندارد.» این گزارش نظر چندین سفارت غربی در چند کشور اسلامی است.
وی با طرح این پرسش که سرنوشت جنگ غزه را چه کسانی تعیین می‌کنند، ادامه داد: در یک کلمه پاسخ این است که سرنوشت جنگ را استقامت و تاب‌آوری تعیین می‌کند. افرادی که تحمل سختی‌ها را داشته باشند هم بر اساس تعالیم قرآنی و هم بر اساس واقعیات صحنه جنگ پیروز میدان نبرد غزه خواهند بود.
کارشناس برجسته مسائل منطقه در تحلیل وضعیت اسرائیل در نگاه غربی‌ها، گفت: غربی‌ها با ناامیدی صحنه این جنگ را نگاه می‌کنند و هنوز منتظرند شاید اسرائیلی‌ها به یک پیروزی معتبری برسند تا بتوانند پای میز مذاکره، صحنه را به نفع اسرائیل تغییر دهند. یادآوری می‌کنم که از سال ۲۰۰۰ تاکنون ۱۳ جنگ در منطقه خاورمیانه راه انداختید. بررسی کنید تا ببینید در ۱۲ جنگ گذشته چه سرنوشتی نصیب‌تان شد. آیا غیر از این است که در تمام این جنگ‌ها شکست خوردید، تسلیم شدید و از منطقه خارج شدید؟ چه توقعی دارید ارتش شکست خورده اسرائیل برای شما بتواند صحنه پیروزی خلق کند. زارعی تاکید کرد: جبهه مقاومت در جنگ‌های بزرگ‌تر از این جنگ پیروز شده است. این جنگ از جنگ تکفیری‌ها در عراق ضعیف‌تر بود و دیدید که این جنگ که مورد حمایت آمریکا هم بود به  شکست انجامید، همچنین این جنگ از جنگ ۳۳ روزه هم ضعیف‌تر است و جبهه مقاومت در آن نبرد هم پیروز میدان شد.
وحشت آمریکا و اسرائیل از پایان دادن به جنگ به این دلیل است که می‌دانند مقاومت فلسطین پیروز میدان است
رئیس موسسه مطالعات اندیشه‌سازان نور با تحلیل دلایل بی‌رغبتی غرب برای پایان دادن به جنگ غزه، گفت: آمریکا و اسرائیل به این دلیل از پایان دادن به جنگ وحشت دارند که می‌دانند مقاومت فلسطین پیروز میدان است. اگر جنگ امروز متوقف شود اسرائیل می‌تواند به اشغال بخشی از نوار غزه ادامه دهد اما این پیروزی سست است چرا که در همین منطقه در حال تلفات دادن به نیروهای مقاومت است. اگر جنگ امروز متوقف شود معادله جنگ به نفع فلسطینی‌ها تمام می‌شود آن هم در شرایطی که اسرائیل دنبال عادی‌سازی روابط با برخی کشورهای عربی است که در آن هم شکست خورده است.
وی خاطرنشان کرد: جبهه مقاومت اکنون دارای امتیازاتی چون در اختیار داشتن صدها اسیر اسرائیلی، در اختیار داشتن همبستگی و پشتوانه افکار عمومی جهان و یکدست شدن وحدت عملیاتی در مبارزان فلسطینی می‌باشد.