به وب سایت مجمع هم اندیشی توسعه استان زنجان خوش آمدید
 
منوی اصلی
آب و هوا
وضعیت آب و هوای زنجان
آمار بازدیدها
بازدید امروز: 1,778
بازدید دیروز: 2,355
بازدید هفته: 23,947
بازدید ماه: 114,810
بازدید کل: 23,776,610
افراد آنلاین: 5
اوقات شرعی

اوقات شرعی به وقت زنجان

اذان صبح:
طلوع خورشید:
اذان ظهر:
غروب خورشید:
اذان مغرب:
تقویم و تاریخ
جمعه ، ۲۸ اردیبهشت ۱٤۰۳
Friday , 17 May 2024
الجمعة ، ۹ ذو القعدة ۱٤٤۵
اردیبهشت 1403
جپچسدیش
7654321
141312111098
21201918171615
28272625242322
313029
آخرین اخبار
۹۹۳ - در نهمین مقصد از دور دوم سفرهای استانی دولت مردمی : استقبال حماسی مردم چهارمحال و بختیاری از رئیس جمهور ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
در نهمین مقصد از دور دوم سفرهای استانی دولت مردمی :
استقبال حماسی مردم چهارمحال و بختیاری از رئیس جمهور 
۱۴۰۲/۰۸/۲۶

استقبال پرشور مردم یزد از آیت الله رئیسی رئیس جمهور

رئیس‌جمهور در نهمین مقصد از دور دوم سفرهای استانی دولت مردمی، برای پیگیری طرح‌های سفر دور گذشته (دور اول سفر به شهرکرد) و همچنین دیدار با مردم، عشایر، نخبگان و مسئولان و فقهای شهرکرد، به استان چهارمحال و بختیاری سفر کرد.

در این دولت، کوچک‌ترین مصادیق فساد و حتی ناکارآمدی تحمل نخواهد شد
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، عصر پنج‌شنبه در نشست با جمعی از فعالان جبهه مردمی انقلاب اسلامی، استقبال گرم مردم شهرکرد از کاروان دولت مردمی را نشانه علاقه مردم به انقلاب اسلامی و وفاداری به ولایت دانست.
وی با بیان اینکه کنار گذاشتن فله‌ای مدیران دولت‌های قبلی برخلاف اصول شایسته‌سالاری است، خاطرنشان کرد: در دولت مردمی هیچ عقد اخوتی با هیچ مدیری نداشته و نداریم و حتی اگر در مورد مدیران نصب شده در این دولت نیز به این نتیجه رسیدیم که برخلاف تصور اولیه کارآمدی لازم را ندارند، بدون تعارف و فوری آنها را تغییر داده‌ایم.
مبارزه جدی و قاطع دولت مردمی با مصادیق بزرگ و کوچک فساد از دیگر محورهای مورد اشاره رئیس‌جمهور در این جلسه بود و رئیسی با تاکید بر اینکه دولت مردمی نشان داده که در راستای ارتقای کارآمدی آمادگی بالایی برای اعمال تغییرات لازم دارد، تصریح کرد: یقین بدانید که در این دولت کوچک‌ترین مصادیق فساد و حتی ناکارآمدی تحمل نخواهد شد.
اعتماد مردم با سخنرانی افزایش نمی‌یابد بلکه باید در میدان اعتماد مردم را بیشتر کنیم
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، شامگاه پنج‌شنبه در ادامه برنامه‌های سفر دولت مردمی به استان چهارمحال و بختیاری، در نشست مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه و فعالان اقتصادی با بیان اینکه همه مسئولان و مدیران در دستگاه‌های مختلف مأمور و موظف به اجرای عدالت اداری هستند، تصریح کرد: در نظام جمهوری اسلامی ایران هر مسئول و مدیری مسئول به اجرای عدالت در تخصیص و توزیع منابع و اعتبارات، به‌کارگیری نیروی انسانی صالح، مورد اعتماد و کارآمد و نظارت بر عملکرد آنان است.
وی با بیان اینکه کارها و اقدامات را باید در زمان خودش انجام داد، گفت: عده‌ای گفتند اجرای برخی از پروژه‌ها و اقدامات در استان ظرف دو سال اخیر بیشتر شبیه معجزه بوده است.
رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه باید هویت فرهنگی استان چهارمحال و بختیاری و منطقه زاگرس‌نشینان را حفظ کنیم، گفت: در این زمینه پیشنهاد استاندار محترم برای تشکیل یک ستادی برای چند استان زاگرس‌نشین و حل مسائلی همچون بیکاری در این چارچوب راهکاری خوبی است.
رئیسی یکی از مشکلات اداری در کشور را ملاحظه کاری و رودربایستی‌ دانست و گفت: بدون رودربایستی‌ باید عدالت را محقق و رضایت مردم را تامین کرد. مسئولین باید اعتماد مردم را افزایش دهند و اعتماد نیز با سخنرانی افزایش نمی‌یابد بلکه باید در میدان اعتماد مردم را بیشتر کنیم.
ایستادگی همیشگی عشایر در طول تاریخ در مقابل ظلم
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، در دیدار جمعی از سران و نمایندگان عشایر استان، با اشاره به اهتمام دولت برای رسیدگی به مشکلات و رفع نیازهای عشایر کشور افزود: عشایر به لحاظ نقش‌آفرینی همه اعضای خانواده در فرآیند تولید، مولدترین بخش از جمعیت کشور هستند.
وی با تمجید از ایستادگی همیشگی عشایر در طول تاریخ در مقابل ظلم و نیز حضور درخشان آنها در عرصه‌های پاسداری از انقلاب و دوران دفاع مقدس، بر حفظ هویت فرهنگی و ملی عشایر تاکید کرد. رئیس‌جمهور با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی کارهای بسیاری برای عشایر انجام شده، بر تلاش بیشتر برای انجام کارهای نکرده و باقیمانده تاکید کرد و گفت: رفع مشکلات ایل‌راه‌ها، ایجاد فرصت‌های شغلی متناسب برای جوانان عشایر، رسیدگی به مشکلاتی که در گذشته در زمینه اعطای زمین برای چرای دام به عشایر اختصاص پیدا کرده‌ اما مورد کاربری‌های دیگری قرار گرفته است، ایجاد همراه‌سرا برای خانواده‌های عشایری که نیاز به مراجعه به بیمارستان‌ها پیدا می‌کنند و کمک به تقویت تولیدات عشایری مورد توجه دولت مردمی است و پیگیری خواهد شد.
رئیسی در پاسخ به درخواست تعدادی از حاضران برای سفر به لردگان، با بیان اینکه حضور در این منطقه در برنامه سفر ما پیش‌بینی شده بود، اما به دلیل پیش‌بینی هواشناسی لغو شد، اظهار داشت: بنده تاکید دارم که به همه مناطق کشور سفر کنم و سفر بنده به لردگان نیز شاید دیر و زود داشته باشد، اما سوخت و سوز ندارد و حتما به حضور مردم عزیز لردگان خواهیم رسید. در پایان این دیدار رئیس‌جمهور نماز مغرب و عشا را در جمع سران و نمایندگان عشایر حاضر اقامه کرد.
دو برابر شدن شرکت‌های فعال دانش‌بنیان از ابتدای دولت سیزدهم
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، بعدازظهر پنج‌شنبه در ادامه برنامه‌های سفر دولت مردمی به استان چهارمحال و بختیاری، در نشست جمعی از نخبگان و فعالان اقتصاد دانش‌بنیان این استان، لازمه ارتقای کیفیت، بازدهی و کاهش هزینه‌های تولید را قرار گرفتن علم و دانش در کنار تولید دانست و افزود: حمایت از فعالیت‌های دانش‌بنیان دستور کار با اولویت همه مسئولان و مدیران دستگاه‌های اجرائی است.
وی با اشاره به افزایش تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان فعال کشور از 5 هزار واحد در ابتدای فعالیت دولت مردمی به بیش از 10 هزار واحد در حال حاضر اظهار داشت: استان چهارمحال و بختیاری در کنار ظرفیت‌های خوبی که در عرصه دانش‌بنیان دارد،‌ در زمینه گردشگری نیز ظرفیت‌های خوبی دارد که باید زمینه هرچه فعال‌تر شدن آنها را فراهم کرد.
بهره‌برداری از 4 هزار مسکن و 200 هکتار زمین برای افراد متقاضی مسکن
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، همچنین در اجتماع باشکوه مردم شهرکرد، خدمت به مردم را افتخاری بزرگ برای خود و همه دولتمردان دانست و افزود: در 2 سال گذشته خدمتگزاران شما کاری جهادی و خالصانه انجام دادند و سرعت انجام کارها به شکلی بود که طرح‌هایی با 13 تا 14 سال تاخیر در این مدت تکمیل و به بهره‌برداری رسید.
وی با بیان اینکه ما در کشور کمبود آب نداریم و آنچه باید آب انجام شود مدیریت آب است، گفت: کارهایی که در حوزه آبرسانی در استان چهارمحال و بختیاری انجام شد می‌توانست در سال‌های گذشته با مبلغی کمتر انجام شود. مثلاً برخی طرح‌ها همچون «سد باباحیدر» با 150 میلیارد تومان قابل حل بود اما امروز باید با 1300 میلیارد تومان انجام بگیرد. امروز بهره‌برداری از سد باباحیدر انجام شد و مردم می‌توانند از این نعمت الهی بهره‌مند شوند.
رئیس‌جمهور تاکید کرد: تاکنون 68 واحد صنعتی تعطیل و نیمه تعطیل در استان در چرخه تولید قرار گرفته و اشتغال را افزایش داده است. رئیسی با اشاره به مصوبات دور اول سفر به استان چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون بخش قابل توجهی از مصوبات دور اول سفرها اجرائی شده و بخش دیگر نیز در حال اجرا است. وی رفع مشکل مسکن به ویژه برای خانواده‌های پرجمعیت و جوانانی که به تازگی ازدواج کرده‌اند را حائز اهمیت دانست و گفت: حضور ما در استان چهار محال بختیاری با بهره‌برداری از 4 هزار مسکن همزمان بوده و 200 هکتار زمین نیز برای افراد متقاضی مسکن آماده شده است.
رئیس‌جمهور، مسکن را مسئله مهم دولت سیزدهم دانست و با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های جدی که به صورت روزانه دنبال می‌کنم، مسئله مسکن در سراسر کشور است، خاطرنشان کرد: مسئولان این مهم را می‌دانند و بیشتر هم بدانند که ما نهضت تولید مسکن را تا حصول نتیجه کامل برای عموم مردم به ویژه جوانان دنبال خواهیم کرد. رئیسی در ادامه با بیان اینکه اگر لازم باشد 10 بار دیگر به استان چهارمحال و بختیاری  سفر می‌کنم تا مشکلات استان حل شود، خاطرنشان کرد: سفر ما به این استان عدد ندارد چرا که هدف، حل مسائل کشور است.
10 برابر شدن هزینه احداث «سد بابا حیدر» به دلیل تاخیر 14 ساله در بهره‌برداری
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، در مراسم بهره‌برداری از 15 پروژه آبرسانی و برق‌رسانی استان چهارمحال و بختیاری با ابراز خرسندی از به ثمر نشستن بخش قابل توجهی از وعده‌های دولت به مردم استان در دور اول سفرهای استانی در بخش آبرسانی، بر اهمیت مدیریت منایع آبی تاکید کرد و گفت: اگر بتوانیم آب را به درستی در چهارمحال و بختیاری مدیریت کنیم، آب شرب و صنعت در این استان تامین خواهد شد.
وی در ادامه تاخیر 14 ساله در بهره‌برداری از  «سد بابا حیدر»، را موجب 10 برابر شدن هزینه احداث آن عنوان کرد و افزود: اجرا و بهره‌برداری از پروژه سد باباحیدر  که  14 سال به طول انجامیده است، اگر در سال‌های گذشته این پروژه به ثمر می‌نشست هزینه آن 150 میلیارد تومان بود اما گذشت زمان باعث شد هزینه آن 10 برابر شود.
رئیس‌جمهور با اشاره به اهتمام دولت برای رفع تنش آبی در روستاهای استان چهارمحال و بختیاری، گفت: امروز تنش آبی 117 روستای استان حل شده است و امیدواریم که این عدد به 200 روستا برسد.
رئیسی با بیان اینکه اجرای پروژه‌های آبرسانی در استان چهار محال و بختیاری جز با کار جهادی، انگیزه و اخلاص مدیران قابل حل نبود، گفت: 70 درصد پروژ‌های آبرسانی در استان مربوط به دوره دولت سیزدهم و 30 درصد مربوط به گذشته است. بیشترین جذب اعتبارات هم در این دوره انجام شده است و مسئولین با کار جهادی موجب تامین آب پایدار و با کیفیت برای مردم استان شده‌اند.
رئیس‌جمهور همچنین تاکید کرد: علاوه‌بر ضرورت اجرا و بهره‌برداری از پروژه‌های آبرسانی، توجه به مسئله فاضلاب استان چهارمحال و بختیاری هم اهمیت بسیار زیادی دارد که باید مدنظر مدیران و دست‌اندرکاران قرار بگیرد.
حل نیمی از مشکلات آب‌رسانی استان چهارمحال و بختیاری در دو سال گذشته
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، که در قالب دور دوم سفرهای استانی به چهارمحال و بختیاری سفر کرده است در بدو ورود به شهر کرد،‌ این استان را جلوه‌ای از کار و تلاش و مردمانش را خونگرم، باصفا و پایبند به اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی توصیف کرد و ضمن ادای احترام به 2 هزار و 500 شهید و 7 هزار جانباز و ایثارگر این استان، گفت: بحمدالله با تلاش آقای استاندار و مدیران پرتلاش استان مصوبات دور اول اجرائی شده و ما امروز در مرحله بهره‌برداری از این طرح‌ها و پروژه‌ها از جمله در بخش آب رسانی هستیم. وی با در ادامه استفاده بهینه از ظرفیت‌های طبیعی استان از جمله زمین‌های حاصلخیز، مراتع و معادن را موجب برطرف شدن بسیاری از مشکلات چهارمحال و بختیاری عنوان کرد و افزود:  با طرح‌هایی که در زمینه آبرسانی در دو سال گذشته اجرائی شده نیمی از مشکل آب‌رسانی استان حل می‌شود که باید از همه دست‌اندرکاران تشکر کنم.
برطرف شدن تنش آبی استان چهارمحال و بختیاری پس از 16 سال
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، در اولین بخش از برنامه‌های نهمین مقصد از دور دوم سفرهای استانی دولت مردمی، طرح عظیم تامین آب شرب بهداشتی استان چهارمحال و بختیاری، شامل آبگیری سد غدیر باباحیدر و شبکه انتقال و توزیع آب این سد را افتتاح کرد.
درصد پیشرفت فیزیکی سد غدیر باباحیدر در ابتدای دولت مردمی 60 درصد و طرح تامین آب شرب چهارمحال و بختیاری 30 درصد بود که با توجه به اهمیت طرح در راستای رفع تنش‌های آبی و برنامه دولت مردمی برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام، در اولویت اقدام قرار گرفت و دیروز همزمان با دومین سفر دولت مردمی و با حضور رئیس‌جمهور به شکل رسمی افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
همچنین با افتتاح طرح‌های انتقال و توزیع آب سد غدیر باباحیدر، جهاد آب‌رسانی به 117 روستای استان، ارتقای سیستم آب‌رسانی شهری و خدمات پایدار به مشترکین و احداث یک تصفیه‌خانه فاضلاب در شهر فرادنبه چهارمحال و بختیاری که شامل همه بخش‌های تامین، انتقال، توزیع و بازتولید آب می‌شود، 65 درصد از آب شرب بهداشتی و سالم مورد نیاز استان به شکل پایدار تامین و به  این ترتیب تنش آبی استان پس از 16 سال برطرف خواهد شد.
9 طرح توسعه و تقویت شبکه توزیع برق نیز همزمان و به شکل ویدئوکنفرانس در مناطق مختلف استان چهارمحال و بختیاری افتتاح شدند. اصلاح و بهینه‌سازی شبکه‌های فشار ضعیف و فشار متوسط توزیع برق، توسعه و احداث شبکه توزیع برق جدید، احداث پست‌های توزیع برق شهری و روستایی جدید، توسعه، احداث و بهینه‌سازی شبکه‌های روشنایی معابر، برق‌دار کردن روستاهای بدون برق، نصب کنتورهای هوشمند برای مشترکین جدید و تعویض کنتورهای معیوب، احداث فیبر نوری به طول 200 کیلومتر به‌منظور تقویت اتوماسیون شبکه، تهیه و توزیع 650 دستگاه پنل قابل حمل خورشیدی بین عشایر و تبدیل سیم به کابل خودنگهدار به طول
400 کیلومتر نیز طرح‌های حوزه برق‌رسانی هستند که دیروز با حضور رئیس‌جمهور در چهارمحال و بختیاری به شکل رسمی مورد بهره‌برداری قرار گرفتند.
حل کسری بودجه 480 هزار میلیاردی در دولت سیزدهم بدون استقراض از بانک مرکزی و چاپ پول
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، شامگاه پنج‌شنبه در آخرین بخش از سفر استانی دولت مردمی به استان چهارمحال و بختیاری، در نشستی خبری در تشریح نتایج و دستاوردهای این سفر، به دغدغه‌مندی دولت نسبت به معیشت و سفره مردم با تنظیم بازار و کنترل قیمت‌ها نیز اشاره کرد و گفت: دولت در کنار تکمیل طرح‌ها و پروژ‌ه‌های عمرانی تلاش کرده است با اقداماتی نظیر کنترل نقدینگی رشد تورم را متوقف کند و آمار بانک مرکزی در این زمینه که کاهش رشد نقدینگی از 32 درصد به 26.5 درصد را نشان می‌دهد مؤید همین مسئله است.
وی در ادامه عدم کسری بودجه در دو سال گذشته را از دیگر اقدامات دولت در زمینه کنترل تورم دانست و گفت‌: در زمان آغاز به کار دولت ما با  کسری بودجه 480 هزار میلیاردی مواجه بودیم که توانستیم با تولید، ایجاد درآمد برای کشور وکنترل منابع و مصارف و نه استقراض از بانک مرکزی و چاپ پول کسری بودجه را جبران کنیم.
تشکیل جلسه شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا
شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا عصر چهارشنبه به ریاست آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و با حضور سران قوای مقننه و قضائیه تشکیل شد و اعضا به بحث و تبادل نظر درباره مهم‌ترین مسائل و ضرورت‌های اقتصادی کشور پرداختند.